سلامت

روش دم کردن زعفران با یخ، بهترین روش دم کردن زعفران

فهرست مطلب

روش دم کردن زعفران با یخ، بهترین روش دم کردن زعفران

به طور حتم شما تا بحال چند بار برای تهیه شیرینی، کیک و یا برای طعم دهی به غذاهای خود از زعفران استفاده کرده اید. با توجه به اینکه ایران از جمله بزرگترین کشورهای تولید کننده زعفران در جهان است، سابقه طولانی نیز در استفاده از این گیاه برای تهیه مواد خوراکی خود دارد. در واقع در بسیاری از دستورهای پخت غذا و کیک و شیرینی هایی که توسط ایرانی ها تولید می شود استفاده از زعفران توصیه شده است. اما نکته قابل توجه این است که ممکن است افراد ندانند که چگونه از زعفران استفاده نمایند و یا اینکه به چه شکلی آن را آماده کنند.

اهمیت استفاده از زعفران اصلی

دم کردن زعفران
دم کردن زعفران

نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که افراد بهتر است که برای طعم دهی و یا ایجاد رنگ زیبا برای غذا و مواد خوراکی خود زعفران اصل و با کیفیت استفاده نماید. با توجه به اینکه عصاره زعفران و یا اسپری هایی که از این گیاه تولید شده است دوام بیشتری دارند و استفاده راحت تری نیز برای آنها در نظر گرفته شده است ممکن است که افراد ترجیح دهند از این محصولات استفاده نمایند. اما ما به شما توصیه می کنیم که برای غذاهای خود و یا تهیه کیک و شیرینی از زعفران اصل و با کیفیت استفاده نمایید، چون در محصولاتی همانند و عصاره ها و یا اسپری ها از مواد نگهدارنده استفاده می شود که ممکن است از کیفیت و خواص زعفران بکاهد و همچنین سلامت شما را در معرض خطر قرار دهد. با استفاده از زعفران با کیفیت می توان عطر و طعم دلنشینی برای غذا و مواد خوراکی ایجاد کرد و در عین حال خاصی که برای آن در نظر گرفته شده است را نیز حفظ کرد.

دم کردن زعفران

همانگونه که اشاره کردیم، ممکن است که برای افراد این سوال ایجاد شود که چگونه می توانند زعفران را دم کنند که عطر، طعم و رنگ خوبی داشته باشد و در عین حال ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد. رایج ترین نحوه آماده کردن زعفران که در میان ایرانیان رواج دارد دم کردن آن مثل چایی است. با این حال روش های مختلف دیگری نیز وجود دارد که می توان از طریق آن زعفران را آماده کرد و مورد استفاده قرار داد.

برای اینکه زعفران بتواند رنگ و عطر زیادی داشته باشد باید ساییده شود. که برای این کار می توانید سرگل های زعفران را داخل هاون بریزید و خرد کنید. با استفاده از روش دم کردن زعفران با یخ می توانید عطر و طعم دلنشین تری به زعفران بدهید. برای دم کردن زعفران با یخ باید به شیوه زیر عمل کنید.

مراحل دم کردن

زعفران

همانگونه که اشاره کردیم در ابتدا سر گل زعفران را با استفاده از هاون خرد کنید و داخل ظرفی بریزید. برای استفاده از این روش بهتر است که از ظرف های شیشه ای و در دار استفاده نمایید و زعفران ها را داخل این ظرف ها بریزید. در ادامه یک قالب یخ را روی زعفران های خرد شده قرار دهید و اجازه دهید که یخ به شکل کامل آب شود. پس از آب شدن یخ و پس دادن رنگ زعفران مقداری آب جوش بر روی زعفران بریزید تا به خوبی عطر و طعم زعفران پخش شود. در این مرحله بهتر است که در ظرف را ببندید تا عطر زعفران خارج نشود.

خرید زعفران از فروشگاه و یا سایت های اینترنتی

ممکن است که برای شما این سوال ایجاد شود که چگونه می توانیم زعفران با کیفیت و درجه یک را خریداری کنیم؟ در پاسخ به این سوال ما به شما توصیه می‌کنیم که به مراکز معتبر مراجعه نمایید و خرید خود را انجام دهید، از جمله مراکز معتبری که در سراسر کشور وجود دارد می ‌توان به فروشگاه های زنجیره ای و نمایندگی های فروش اشاره کرد. علاوه بر این برخی از سایت های اینترنتی معتبر نیز وجود دارند که زعفران های با کیفیت و درجه یک را به فروش می رساند که افراد با مراجعه به این سایت ها می تواند نوع زعفران مورد نظر خود را سفارش دهند و با پرداخت مبلغ مربوط به آن بسته مورد نظر خود را درب منزل دریافت نمایند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید زعفران نگین

زمانی که افراد برای خرید زعفران نگین اقدام می کنند علاوه بر کیفیت محصول به قیمت فروش آن نیز توجه می کنند. عوامل مختلفی می تواند بر قیمت زعفران تاثیرگذار باشد که از جمله این عوامل می توان به کیفیت محصول  قسمتی که از زعفران به فروش می رسد مانند زعفران سرگل، ریشه زعفران، پوشال زعفران، نحوه خرید زعفران نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول است. علاوه بر این نحوه بسته بندی که برای زعفران در نظر گرفته می شود می تواند در کاهش و یا افزایش قیمت این محصول تاثیر گذار باشد. زعفران نگین یکی از با کیفیت ترین و درجه یک ترین انواع زعفران است که در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است و افراد هنگام خرید زعفران ترجیح می‌دهند که این رقم از زعفران را خریداری نمایند.

پک زعفران

همانگونه که اشاره کردیم یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید زعفران نحوه بسته بندی است که برای آن در نظر گرفته شده است. به گونه‌ای که برخی از زعفران ها دارای بسته بندی های شیک و مجلسی هستند که می تواند در افزایش قیمت این محصول ها تاثیرگذار باشد در حالی که برخی از زعفران در پک های کوچک و از جنس نایلونی قرار داده می شوند. هر چقدر بسته بندی هایی که برای زعفران در نظر گرفته می شود شیک تر باشد، قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است نیز بیشتر خواهد بود.

شما میتوانید پک زعفران هدیه را از وبسایت دیبا زعفران تهیه نموده و آن را به عزیزان خود هدیه دهید.

سخن پایانی

با توجه به نکاتی که اشاره کردیم زعفران از جمله مواد خوراکی است که در میان ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است. شهروندان ایرانی به طور معمول از این محصول در تهیه بسیاری از غذاها و شیرینی، کیک و شربت های خود از زعفران استفاده می کنند. یکی از مسائلی که ممکن ذهن افراد در این باره به خود درگیر می‌کند این است که زعفران را چگونه دم کنند که طعم و عطر دلنشینی داشته باشد. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای دم کردن زعفران از یخ نیز استفاده نمایید که عطر و رنگ آن دوام بیشتری داشته باشد. برای خرید زعفران درجه یک می توانید به مراکز معتبری که فروش این محصولات را بر عهده دارند مراجعه نمایند و با کیفیت ترین محصولات را با مناسب ترین قیمت ها خریداری کنید. برخی از سایت های اینترنتی معتبر نیز وجود دارند که انواع مختلف زعفران را به فروش می رسانند و افراد با مراجعه به این سایت هم می‌توانند زعفران مورد نظر خود را انتخاب نمایند و ثبت سفارش کنند. پس از ثبت سفارش در سایت ها خریداران می توانند محصول خریداری شده را در کوتاه ترین زمان درب منزل دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا