ترفند

چرا مرد عاشق دوری میکند؟ 10 دلیل سردی مرد از رابطه عاشقانه | چرا با اینکه دوستم داشت رفت؟

فهرست مطلب

در صورتی که مرد عاشق، ناگهان و بدون دلیل به طرف مقابل بی توجهی یا بی محلی کند؛ پارتنر او از این رفتار آزرده خاطر خواهد شد. در این شرایط معمولا پارتنر مرد عاشق نمی داند که چه برداشتی باید از این سرد شدن داشته باشد یا چه عکس العملی نسبت به این تغییر رفتار نشان دهد. آیا در این شرایط بهتر است با او صحبت کند یا او را به حال خودش بگذارد؟

طی این مقاله اختصاصی از بلاگ فاوینو در رابطه با علت سرد شدن مرد عاشق، مطالبی را جمع آوری کرده ایم. امیدواریم با مطالعه این مطالب، مشکلات بین شما و پارتنر شما خیلی زود با توجه به یافتن علت دور شدن برطرف شود. در صورت تمایل از مطالب سایت بوفچه نیز، دیدن کنید.

چرا مرد عاشق دوری میکند؟ چرا با اینکه دوستم داشت رفت؟
چرا مرد عاشق دوری میکند؟ چرا با اینکه دوستم داشت رفت؟

دلایل دوری مرد عاشق از پارتنر

برای اینکه خانم ها متوجه شوند، چرا پارتنر او به عنوان مرد عاشق از دوری کرده است. باید به دنبال چند نشانه باشد تا با وجود این نشانه، علت دوری مرد عاشق را بفهمد. از نشانه های عدم علاقه مرد عاشق، نی توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرد عاشق از نظر دختر، به تدریج سعی خواهد کرد تا از  خانم دور بماند یا ممکن است ساعت ها یا روز ها ناپدید شود. یا برای آخر هفته ها برنامه های دیگری بدون دختر، در نظر داشته باشد.
  • پس از از بین رفتن علاقه از سوی مرد، او کمتر به دختر اهمیت خواهد داد. ممکن است که از برقراری ارتباط چشمی با دختر یا خرید هدیه برای او،امتناع ورزد.
  • اگر مشکلی در زندگی مشترک بین مرد و دختر پیش بیاید، تمام تلاش خود را برای حل آن مانند قبل انجام نخواهد داد.
  • پس از اینکه مرد بی علاقگی خود را، بیان کند؛ مطمئنا تماس منظم با دختر را قطع یا کم خواهد کرد.
  • پس از تمام شدن علاقه بین مرد و خانم، مطمئنا اختلافات شروع خواهد شد. این اختلافات خود را با دعوا یا مشاجره ها مختلف درباره با هر موضوعی بین ان ها، رخ خواهد داد.
  • یکی از نشانه های بی علاقگی مرد، جواب ندادن به تماس های پارتنر خود است.
  • دیگر هیچ گونه احترامی بین زوج، باقی نمانده و همچنین او دائما در حال مقایسه با خانم با دیگر زنان، است.
  • مرد، رفتار های عجیب و غریبی مانند پنهان کردن گوشی انجام خواهد داد.

چرا مرد عاشق از معشوق خود، دلسرد خواهد شد؟

این تصور که مرد به طور موقت پارتنر خود را طرد کند، حتی تصور آن تلخ است، چه رسد به تجربه. اما کاری که خانم می توان بکند این است که این آفتی خواهد بود که حداقل یک بار گریبان هر رابطه طولانی مدت را خواهد گرفت. در حالی که طرد شدن توسط همسر معمولا به طور ناگهانی و کامل اتفاق نخواهد افتاد، اما روند آهسته و مداوم آن چنان موذیانه یا  آزاردهنده است که زوج طرد شده از نظر جسمی و روانی بیمار خواهد شد.

وقتی شخصی توسط یکی از افراد مهم زندگی اش طرد شود، تصور این امر، او را از خود در شکسته و احساس خواهد کرد که جذابیت خود را نسبت به فردی که او را طرد کرده، از دست داده است. ظاهرا دیری نخواهد گذشت که شادی و نشاط زندگی چنین فردی کم رنگ شده و او در چنگال شیاطینی مانند کینه، خودخواهی، رها شدن، عصبانیت، افسردگی و اضطراب قرار بگیرد.

بهترین راه برای رهایی از این وضعیت این است که با زوج ها با هم صحبت کنند. صحبت با همسر طرد کننده برای اکثر همسرانی که در این شرایط هستند، آسان نیست. برخی از مردم نگرانند که پرسیدن این سوال باعث ایجاد یک جنگ منفعلانه جدید در همسر خود شود، مثلا او بیشتر طرد شود. برخی دیگر برای نتیجه نگرفتن از صحبت های قبلی ترجیح خواهند داد که روز ها و شب های خود را، در سکوت بگذرانند.

نشانه های بی تفاوتی مرد عاشق به زن

از اصلی ترین نشانه های بی تفاوتی و بی توجهی مرد به پارتنر، شامل لیست زیر خواهد بود:

  • کاهش صمیمیت
  • کاهش پایبندی به قول و قرار ها
  • عدم انجام صحیح وظایف
  • احساس غم، ناامیدی، تنهایی
  • احساس نیاز به برقراری رابطه عاطفی خارج از ازدواج
  • عصبانیت و تحریک پذیری شدید
  • گفتگو کمتر بین زن و شوهر
  • کاهش میل به رابطه جنسی
چرا مرد عاشق دوری میکند؟ چرا با اینکه دوستم داشت رفت؟
چرا مرد عاشق دوری میکند؟ چرا با اینکه دوستم داشت رفت؟

دلایل دوری مرد عاشق از نگاه پژوهشگران

علت دوری مرد از زن می تواند بسیار باشد. با این حال، تحقیقات و یافته های جدید نشان داده است که در اغلب موارد زمانی که مرد از یک زن فاصله خواهد گرفت را، باید در یکی از چند مورد زیر به طور هم زمان برای او اتفاق بیفتد:

آسیب شخصیتی

تقریبا ۹۰  درصد از افرادی که احساسات مثبت نشان داده اند، هرگز پاسخ یکسانی دریافت نخواهند کرد. فردی که رفتار خوبی داشته و در ازای آن پاسخ مثبتی دریافت نکند، سعی خواهد کرد که رفتار منفی نشان دهد. او با این رفتار اشتباه، عدم علاقه خود را بیان خواهد کرد.

عدم توانایی در درست کردن ذهن

بسیاری از افراد وقتی به شخصی علاقه مند خواهند شد، نمی توانند خود را در مقابل این شخص کنترل کنند . آن ها از هر فرصتی برای ابراز علاقه به او استفاده خواهند کرد، حتی اگر قبلا با عزیز دیگری آشنا شده باشند. اگر فردی در این شرایط قرار بگیرد، علاقه او نسبت به گذشته کاهش  یافته و احساس او نسبت به فرد جدید بیشتر  خواهد شد. این افراد معمولا معتاد به عشق هستند.

 ترس از تعهد

بسیاری از افراد به ویژه مرد عاشق، از تعهد  به پارتنر ترسیده و به همین دلیل، نمی تواند علاقه خود را بیان کند. هنگام نزدیک شدن به شخص مورد نظر، مشکلات جدی در زندگی مرد آغاز خواهد شد که، ترس از تعهد بر آن‌ ها غلبه خواهد کرد. بنابراین تمام سعی خود را خواهد کرد که از آن شخص دور شده و به رابطه پایان دهد. این افراد همیشه با نوعی درگیری درونی مواجه هستند، بنابراین کار های مثبت و منفی را با هم انجام خواهند داد. همین مسوله باعث گیج شدن پارتنر مرد  و حتی خود او، خواهد شد. این یکی از دلایلی است که باعث می شود مردان به طور ناگهانی رفتار خود را تغییر دهند.

مرد و نگرای بابت از دست دادن هویت

قبل از اینکه حضور پارتنر، مرد برای مدتی کوتاه و احتمالاً مدت طولانی مجرد بوده است.در طول دوران مجردی، او هویتی پیرامون آن وضعیت پیدا کرده و با آن هویت خود، هم ذات پنداری کرده است. او کارهای روزمره و سرگرمی ها و افرادی داشت که همیشه آنها را  بوده اما حالا به دلیل حضور دختر مورد علاقه، دچار تناقض شده است..شاید زندگی قدیمی او آنقدر راحت و آشنا باشد که نگران از دست دادن آن است.

از دست دادن علاقه

دلیل دیگری که مرد عاشق، دچار احساسات متضاد شده اند، این است که علاقه خود را از دست خواهند داد. اما خبر خوب این است که اگر مرد علاقه خود را به پارتنر از دست بدهد، می تواند دوباره با او درگیر احساسات خوب و عاشقانه شود.

درگیری های زندگی مرد

ممکن است پارتنر مرد، با خود بگویید که آیا دختر برای او اهمیت دارد. اما زندگی همیشه به این سادگی نیست.اگر او تعهدات بزرگ دیگری دارد که نمی‌تواند آن‌ ها را کنار بگذارد، ممکن است احساس کند نمی‌تواند رابطه را ادامه دهد. کناره گیری او ممکن است به این دلیل باشد که فقط به این دلیل است که نمی تواند ارتباط دیجیتالی و فیزیکی با دختر را حفظ کند.

بررسی گزینه های دیگر

در صورتی که مرد احساس کند، رابطه او با پارتنر به عنوان یک زوج شناخته نشده است. او به دنبال گزینه های دیگر خواهد رفت تا در کنار سپری کردن اوقات خود، فرد مناسب را برای ادامه زندگی انتخاب کند. اگر او در حال بررسی احساسات خود نسبت به دیگران، ممکن است از نظر احساسی کمی با تعلل رفتار کند.

سرعت بسیار رابطه

برخی از روابط خیلی سریع از نقطه صفر به شصت خواهند رسید. احساسات بین مرد و پارتنر او، ممکن است خیلی زود تمام شود. بنابراین او برای ترمز کردن چیزها کمی به عقب رفته و فاصله خواهد گرفت تا بتواند خود را در این رابطه، پیدا کند.

چرا مرد عاشق دوری میکند؟ چرا با اینکه دوستم داشت رفت؟
چرا مرد عاشق دوری میکند؟ چرا با اینکه دوستم داشت رفت؟

عزت نفس پایین

برخی از افراد آنقدر عزت نفس و ارزش خود پایینی دارند که به سادگی نمی توانند درک کنند که چرا کسی آنها را دوست دارد. شاید پارتنر دختر، دارای چنین ویژگی باشد. بنابراین به دنبال راهی برای جدا شدن است. زیرا در صورتی که احساس کند دختر او را دوست ندارد، سریعا رابطه را پایان خواهد داد. به عبارتی دیگر هر چه مسائل جدی‌ تری بین مرد عاشق و پارتنر او رخ دهد، او بیشتر به خود به عنوان یک شریک و معشوقه شایسته شک خواهد کرد.

سخن پایانی

بین دختر و پارتنر او، همه چیز به خوبی در حال رخ دادن است؛ ناگهان مرد عاشق راه خود را جدا خواهد کرد. در این چنین وضعیتی دختر، بدون تردید احساسات بدی را تحمل خواهد کرد. البته برای اینکه رابطه بین دختر و پسر، به سمت خوبی پیش رود؛ باید با یکدیگر صحبت کنند. در برخی از مواقع، مرد از بیان احساس یا احساس عشق خود ترسیده و به همین دلیل به دنبال تمام کردن رابطه است.

 

 

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/25202/چرا-مرد-عاشق-دوری-میکند؟-10-دلیل-سردی-مرد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا