دنیای مد

رنگ سال ۲۰۲۳ معلوم شد | رنگ سال 1402 چه رنگی است؟

فهرست مطلب

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

چه رنگ هایی در سال ۲۰۲۳ مد است؟

چه رنگ هایی در زمستان ۲۰۲۲ و سال ۲۰۲۳ ترند است؟

سایت رسمی پنتون رنگ سال 2023 را با الهام از نماد قدرت، شجاعت و سرزندگی ، سایه از رنگ قرمز را با نام Viva Magenta 18-750 انتخاب کرد.

این شرکت به مدت دو دهه است که رنگ های سال را بر اساس معیار های خاص انتخاب میکند تا شما بتوانید آن سال رنگ لباس ، دکوراسیون منزل و… خود را ست کنید.

این رنگ که به نام ویوا مجنتا انتخاب شده است ریشه آن از طبیعت الهام گرفته شده است.

در روانشناسی تمامی رنگ ها نماد و مظهر چیز های دیگر هستند و به گفته دانشمندان این رنگ ها در روحیه انسان تاثیرات زیادی میگذارند. نمونه هایی از رنگ هایی که در روحیه انسان تاثیر دارند را میتوانید بخوانید.:

بژ فندقی

بژ فندقی که مفهوم عاشقانه را به منصه ظهور می رساند، یکی از شیک ترین رنگ های امسال است. این رنگ، مخصوصاً با رنگ‌های شنی و خاکی استفاده می‌شود، در آرایش چشم ترجیح داده می‌شود و به شما کمک می‌کند تا خود را با رنگ‌های مد روز وفق دهید. می توانید رنگ بژ فندقی را با کت، چکمه، پیراهن و کت های بژ در کمد خود ترکیب کنید تا ظاهری بسیار شیک داشته باشید.

سبز نعنایی

سبز نعنایی، که اغلب در دکوراسیون منزل ترجیح داده می شود، اگر به عنوان رنگ دیوار استفاده شود، راه را به روی زندگی مثبت و پر انرژی باز می کند. اگر با رنگ های ملایمی مانند صورتی پودری و آبی استفاده شود، سبز نعنایی که درهای دنیای دیجیتال را باز می کند، جای خود را به عنوان یکی از رنگ های ترند برجسته می گیرد.

سفید خالص

سفید خالص یکی از رنگ های ترند است که امسال نیز مانند هر سال محبوبیت خود را حفظ کرده است. رنگ سفید خالص که با استفاده از آبی کودک و خاکستری، فضایی شیک به ترکیبات و دکوراسیون منزل می بخشد، خودنمایی می کند زیرا می توان از آن در کنار رنگ های گرم و سرد استفاده کرد.

صورتی زنده

صورتی که یکی از رنگ‌هایی است که با هر تنش توجه را به خود جلب می‌کند، با نسخه صورتی زنده‌اش توانسته جای خود را در میان رنگ‌های ترند سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ باز کند. شما اغلب می توانید رنگ صورتی پر جنب و جوش را که نماد بهار و سرزندگی است، به خصوص در ترکیب های تابستانی خود انتخاب کنید و انرژی مثبت را به زندگی خود بیاورید. رنگ صورتی پر جنب و جوش که اغلب در دکوراسیون منزل توسط کاربرانی که زندگی مثبت و سرزنده را به عنوان یک اصل در پیش گرفته اند ترجیح می دهند، بهار را به خانه شما می آورد…

لاجورد آبی

نشانگر صلح، شادی و آرامش، آبی لاجورد اغلب جای خود را به ویژه در ترکیب های تجاری می گیرد. آبی لاجوردی که اغلب توسط افرادی که می خواهند نمایه ای با اعتماد به نفس ایجاد کنند ترجیح می دهند، به نظر می رسد در سال های آینده جای خود را در بین رنگ های ترند خواهد گرفت. همچنین می توانید آبی لاجوردی را که با تمام سایه های آبی ترکیب شده است، انتخاب کنید.

 

روغن زیتون سبز

روند «بازگشت به طبیعت» که در همه زمینه های زندگی دیده می شود، رنگ ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. سبز زیتونی، یکی از رنگ هایی که تم شفا را از طریق گیاهان معجزه آسا آشکار می کند، با رنگ متوسط ​​خود نیز توجه ها را به خود جلب می کند. هنگامی که با رنگ های زرد، شتری، سیاه و سفید ترکیب می شود بسیار قابل توجه تر می شود…

قرمز شعله

قرمز شعله ای که نماد شور و انرژی است امسال نیز مانند هر سال توانسته جای خود را در بین رنگ های ترند باز کند. این رنگ موثرترین شاخص عشق است، اغلب به عنوان رنگ مو ترجیح داده می شود. در لباس‌ها، کفش‌ها و جواهرات و همچنین رنگ مو ترجیح داده می‌شود، یکی از رنگ‌های ترندی خواهد بود که در ماه‌های تابستان اغلب با آن مواجه می‌شوید.

زرد گل

زرد گلی که یکی از اولین رنگ‌های مورد علاقه افرادی است که می‌خواهند ظاهری بهاری و چیپ داشته باشند، با ظاهر درخشان و شاداب خود جلب توجه می‌کند. رنگ زرد گلی که اغلب در لباس‌های تابستانی گلدار با آن مواجه می‌شوید، امسال در کیف‌ها نیز به کرات دیده می‌شود. با رنگ زرد گلی که می توانید در زندگی روزمره خود انتخاب کنید، می توانید با رنگ های ترند ۲۰۲۲-۲۰۲۳ سازگار شوید.

شانه عسل

لانه زنبوری، یکی از رنگ های ملایم زرد، با انرژی مثبتی که از خود ساطع می کند، روحیه شما را بالا می برد… یکی از رنگ های مورد علاقه با رنگ های متالیک، به خصوص رنگ های طلایی، خردلی و قهوه ای است.

چه رنگ هایی در زمستان ۲۰۲۲ و سال ۲۰۲۳ ترند است؟

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون + ست کردن Viva Magenta و ترند ۱۴۰۲

رنگ Viva Magenta (قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز) از سوی کمپانی پنتون به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ معرفی شد و طراحان از آن در مد و پوشاک، دکوراسیون، مبلمان و لوازم جانبی سال ۱۴۰۲ استفاده می کنند.

رنگ سال ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

شرکت پنتون Viva Magenta را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. Viva Magenta یک رنگ قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز قرمز است.

کد رنگ سال ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

قرمز آتشین (Viva Magenta) با کد PANTONE ۱۸-۱۷۵۰ رنگ سال ۲۰۲۳ است. Viva Magenta با فراخوانی نیروهای طبیعت، روح ما را تقویت می‌کند و به ما کمک می‌کند تا قدرت درونی خود را بسازیم.

پنتون چیست؟

پنتون یا پانتون (Pantone) نام شرکتی است که منبع معتبر و مشهور جهانی در زمینه رنگ است. بیش از ۴۰ سال است که پنتون با محصول ات، خدمات و تکنولوژی خود الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگ‌ها و ایجاد خلاقیت است و از ۲۰۰۰ به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد. این شرکت بیشتر به دلیل سیستم تطبیق پنتون (PMS) شناخته شده است، یک فضای رنگی اختصاصی که در صنایع مختلف، به ویژه طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی محصول، چاپ و تولید و پشتیبانی از سیستم‌های مدیریت رنگ از طراحی تا تولید استفاده می‌شود. فرمت‌های فیزیکی و دیجیتالی، در میان مواد روکش دار و بدون پوشش، پنبه‌ای، پلی استر، نایلون و پلاستیک تولید شده‌اند.

مدیر مؤسسه پنتون گفت: ما امیدواریم که نمادگرایی در این رنگ دنیایی پویا ایجاد کند که آزمایش را تشویق می‌کند. یکی که از فضای مجازی در قلمرو فیزیکی استفاده می‌کند و روح ما را برای کشف احتمالات پیشگامانه جسور می‌کند. در حالی که رنگ پیوندهای عمیقی با گذشته و حال دارد، مؤسسه می‌خواهد روشن کند که رنگی است که به طور غیرقابل انکاری برای زمان حال مناسب است، سایه‌ای که همه مردم را تشویق می‌کند تا در لحظه زندگی جسورانه داشته باشند.

روند انتخاب رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

انتخاب رنگ سال نیاز به بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل دارد. برای رسیدن به انتخاب هر ساله، کارشناسان رنگ شرکت پنتون، مطالعات بسیاری درباره تأثیرات جدید رنگ‌ها در جهان انجام می‌دهند.

به گفته کمپانی پنتون برای رسیدن به انتخاب رنگ سال هر ساله، کارشناسان رنگ شرکت پنتون، جهان را به دنبال تأثیرات جدید رنگ مطالعه می‌کنند. این می‌تواند شامل صنعت سرگرمی و فیلم‌های در حال تولید، مجموعه‌های هنری مسافرتی و هنرمندان جدید، مد و لباس، تمام زمینه‌های طراحی، مقاصد محبوب مسافرت و همچنین لایف استایل های جدید، سبک بازی و شرایط اقتصادی – اجتماعی باشد.

طراحی محصولات استاندارد توسط پنتون دارای مشخصات رنگ دیجیتال و فیزیکی و ابزار گردش کار است. مؤسسه رنگ پنتون استانداردهای رنگ سفارشی، هویت برند و مشاوره رنگ محصول و همچنین پیش‌بینی روند شامل رنگ سال پنتون، گزارش‌های روند رنگ باند مد، روانشناسی رنگ و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. مجوز B۲B Pantone سیستم رنگ پنتون را در محصولات و خدمات مختلف ادغام می‌کند و به دارندگان مجوز اجازه می‌دهد تا با ارزش‌های تأیید شده پنتون ارتباط برقرار کرده و باز تولید کنند و کارایی را برای کاربران خود بهبود بخشند. Pantone Lifestyle رنگ و طرح را در پوشاک، خانه و لوازم جانبی با هم ترکیب می‌کند. بین آبی و قرمز، گرم و سرد وجود دارد که در یک طیف به تنهایی یافت می‌شود. این ۱۵۰ سال قدمت دارد و در عین حال هنوز هم آینده‌نگر است، در عین حال دیجیتال و اولیه. به نقل از سازندگانش «شجاع، نترس و تپنده» است. این Viva Magenta رنگ ۲۰۲۳ پنتون است. اگر تا به حال نام این رنگ را نشنیده‌اید، کاملاً عادی است.

دلیل انتخاب رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

برای انتخاب این رنگ گفته شده است: روح طبیعت بر اتصال مجدد ما به طبیعت تمرکز می‌کند و از ما می‌خواهد که تأثیر طبیعت را بر طراحی در نظر بگیریم زیرا تأثیرات خیانت ما به محیط طبیعی توسط همه‌گیری جهانی تسکین یافته است.

خصوصیات رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

رنگ ۲۰۲۳ ویوا مگنتو رنگی قدرتمند و قرمز متحرکی است که روح سرکش خود را بدون هیچ محدودیتی ابراز کرده و از هر کسی که شور زندگی و روحیه‌ای سرکش در سر دارد، استقبال می‌کند. قرمز مایل به زرشکی تعادلی بین گرم و سرد را ایجاد کرده و رنگی ترکیبی است که به راحتی دنیای چند بعدی ما (فیزیکی و مجازی) را در بر می‌گیرد.

رنگ منحصر به فرد Viva Magenta شجاعانه و بدون هیچ تهاجمی بر هر چیزی چیره می‌شود. ویوا مگنتو با رویکرد مشت در دستکش مخملی است که نوید دهنده آینده‌ای روشن برای جهانیان است.

مدیر اجرایی مؤسسه پنتون گفت: ما این رنگ را انتخاب کردیم زیرا احساس می‌کردیم که یک سایه غیر متعارف برای یک زمان غیر متعارف است، چیزی که می‌تواند چشم‌انداز جدیدی را به ما ارائه دهد و قدرت را به روشی قاطعانه و نه تهاجمی منتقل می‌کند؛ رنگی با نشاط که سیگنال جدیدی از قدرت را نشان می‌دهد، چیزی که همه ما برای آینده‌ای خوشبینانه‌تر به آن نیاز داریم.

ست کردن رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

از آنجا که رنگ سال ۲۰۲۳ جذاب و نو به‌شمار می‌آید، برای ست کردن هم چالش‌برانگیز است. شرکت پنتون برای آسان کردن کار، چهار پالت رنگی متعادل‌کننده برای این رنگ جدید ارائه کرده که استفاده از این رنگ‌های مکمل کمک می‌کند تا رنگ سال جلوه بهتری داشته باشد.

به گفته پنتون؛ ویوا مجنتا یا ویوا سرخابی رنگ تپنده توام با شجاعت و جسارت است که شور و نشاط ناشی از آن خبر از شروع جشنی شاد و خوش بینانه می دهد و یک آغاز و روایتی جدید را در ذهن ها تداعی می کند.

در این میان برخی منتقدان بر این باور هستند که چنین رنگی از نظر فنی اصلا وجود خارجی ندارد زیرا هیچ طول موجی در نور برای آن شناسایی نشده اما پنتون (که کتاب تطبیق رنگ را در سال 1960 منتشر کرده است) این رنگ را به عنوان “رنگ قرمز متمایل به زرشکی که نوعی تعادل میان تم گرم و سرد ایجاد می کند” تعریف کرده است.

به گفته متخصصان در زمینه رنگ ها؛ رنگ مجنتا از بسیاری جهات یک رنگ ترکیبی است و تمام زمینه های فیزیکی، مجازی و نوآورانه زندگی ما را در بر می گیرد.

لازم به ذکر است موسسه رنگ پنتون دو دهه بعد از شرکت رنگ سازی تاسیس شد و از سال 2000 میلادی تاکنون به عنوان مرجع معتبر جهت انتخاب و معرفی رنگ سال به شهرت رسیده است.

به گفته لوری پرسمن (معاون موسسه پنتون) هدف از برنامه معرفی رنگ سال، برجسته کردن رابطه میان رنگ و فرهنگ است و انتخاب این رنگ ها در واقع فرهنگ جهانی را در یک لحظه خاص از زمان منعکس می کنند. این پروسه شامل بررسی همه زمینه ها از صنایع تفریحی و سرگرمی و مسافرتی گرفته تا فناوری ها، رویدادهای فرهنگی و شرایط اجتماعی و اقتصادی جهت تحلیل و پیش بینی ترندها می باشد.

امسال نیز متخصصان و کارشناسان پنتون با مطالعه موارد ذکر شده، شاهد حس قدردانی و آگاهی هر چه بیشتر مردم دنیا نسبت به طبیعت بودند و متوجه شدند مردم به حضور گل و گیاه در منازل خود اهمیت بیشتری می دهند.

از سوی دیگر بعد از فروکش کردن موج بیماری همه گیر کرونا در سراسر دنیا، بی شک خانواده ها از تفریحات در فضای باز و سفر دوباره لذت خواهند برد. به عبارت دیگر بحرانی که کرونا در دنیا ایجاد کرد موجب شد انسان ها به طبیعت و پرورش گیاهان علاقه بیشتری پیدا کنند.

همچنین گفته شده این رنگ تا حدودی منشا ارگانیک دارد که از سوسک کوشینال نشات گرفته است. این سوسک منبع رنگ قرمز کارمین در طبیعت می باشد.

صد البته در انتخاب رنگ ویوا مجنتا به جنبه روانی و عاطفی آن نیز توجه شده است. متخصصان معتقدند سرخابی میان سر زندگی و سرگرمی، اعتماد به نفس و انسانیت تعادل ایجاد می کند و بیانگر آن است که چگونه فضای دیجیتال، جهانی شدن را تسریع کرده و به انسان ها اجازه ارتباط و همدلی عمیق تر با یکدیگر داده است.

به گفته موسسه پنتون، رنگ سال 2023 گرما، قدرت و فراوانی مواد طبیعی را با افق های باز دنیای دیجیتال ادغام کرده و نتیجه آن سایه ای از رنگ قرمز است که افق های اصالت و اعتبار ما را وسعت می بخشد.

بی شک انسان ها بعد از چندین سال گرفتاری در چنگال بیماری همه گیر، جنگ ها، اقتصاد رو به زوال، آشفتگی های اجتماعی، تغییرات آب و هوایی و غیره به مرهمی برای بهبود و انگیزه ای برای ادامه دادن نیاز دارند و این جا است که رنگ سال ویوا مجنتا وارد عمل شده، قدرت و لطافتی عمیق به همه ما هدیه داده و شور و نشاطی که آرزویش را داشتیم به وجودمان تزریق می کند.

همان طور که می دانید رنگ های سال انتخابی توسط موسسه پنتون روی توسعه محصولات و تصمیم خریداران در صنایع مختلف از جمله مد، طراحی صنعتی و بسته بندی محصول تاثیر به سزایی دارد.

رنگ سال ۲۰۲۳ معلوم شد
رنگ سال ۲۰۲۳ معلوم شد

ویوا مجنتا یک تم رنگ مجلل جهانی است و همه ما در صورت تمایل می توانیم درباره نحوه ترکیب رنگ های هماهنگ با آن در کمد لباس خود، دکوراسیون منزل و طراحی گرافیکی کنجکاوی کرده و از این رنگ پر زرق و برق و نشاط آور در تمامی جنبه های زندگی خود بهره ببریم.

رنگ سال ۲۰۱۸ و ویژگی آن

  • رنگ فرابنفش به عنوان رنگ سال ۲۰۱۸
  • رنگ نایاب و سلطنتی
  • رنگ آرامش‌بخش و شادی‌آور
  • رنگ هنری و نماد خلاقیت
  • رنگ متفکرانه، با اصالت و تحریک‌آمیز
  • رنگ دختران خردسال و مادربزرگ‌ها

رنگ سال ۲۰۱۹ و ویژگی آن

  • رنگ مرجانی زنده یا صورتی مرجانی به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹
  • انتخاب رنگ گرم برای سال ۲۰۱۹
  • ترکیب شده از رنگ نارنجی و صورتی
  • رنگ غروب آفتاب
  • معرف مرجان‌های کف اقیانوس برای جلوگیری از انقراض این موجودات
  • یادآور زندگی، تحرک و شادی
  • نماد مثبت‌اندیشی در عالم هستی
  • نماد زیبایی و غرور

رنگ سال ۲۰۲۰ و ویژگی آن

  • رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰
  • همان رنگ آبی مایل به سرمه‌ای
  • معرف رنگ اقیانوس و آسمان بیکران
  • رنگی برای جلب توجه افکار عمومی به محیط زیست و چالش‌های آن
  • نماد آرامش، اعتماد و تمرکز بی حدوحصر
  • صلابت و معاشرت صمیمانه با دوستان و آشنایان
  • نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالا
  • کاهش‌دهنده استرس در دنیای پر از جنگ و خونریزی
  • نمادی برای صداقت و خوشبینی

رنگ سال ۲۰۲۱ و ویژگی آن

  • رنگ طوسی و زرد پُررنگ به عنوان دو رنگ سال ۲۰۲۱
  • رنگ طوسی به عنوان یک رنگ خنثی، قابلیت ترکیب با سایر رنگ‌ها را دارد
  • رنگ زرد یک رنگ خوش انرژی و جوان است
  • ترکیب رنگ خسته‌کننده مثل طوسی و رنگ پرطراوت همچون زرد، وقار، سرزندگی و آرامش درونی را به وجود می‌آورد
  • ترکیب رنگ باثبات و متعادل
  • یادآور تصویر نور و سایه به طور همزمان است
  • نماد صبر و حوصله
  • معرف پیروزی پیش از مبارزه است

رنگ سال ۲۰۲۲ و ویژگی آن

  • رنگ آبی مایل به بنفش به عنوان دو رنگ سال ۲۰۲۱
  • ترکیب شده از رنگ آبی و قرمز
  • رنگی گرم و با احساس بیش فعالی
  • نمادی برای بازگرداندن آرامش به زندگی پس از تب‌وتاب ویروس کرونا
  • یادآور شور و هیجان
  • معرف پرورش خلاقیت هنرمندانه
  • تصویری از آرامش پس از طوفان
  • ایجاد حس سرزندگی و طراوت در زندگی
رنگ سال 1402 چه رنگی است؟
رنگ سال 1402 چه رنگی است؟

ترندهای رنگ سال ۲۰۲۳

بسیاری از مردم سراسر دنیا، همچنان منتظر اعلام رنگ سال توسط شرکت پنتون هستند. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ۹ طیف رنگی احتمال دارد به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب شوند.

در ادامه مطلب به هر کدام از این رنگ‌ها و ویژگی‌های آن اشاره می‌کنیم.‌

رنگ سفید خالص

  • رنگ سفید خالص، یکی از گزینه‌های رنگ سال ۲۰۲۳ است
  • نماد عدالت و استقلال
  • نشان‌دهنده هوش سرشار و خلاقیت
  • نماد پاکی و معصویت
  • معرف بی‌طرفی و تعادل
  • استعاره‌ای از نظم و آراستگی
  • نماد یوگا و مراقبه
  • یادآور انرژی مثبت و احساسات بدون کینه
  • به عنوان پرچم جوانی در زندگی
  • لباس بخت، ازدواج و ذوق زندگی
  • احساس تکامل در انسان
  • نماد آینده‌نگری

رنگ قرمز شعله‌ آتش

  • رنگ قرمز شعله آتش، یکی از گزینه‌های رنگ سال ۲۰۲۳ است
  • رنگ قرمز مایل به نارنجی و زرد
  • نماد شور و انرژی بی‌حدوحصر
  • نماد گرما و طراوت زندگی
  • نماد عشق آتشین
  • رنگ تابستان گرم و شرجی
  • مناسب برای رنگ مو، لباس، کفش و جواهرات

رنگ سبز نعنایی

  • رنگ سبز نعنایی، یکی از گزینه‌های رنگ سال ۲۰۲۳ است
  • نماد طبیعت و آرامش
  • تعبیری از وزش نسیم صبحگاهی
  • نماد زندگی پرانرژی و مثبت
  • معرف دنیای دیجیتال
  • سازگار با محیط زیست
  • یادآور روییدن گل‌ها و سبزه‌ها در فصل بهار
  • رنگی با مزاج متعادل و آرام

رنگ سبز زیتونی

  • رنگ سبز زیتونی، یکی از گزینه‌های رنگ سال ۲۰۲۳ است
  • نماد بازگشت به طبیعت
  • یادآور اصالت و نیروی شفابخشی
  • قدرت بالا برای مدیریت مشکلات و چالش‌ها
  • نماد تعادل، امنیت و پایداری
  • استعاره‌ای از معجزه و قدرت پنهان
  • یادآور گل و گلدان
  • استعاره‌ای ثروت و جاه‌طلبی
  • نماد افراد مهربان و منطقی
  • مناسب برای پرده اتاق‌های مجلل و …

رنگ صورتی

  • رنگ صورتی، یکی از گزینه‌های رنگ سال ۲۰۲۳ است
  • ترکیبی از رنگ قرمز و رنگ سفید
  • دارای بافت نرم و اروتیک
  • رنگی سراسر زنانه و دخترانه
  • احساسی شیرین و لذت‌بخش
  • رنگی برای نمایش بهار و زندگی
  • تصویر شور و اشتیاق جوانی
  • رنگی تابستانی و گرم
  • ایجادکننده مثبت‌اندیشی
  • استعاره‌ای از عشق و امید
  • تصویری از دلسوزی، مهربانی و قدرت
  • ایجادکننده حس آرامش در افراد خشن
  • نمادی از خلع سلاح شدن و تمایل به زیبایی در شرایط گوناگون
  • معرف سلامتی و سرزندگی

رنگ آبی لاجوردی

  • رنگ آبی لاجوردی، یکی از گزینه‌های رنگ سال ۲۰۲۳ است
  • رنگ سرد و عمیق و پرانرژی
  • نماد صلح و شادی
  • نماد اعتماد به نفس بالا و درونی
  • نشانی از مسئولیت‌پذیری
  • یادآور از آسمان بی‌کران
  • نمادی از صداقت و آرامش
  • نماد صلح و امنیت
  • نماد شکوه و صلابت یک سرزمین
  • نماد تاریخ و تمدن
  • مناسب برای وسایل تزئینی، مبلمان و پوشش دیوار با طرح کاغذ دیواری

رنگ زرد گل‌

  • رنگ زرد گل، یکی از گزینه‌های رنگ سال ۲۰۲۳ است
  • رنگ زرد گل، یک رنگ گرم است
  • نماد شادابی و درخشش
  • انرژی بخش و پرطراوت
  • رنگ کاملا پیچیده
  • استعاره‌ای از قضاوت، توانایی و حافظه
  • تصویری از عقلانیت در تفکرات انسان.
  • رنگی برای یافتن راهکارهای خوشبینانه جدید.
  • نماد ضد افسردگی و خشونت
  • مناسب برای لباس‌های تابستانی طرح‌دار و کیف

رنگ زرد لانه زنبوری

  • رنگ زرد لانه زنبوری، یکی از گزینه‌های رنگ سال ۲۰۲۳ است
  • رنگ ملایم با انرژی مثبت
  • نماد افزایش روحیه و شادابی

رنگ بژ فندقی

  • رنگ بژ فندقی، یکی از گزینه‌های رنگ سال ۲۰۲۳ است
  • رنگ عاشقانه
  • رنگ محبوب در صنعت مد و فشن
  • یادآور صلابت با تم کلاسیک
  • نشانه‌ای برای الهه‌های یونانی
  • نماد لاکچری بودن
  • معرف رنگ با کلاس در میان جوانان
  • مناسب برای انواع مد روز
  • سنگین و باوقار
  • استعاره‌ای از تعهد و وفاداری
امسال چه رنگی مده
امسال چه رنگی مده

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا گزینه‌های پیش‌بینی شده برای انتخاب به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ به طور کامل بررسی شود؛ به طوری که می‌توان انتظار داشت رنگ سال ۲۰۲۳ از بین ۹ رنگ پیش‌بینی شده شامل رنگ زرد لانه زنبوری، رنگ زرد گل‌، رنگ قرمز شعله‌ آتش، رنگ سبز زیتونی، رنگ آبی لاجوردی، رنگ صورتی، رنگ سفید، رنگ سبز نعنایی و رنگ بژ فندقی، انتخاب شود.

سوالات متداول

  • روند انتخاب رنگ سال چگونه است؟

شرکت پنتون، هرساله نمایندگان کشورهای مختلف را در یک کشور اروپایی جمع می‌کند و پس از چند ساعت بحث و تبادل نظر، رنگ سال را به طور رسمی اعلام می‌کند.

  • رنگ‌هایی که در سال ۲۰۲۳ خوش شانسی می‌آورند، کدام است؟

آبی، قرمز و سبز.

  • چه رنگ‌هایی برای مد پاییز ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌شود؟

نارنجی روشن، قرمز درخشان، آبی و سبز زیتونی.

  • رنگ محبوب چینی چه نام دارد؟

رنگ قرمز، یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های چینی است که نشان‌دهنده شادی، اشتیاق، امید، سرزندگی و خوش‌شانسی است.

  • چرا احتمال انتخاب شدن رنگ آبی لاجوردی برای رنگ سال ۲۰۲۳ وجود دارد؟

این رنگ نماد صلح، شادی، امنیت، مسئولیت‌پذیری و تمدن است و به همین خاطر، جهان پس از کرونا نیاز به رواج چنین مفاهیمی در میان جامعه بشری دارد.

رنگ های انتخابی از سال 2000 تا 2023

نگاهی کوتاه و گذرا به رنگ های انتخابی شرکت پنتون در سال های گذشته:

رنگ سال چیست؟

سال 2023

سرخابی

Viva magenta

سال 2022

آبی مرجانی

Very Peri

سال 2021

خاکستری

Ultimate Grey

سال 2021

زرد

Illuminating

سال 2020

آبی کلاسیک

Classic Blue

سال 2019

مرجانی زنده

Living Coral

سال 2018

ماوراء بنفش

Ultra Violet

سال 2017

سبز چمنی

Greenery

سال 2016

رز کوارتز

Rose Quart

سال 2016

سرنیتی

Serenity

سال 2015

مارسالا

Marsala

سال 2014

بنفش ارکیده

Radiant Orchid

سال 2013

سبز زمردین

Emerald

سال 2012

نارنجی

Tangerine Tango

سال 2011

Honeysuckle

سال 2010

فیروزه‌ای

Turquoise

سال 2009

میموزا

Mimosa

سال 2008

آبی زنبقی

Blue Iris

سال 2007

قرمز فلفلی

Chili Pepper

سال 2006

ماسه ای
Sand Dollar

سال 2005

آبی فیروزه‌ای

Blue Turquoise

سال 2004

نارنجی

Tigerlily

سال 2003

آبی آسمانی

Aqua Sky

سال 2002

سرخ

True Red

سال 2001

رز بنفش

Fuchsia Rose

سال 2000

آبی نیلگون

Cerulean Blue

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا