اخبار

آموزش کیوبیس و آموزش میکس و مسترینگ 0 تا 100

برای چندین دهه، کیوبیس یکی از شناخته شده ترین DAW در صنعت موسیقی بوده است. اما گاهی اوقات کمی پیچیده‌تر در نظر گرفته می شود، از جمله CPU و DSP فشرده برای بسیاری از کاربران. بنابراین، چندین کاربر از آن زمان راه خود را جدا کرده و به برنامه های دیگری مانند Reaper و Logic Pro رفته اند. در این مقاله، ما نگاهی به آموزش کیوبیس خواهیم داشت – شامل چه مواردی، مشخصات و نحوه استفاده از برخی از ویژگی های عالی آن است

آموزش کیوبیس
آموزش کیوبیس

کیوبیس  چیست؟

در سال 1989، شرکت نرم‌افزار و سخت‌افزار موسیقی آلمانی Steinberg، Cubase را برای آتاری منتشر کرد که شامل نسخه‌هایی برای رایانه‌های مک و ویندوز بود. این یک ترتیب‌دهنده MIDI بسیار محبوب شد که در بسیاری از استودیوها در سراسر جهان استفاده می‌شود.

اخیراً یک تجدید حیات مجدد در کیوبیس مستقر در آلمان وجود داشته است. این به دلیل به روز رسانی و بهبود برخی از مشکلات است که باعث شد تعداد زیادی از کاربران به رقابت روی بیاورند. Steinberg Cubase 12 و  با نسخه اخیر خود، تقریباً سه دهه از توسعه نرم‌افزار خود را در یک DAW بصری تر ترکیب می کنند. از جمله اسب بخار فراوان، Cubase 12 بیش از 90 پلاگین FX را به کاربران ارائه می دهد ، از جمله 8 ابزار مجازی برجسته که از بیش از 3000 صدا استفاده می کنند، و مجموعه ای از به روز رسانی ها و پیشرفت های عمده دیگر، بنابراین رقابت و متمایز شدن از پیشینیان و رقبا. با افزودن ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی، یک DAW را در کلاس خود ایجاد کرده است. این در حال حاضر به عنوان همه‌کاره ترین Cubase در نظر گرفته می شود.

Cubase یک DAW قدرتمند است که برای هر سبک موسیقی همه‌کاره است. اما مانند هر DAW دیگری، ویژگی ها و گردش کار منحصر به فرد خود را برای پیمایش دارد. اما با کمی راهنمایی و درک در مورد این DAW، تنظیم و منحنی یادگیری می تواند کمی ساده‌تر باشد. درک و استفاده از کنترل های اولیه آسان است، که Cubase را برای مبتدیان آسان تر و راحت تر می کند.

میکس کنسول کیوبیس برای میکس و مسترینگ

شما می توانید گردش کار آموزش میکس و مسترینگ خود را با Mix Console توربوشارژ کنید. این نه تنها یک جزء برجسته است، بلکه زیبا به نظر می رسد و عملکرد فوق‌العاده ای دارد. این ویژگی جالب در کیوبیس 12 همچنین کیفیت صوتی هر کنسول میکس آنالوگ پیشرفته را به تصویر می کشد. همچنین در حالت تمام صفحه قابل تنظیم است. Mix Console به راحتی بدون ماوس کار می کند، بنابراین به شما امکان می دهد از صفحه کلید رایانه خود برای دسترسی به اجزای کانال آن استفاده کنید.

Mix Console همچنین برای فعال کردن بهتر ناوبری برای افراد کم بینا بهینه شده است. امکان مشاهده مجموعه‌ها و مناطق کانال مختلف، انعطاف‌پذیری زیادی را در فرآیند اختلاط تضمین می‌کند. سایر ویژگی‌ها مانند مسیریابی مستقیم با یک کلیک، دفترچه یادداشت آهنگ، آیکون‌های آهنگ قابل تنظیم، پشتیبانی از کشیدن و رها کردن، عملکردهای جستجوی پلاگین/کانال و سایر ویژگی‌های جالب به شما احساس یک ترکیب پیشرفته را می‌دهد.

 

نتیجه گیری

کیوبیس 12 برای آهنگسازان، تهیه کنندگان، ترانه سراها و مهندسان حرفه ای صدا عالی است. این یک موتور صوتی 64 بیتی با ممیز شناور نسل بعدی است که به کاربران قدرت فوق‌العاده‌ای برای تولید و نوشتن با سهولت می‌دهد. با Video Export Render می‌توانید پروژه‌ها را به صورت فایل‌های MP4 به‌عنوان صدای 16 بیتی صادر کنید. دارای حالت شروع ایمن است که به شما امکان می دهد Cubase را بدون افزونه شخص ثالث راه‌اندازی کنید. همچنین شامل کانال های مخلوط کن رنگارنگ است که گردش کار شما را آسان تر می کند. ابزارهای ترکیبی هوشمند مانند آهنگ آکورد، دستیار آکورد و پد آکورد و بسیاری از ویژگی های جالب دیگر، Cubase 10.5 را به برجسته‌ترین نسخه کیوبیس تاکنون تبدیل کرده است. قطعا ارزش سرمایه گذاری را دارد و من آن را به عنوان یک DAW برتر توصیه می کنم!

بنابراین، اکنون می‌دانید که چگونه از Cubase برای تکمیل فرآیند ساخت موسیقی خود استفاده کنید. به ما اجازه دهید به شما کمک  کنیم موسیقی خود را تقویت کنید ،   با دیگران  همکاری کنید، و موسیقی خود را در تلویزیون، فیلم و موارد دیگر دریافت کنید.

منبع : خفن کمپانی | music.khafan.company

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا