اخبار

مهمترین نکات تعمیر و سرویس پکیج دیواری

چکیده : مراحل تعمیر پکیج دیواری توصیه‌ی کارشناسان فدک تهویه  جهت سرویس و تعمیر پکیج رعایت نکات ایمنی و تسلط بر کار است. خوشبختانه امروزه بیشتر پکیج‌های دیواری سیستم عیب یابی خودکار دارند که دقت به نشانه‌های آن و اطلاع از این عیب‌ها و آگاهی درباره‌ی کد خطاهایی که نشان می‌دهند، مسئله‌ی بسیار مهمی است. البته در صورتی که این سیستم وجود نداشت می‌توان با سرویس به موقع عیب‌های موجود را شناسایی کرد.

مهمترین نکات تعمیر و سرویس پکیج دیواری

تعمیر و سرویس پکیج دیواری
تعمیر و سرویس پکیج دیواری

آموزش تخصصی تعمیر و سرویس پکیج دیواری

در حال حاضر در اکثر خانه های ایرانی از پکیج دیواری برای تامین گرمایش محیط و آب استفاده می شود. این سیستم گرمایشی دارای قابلیت هایی است که توانسته با کمک آنها جای سیستم موتور خانه و شوفاژ را بگیرد.

قابلیت تنظیم دمای دلخواه برای رادیاتور و آب مصرفی، پایین بودن هزینه های تعمیر و نگهداری، میزان مصرف انرژی کم در مقابل راندمان بالا و از همه مهمتر مستقل بودن دستگاه پکیج برای هر واحد، از جمله دلایلی هستند که باعث محبوبیت این سیستم گرمایشی شده است. مستقل بودن دستگاه پکیج برای هر واحد این امکان را برای مصرف کننده فراهم می کند تا بتواند دمای محیط و آب مصرفی خود و در نتیجه هزینه های ناشی از مصرف سوخت را مدیریت و کنترل نماید.

سیستم گرمایشی ، پکیج های دیواری

پکیج های دیواری هم مانند سایر سیستم گرمایشی نیاز به مراقبت ، سرویس و تعمیر دوره ای دارند. از آنحایی که در این سیستم، آب گرم به صورت مداوم در جریان می باشد، لازم است تا هر چند ماه یک

بار پکیج های دیواری را سرویس نمایید. انجام سرویس های دوره ای می تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه شما شود. همچنین سرویس به موقع راندمان گرمایشی دستگاه را افزایش داده و

هزینه های مصرف انرژی را هم کاهش می دهد.

 

مراحل تعمیر پکیج دیواری

توصیه‌ی کارشناسان فدک تهویه  جهت سرویس و تعمیر پکیج رعایت نکات ایمنی و تسلط بر کار است. خوشبختانه امروزه بیشتر پکیج‌های دیواری سیستم عیب یابی خودکار دارند که دقت به نشانه‌های آن و اطلاع از این عیب‌ها و آگاهی درباره‌ی

کد خطاهایی که نشان می‌دهند، مسئله‌ی بسیار مهمی است. البته در صورتی که این سیستم وجود نداشت می‌توان با سرویس به موقع عیب‌های موجود را شناسایی کرد.

۱رسوب زدایی پکیج

یکی از نیازهای دستگاه پکیج، رسوب زدایی است که بهتر است این کار با استفاده از رسوب گیرهای پلی فسفات در زمان مناسب انجام گیرد. نکته ی قابل توجه: در صورت استفاده از رسوب گیرهای الکترومغناطیسی لازم است آن را بر روی شیر آب سرد ورودی نصب کنید.

۲– مرحله دوم سرویس پکیج دیواری کنترل فشار آب

کنترل شیرهای آب در تعمیر پکیج دیواری شما امر مهمی است؛ زیرا اگر فشار آبی که به دستگاه وارد می‌شود زیاد یا کم باشد باعث آسیب به دستگاه خواهد شد.

۳– کنترل کارکرد دو مدار گرمایشی و سرمایشی

دو مدار موجود در پکیج را بررسی کنید تا از روند مناسب آن اطمینان حاصل فرمایید.

۴– آزاد کردن محور پمپ سیرکولاسیون

گرفتگی این محور باعث می‌شود مشکلاتی در پمپاژ کردن و گردش آب به وجود بیاید که بررسی و سرویس پمپ سیرکولاسیون در زمان سرویس پکیج کمک شایانی به گردش آب سرد و گرم خواهد کرد.

۵–  تنظیم شیر گاز مرحله ۵ تعمیر پکیج

بررسی شیر گاز و تنظیم دوباره‌ی پیچ و مهره‌ها جهت سرویس دستگاه باید توسط فرد متخصص انجام گیرد زیرا اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد مشکلاتی در فشار گاز خواهد شد. علاوه بر موضوعات گفته شده، استفاده از صافی مناسب بر روی شیر گاز باعث عمر بیشتر آن می‌شود.

۶– تنظیم حرارت در زمان تعمیر پکیج

باید برای جلوگیری از سرد و گرم شدن بیش از اندازه محیط و رساندن محیط به دمای مناسب از کلیدهای حد تنظیم و شیر ترموستاتیک که بر روی رادیاتور تعبیه شده است استفاده کنید.

۷– کنترل کارکرد فن دودكش

یکی از کارهای لازم چک کردن عملکرد فن، در پکیج‌های فن دار است. در صورتی که پکیج دیواری بدون فن باشد مسیر دودكش را بررسی کنید تا از نداشتن گرفتگی در آن اطمینان حاصل نمایید. حال سوال پیش می‌آید که این کار جهت تعمیر پکیج ،چگونه باید انجام شود؟ می‌توانید مسیر دودكش را با پرتاب یک جسم کوچک در آن امتحان کرده و در صورتی که مسیر باز باشد جسم به راحتی از مسیر دودکش عبور می‌کند. نکته‌ی مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که پیچ و خم زیادی نباید در دودكش باشد و هر دودكش، مخصوص یک دستگاه باشد.حتما در زمان سرویس پکیج از سالم بودن دودکش، درز بودن اتصالات و باز بودن دریچه‌های اکسیژن اطمینان پیدا کنید زیرا خطر گازگرفتگی و مرگ خاموش را به دنبال دارد.

۸– هوا گیری مرحله مهم سرویس پکیج

این مرحله یکی از بخش‌های مهم در سرویس پکیج است که بعد از داغ شدن رادیاتورها انجام می‌شود.
هواگیری در عملکرد پکیج چه تاثیری دارد؟
۱- به بهبود راندمان گرمایشی سیستم و بلوک‌های رادیاتور کمک می‌کند.
۲- خطر نشتی آب را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
۳- سر و صدا و آسیب‌های متحمل به دستگاه را کمتر می‌کند.
۴-  باعث می‌شود از گاز استفاده‌ی بهینه شود و هزینه ‌های آن کاهش پیدا کند.
توجه داشته باشد که در هنگام هواگیری آب گرم شوفاژ، به فرد سرویس کار در زمینه ی سرویس پکیج آسیبی نرساند.

 

۹– تمیزکاری قطعات

یکی از کارهای ضروری و یکی از مهم ترین مراحل سرویس پکیج، تمیز کاری، جرم گیری و از بین بردن گرد و خاک و در صورت لازم شستشوی قطعات آن است.
حال سوال پیش می آید که چه قطعاتی باید در هنگام تعمیر پکیج شسته شوند؟
قطعاتی که باید در زمان سرویس پکیج شسته شوند عبارتند از :
۱- الکترود دو مبدل ثانویه و فن
۲- فلوسوئیچ زیرا اگر این قطعه کثیف باشد باعث عدم تولید آب گرم می‌شود.
۳- مدار و رادیاتورها برای عدم سیاه شدن و دود زدگی دیوارهای اطراف

۱۰– عوض کردن قطعات، مرحله ۱۰ سرویس پکیج

بهترین و یکی از مهمترین مراحل سرویس سالیانه پکیج دیواری، تعویض کارتریج پلی فسفات و اورینگ‌های بلوک رفت و برگشت است. این کار به تشخیص شما از عملکرد آن بستگی دارد . 

۱۱– برطرف کردن نشتی آب

مواردی چون سیستم لوله کشی رادیاتورها و پکیج دیواری را چک کنید تا از نداشتن نشتی آب مطمئن شوید و اگر نشتی وجود داشت آن را رفع کنید.

۱۲– بررسی نهایی سیستم پکیج و قطعات

در پایان کار سرویس پکیج، قطعاتی چون شیر اطمینان، کلید حد تنظیم، شیر رادیاتور، ntc، شلنگ‌ها و بست‌های گاز را تست و بررسی کنید و علاوه بر آنکه گاز را با استفاده از کف صابون امتحان می‌کنید به بررسی صافی ها و تنظیم حداقل و

حداکثر میزان شعله بپردازید. در مرحله‌ی آخر با استفاده از روشن کردن دستگاه از سرویس آن اطمینان پیدا کنید.

 

فدک تهویه مرکز تخصصی تعمیر و سرویس پکیج

فدک تهویه مرکز تخصصی تعمیر و سرویس پکیج درتهران و کرج

پکیج‌ها در هر زمانی به سرویس احتیاج ندارند و بهتر است این کار با تشخیص متخصص در زمان مورد نیاز انجام گیرد. اما بهتر است این کار به صورت دوره‌ی شش ماهه و یک ساله باشد. سرویس کامل پکیج که جامع‌ترین نوع سرویس است، مواردی چون باز کردن و مونتاژ تمامی قطعات ریز و درشت را شامل می‌شود. سرویس کردن پکیج باید بنا به تشخیص فرد متخصص در این زمینه، صورت گیرد. علاوه بر الزامی بودن سرویس دوره‌ای پکیج‌های دیواری در صورتی که به مدت زیاد از پکیج استفاده نکردید وضعیت آن را بررسی و سرویس کنید.از مزایای سرویس به موقع، جلوگیری از هزینه‌های ۵ برابری تعمیر و سرویس پکیج است. هدف اصلی از سرویس پکیج بازدهی قطعات و در کل مجموعه‌ی پکیج است. همین حالا با مجموعه فدک تهویه https://fadaktahvieh.comتماس بگیرید تا کارشناسان با تجربه‌ی ما در اولین فرصت برای سرویس دستگاه شما  اقدام کنند و در این مقاله هم درمورد دریچه فن کویل بیشتر بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا