اخبار

قبل از اقدام به خرید ویلچر بخوانید

فهرست مطلب

قبل از اقدام به خرید ویلچر بخوانید

برای افرادی که به طور کلی به دلایل مختلفی مانند مشکلات مادرزادی، قطع نخاع و نقص ستون فقرات، توانایی راه‌رفتن ندارند یا بیماران، سالمندان و افراد دیگری که در هنگام حرکت‌کردن و راه‌رفتن با محدودیت مواجه هستند، صندلی‌های چرخ‌داری به نام ویلچر (Wheelchair) طراحی و تولید شده‌است. این نوع تجهیزات پزشکی دارای مدل‌های متنوعی هستند و توسط برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. یکی از برندهای معروف این محصول، ویلچر ایران بهکار نام دارد که در انواع ساده، تاشو، ارتوپدی و غیره از طریق فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند تجهیز گستران ابوریحان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. ویلچر تجهیز گستران ابوریحان از کیفیت بالایی برخوردار است و با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مختلف ویلچر تجهیز گستران ابوریحان بپردازیم و نکات مهم در زمان خرید این تجهیزات را معرفی کنیم.

ویلچر تجهیز گستران ابوریحان چیست و چه کاربردی دارد؟‌

همه ما در طول زندگی بارها نام ویلچر را شنیده‌ایم و حتی ممکن است این نوع تجهیزات را از نزدیک هم دیده‌باشیم. ویلچر تجهیز گستران ابوریحان، صندلی چرخ‌داری است که از آن برای جابه‌جا‌کردن بیماران جسمانی، بیماران قطع نخاع، سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی، افراد دچار شکستگی پا و لگن و به طور کلی کسانی که به هر دلیلی قادر به راه‌رفتن نیستند، استفاده می‌شوند. بیشتر ویلچرهای ارائه‌شده در تجهیز گستران ابوریحان از ایران بهکار هستند. ویلچر ایران بهکار به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین، ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین تجهیزات پزشکی داخلی به شمار می‌رود و رضایت اکثر مشتریان را جذب کرده‌است. البته برندهای داخلی دیگری مانند یکتا تجهیزات البزر، فراتک و برند آلمانی میرا و برند چینی کایانگ و کامفورت مد اسکای هم در بازار ایران موجود هستند. برای انتخاب مناسب‌ترین ویلچر تجهیز گستران ابوریحان، بهتر است که نیازها و شرایط بدنی فردی که قادر به راه‌رفتن نیست و باید با کمک ویلچر جابه‌جا شود، در نظر بگیرید.

images_1663850439.jpg
معرفی انواع مختلف ویلچر تجهیز گستران ابوریحان

قبل از خرید ویلچر تجهیز گستران ابوریحان، بهتر است که با انواع ویلچر آشنا شوید تا در نهایت با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین نوع این تجهیزات پزشکی را انتخاب و خریداری کنید. انواع ویلچر شامل موارد زیر هستند:

  • ویلچر ساده

ویلچر ساده همان‌طور که از نامش مشخص است، به عنوان یکی از ساده‌ترین انواع ویلچر تجهیز گستران ابوریحان یک نوع ویلچر ارزان به شمار می‌رود که دارای وزن بسیار سبک‌تری نسبت به انواع دیگر است و با استفاده از نیروی دست و چرخ‌های عقب به حرکت در می‌آید. داشتن ترمز، دستگیره ثابت و زیرپایی تاشو از قابلیت‌های مهم ویلچرهای ساده محسوب می‌شوند. این نوع صندلی‌ چر‌خ‌دار بیشتر توسط افرادی که می‌توانند با دست‌های خود حرکت ویلچر را کنترل کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • ویلچر ارتوپدی

نوع دیگری از ویلچر تجهیز گستران ابوریحان ویلچر ارتوپدی نام دارد. این وسیله دقیقا دارای همه ویژگی‌های یک ویلچر ساده‌ است و علاوه بر آن جاپایی و زیر دستی آن امکان جداشدن یا حرکت‌دادن دارند. افرادی که نمی‌توانند از روی ویلچر به روی صندلی ماشین حرکت کرده و جابه‌جا شوند، بیشتر از ویلچر ارتوپدی استفاده می‌کنند. قیمت ویلچر ارتوپدی همواره از قیمت مدل‌های ساده ارزان‌تر است.

  • ویلچر اطفال

ویلچر اطفال به عنوان یکی نوع دیگر از ویلچر تجهیز گستران ابوریحان، دارای وزن سبک و قابلیت جابه‌جایی راحتی است. کودکانی که با مشکلات حرکتی و فلج مواجه هستند، جثه کوچکی دارند و ویلچری که برای آن‌ها طراحی می‌شود باید دارای قابلیت تغییر سایز باشد؛ زیرا کودک مدام در حال رشد است و ویلچری نیاز دارد که با اندام و اندازه جثه او متناسب باشد.

  • ویلچر حمام و توالت

ویلچر حمام و توالت به عنوان یکی از پرکاربردترین ویلچرهای تجهیز گستران ابوریحان، محلی برای قراردادن توالت فرنگی یا لگن دارد. لگن ویلچر حمام و توالت دارای قابلیت جداشدن است و بعد از پرشدن می‌توان آن را تخلیه کرد. مهمترین ویژگی این نوع ویلچر، سبک‌بودن و وزن کم آن است. ویلچر حمام و توالت یک نوع ویلچر ارزان محسوب می‌شود.

  • ویلچر برقی

ویلچر برقی یک نوع ویلچر تجهیز گستران ابوریحان است که از قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر برخوردار است. این وسیله دارای باتری است که قابلیت شارژ دارد و موتور آن با استفاده از نیروی الکتریکی به حرکت در می‌آید. این وسیله از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است و وزن بالاتری دارد. باتری ویلچر برقی اگر به طور کامل شارژ شده‌باشد تا هشت ساعت ماندگار است و می‌تواند بین 16 تا 32 کیلومتر باعث حرکت ویلچر شود. البته عمر باتری در ویلچر به مرور زمان کمتر می‌شود و حداکثر یک الی دو سال یک بار باید برای تعویض باتری اقدام کنید.

  • ویلچر تاشو

تمام ویلچرهای دستی و برقی برای این‌که به راحتی بتوان آن‌ها را در داخل خودرو قرار داد و برای راحت‌بودن جابه‌جایی آن‌ها، دارای قابلیت تا‌شدن هستند. ویلچر تاشو به راحتی باز و بسته می‌شود. قیمت ویلچر تاشو بسیار مناسب است و با هر بودجه‌ای می‌توان مدل‌های مختلف آن را تهیه و استفاده کرد.

images_1663850510.jpg

در زمان خرید ویلچر تجهیز گستران ابوریحان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در زمان خرید مدل‌های مختلف ویلچر تجهیز گستران ابوریحان باید به چند نکته مهم شامل راحت‌بودن ویلچر، متناسب‌بودن ارتفاع صندلی ویلچر با قد و سایز کاربر، وزن ویلچر، حمایت دسته‌های صندلی ویلچر از بازوهای کاربر، داشتن قابلیت تنظیم برای زیرپایی، بررسی چرخ‌های ویلچر، توجه به سیستم ترمز ویلچر،‌ داشتن جای مخصوص برای نگهداری عصا و داشتن کیف کوله پشتی برای قراردادن وسایل کاربر توجه داشته‌باشید. به طور کلی یک ویلچر استاندارد باید دارای صندلی راحتی باشد تا فرد با نشستن طولانی‌مدت روی آن احساس درد و ناراحتی نداشته‌باشد و به دلیل داشتن قابلیت تاشو به راحتی بتوان آن را در داخل ماشین قرار داد. گاهی اوقات افراد برای جلوگیری از تعریق بر اثر نشستن طولانی مدت روی ویلچر، از یک تشک بادی استفاده می‌کنند و آن را بر روی صندلی ویلچر قرار می‌دهند. مدل‌های مختلف ویلچر ایران بهکار که در فروشگاه اینترنتی تجهیز گستران ابوریحان به فروش می‌رسند، از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند و با قیمتی بسیار مناسب به همراه گارانتی به فروش می‌رسند.همچنین برای خرید انواع توالت فرنگی میتوانید به تجهیزات پزشکی تجهیز گستران ابوریحان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا