ترفند

چه سوالاتی از عشقمان بپرسیم؟+پرسش های که باید از پارتنر خود بپرسید

فهرست مطلب

در صورتی که سال ها با همسر یا پارتنر خود، در رابطه باشید؛ هنوز چیزهایی وجود دارد که باید در مورد یکدیگر بفهمید. حتی با وجود این باور که، یکدیگر را به خوبی شناخته اید. حس تازگی، باید در رابطه زوج ها وجود داشته باشد؛ علاوه بر این، خواسته ها و نیازهای ما در طول زمان تغییر خواهد کرد. برای همین باید سوالاتی از عشقمان بپرسیم و پرسیدن چند سوالات صادقانه و تامل برانگیز، می تواند فرصتی سرگرم کننده برای برقراری ارتباط و بررسی دیدگاه های یکدیگر در مورد آینده باشد.

برای پرسیدن سوالات،ابتدا یک فضای دنج فراهم کرده و سپس آن ها را، با بازی و سرگرمی همراه سازید. طی این مقاله اختصاصی از سوی بلاگ فاوینو در رابطه سوالات عاشقانه و صادقانه از همسر یا پارتنر، اطلاعاتی جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار خواهیم داد. امیدواریم این مطالب در رابطه با چه سوالاتی از عشقمان بپرسیم، در ایجاد شناخت بیشتر و رابطه عاشقانه تر به شما کمک کند. شما در صورت علاقه امکان مشاهده پست های سایت بوفچه را نیز، خواهید داشت.

سوالاتی از عشمان بپرسیم

مهم ترین مطالب مورد توجه در سوالاتی از عشقمان بپرسیم

ازدواج را باید یک رابطه‌ای جسمی و روانی بر پایه احترام، دوست داشتن، تعهد و صمیمت متقابل دانست. عشق به تنهایی برای یک ازدواج موفق کافی نیست، بلکه چیزی که بیش از همه مهم است؛ برآورده شدن معیارهای مناسب انتخاب همسر و داشتن تفاهم است. بنابراین برای رسیدن به چنین موقعیتی، در ابتدا باید شناخت کافی از شخص مقابل داشت. البته برای رسیدن به این شناخت، لزوم پرسیدن سوالات عاشقانه از همسر، مطرح خواهد شد. از مهم ترین سوالات عاشقانه برای رسیدن به شناخت، عبارت هستند از:

در رابطه با “صداقت و راستی” چه سوالاتی از عشقمان بپرسیم؟

یکی دیگر از خصوصیت های اشخاص صداقت و قابل‌ اعتماد بودن ، در یک رابطه سالم بوده و بدون شک این خصوصیت، پایه‌های ارتباط را محکم خواهد کرد.. مخفی کاری و دروغ، به تدریج حس عشق و امنیت را در رابطه از میان خواهد برد.

از جمله سوالاتی که، امکان پرسیدن از پارتنر خود در رابطه با صداقت دارید؛ شامل موارد زیر هستند:

  • آیا در هنگام مواجه با دیگران و در موقعیت ‌هایی که راستگو بودن به نفع شما نیست، به راحتی دروغ خواهید گفت؟
  • از نظر شما چه دروغ ‌هایی صدمه به رابطه (زن و شوهر) وارد نخواهد کرد؟

بدون شک پرسیدن این سوالات در رابطه با صداقت، در جلسه اول و به گونه ای رک پاسخ مطلوبی دریافت نخواهید کرد. زیرا طرف مقابل شما، حالت تدافعی به خود گرفته و به عمد با جواب های خود، شما را قانع خواهد کرد. البته، همیشه به یاد داشته  باشید که؛ آن دسته از افرادی که در جواب دادن به این سوالات طفره رفته یا جوابی کلی خواهند داد تا موضوع بحث، زود تمام شود، به احتمال بیشتری مسائلی برای مخفی کردن دارند.

ارزیابی میزان تغییر پذیری

از مهم ترین خصوصیات افراد بزرگسال و بالغی که برای ازدواج و قبول مسئولیت آماده  هستند، میل به رشد و پیشرفت است. شخص بزرگسال، به یادگیری بیشتر علاقه داشته و تلاش خواهد کرد تا در ابعاد فردی، ارتباطی و انعطاف پذیری پیشرفت کند. بدون تردید، چنین اشخاصی به این عقیده باور دارند که؛ انسان کامل و بدون عیب نیست. اما برای رشد شخصیت و بهتر کردن در بخش های نقطه ضعف خود، در زندگی مشترک تلاش و کوشش خواهد کرد.

  • آیا در کودکی نقطه ضعف به خصوصی داشته اید؟ برای بهتر شدن این نقاط ضعف،چه اقداماتی انجام داده و موفق شده‌اید؟
  • آیا به نظر شما، در بزرگسالی امکان تغییر وجود دارد؟
  • در موقع پیدایش بحران در رابطه چه اقدامی انجام می توان کرد؟ به سرعت از رابطه منصرف خواهید شد یا برای حل مشکل راه حلی ، پیدا خواهید کرد؟
  • چه ویژگی هایی در وجود شما، نیازمند یا احتیاج به تغییر دارد؟
سوالاتی از عشمان بپرسیم
سوالاتی از عشقمان بپرسیم

سوالات مهم در رابطه با شغل

صحبت کردن در رابطه با مسائل شغلی و پرسیدن سوالات در این زمینه، مطمئنا کمک بزرگی به شناخت بهتر و بیشتر خواهد کرد. از جمله سوالات قابل طرح در این رابطه، شامل لیست زیر خواهند بود:

  • آیا در زمینه ی تحصیلی خود مشغول به کار هستید؟
  • شغل شما در چه گروهی است؟
  • آیا شغل فعلی شما همانی است که همیشه در نظر داشتید؟
  • آیا شما شخص سخت کوشی هستید؟
  • برنامه ی شما برای بازنشستگی چیست؟
  • آیا تا کنون از محل کار خود اخراج شده اید؟

سبک زندگی و سوالاتی از عشقمان بپرسیم

بدون شک پرسیدن سوال در رابطه با سبک زندگی، بخش بزرگی از ابهامات شخصیت پارتنر یا همسر را برای شما مشخص خواهد کرد. سوالات عاشقانه مهم در مورد سبک زندگی، عبارت هستند از:

  • تصمیم دارید پس از ازدواج کجا زندگی کنید؟
  • در چه نوع خانه ای می خواهید زندگی کنید؟
  • شما شخصی درونگرا هستید یا برون گرا؟
  • انتظار دارید چه وقت هایی از روز را با همسرتان طی کنید؟
  • انتظار دارید چه وقت هایی را در تنهایی سپری کنید؟
  • اهل سفر و گشت و گذار هستید؟
  • آیا اهل مهمانی رفتن هستید؟

راه های رسیدن به شناخت بهتر

در زندگی مشترک بین زن و شوهر، مشکلاتی به وجود خواهد آمد؛ ولی چنانچه  دو طرف متعهد به یادگیری باشند، با تغییراتی در رفتار و روش زندگی از این مشکلات عبور خواهند کرد. همچنین کیفیت زندگی مشترک خود را افزایش خواهند داد. میل به یادگیری و تغییر، انسان را در برابر مشکلات قوی تر از گذشته خواهد کرد. در غیر این صورت، فقط صورت مساله پاک شده و همه مشکلات به صورت حل نشده بر روی هم جمع خواهند شد.

بدون شک توجه به مواردی که در ادامه مطلب به آن پرداخته خواهد شد؛ کمک بسیاری در رسیدن به شناخت بهتر از همسر یا پارتنر شما، خواهد شد.

سوالاتی از عشمان بپرسیم
سوالاتی از عشقمان بپرسیم

کنج‌کاوی

کنج‌کاوی دو طرف، می‌تواند باعث ایجاد شناخت بیش‌تر و عمیق‌تر شدن رابطه در طول زمان شود. کنج‌کاوی درمورد مسائل بزرگ، در اکثر افراد وجود دارد. مثلا همه‌ ما دوست داریم درمورد رویا ها، ترس ‌ها، موفقیت‌ ها و شکست‌ های طرف‌مان بیش‌تر بدانیم.اما کنج‌کاو بودن درمورد مسائل روزمره هم می‌تواند برای شناخت،  بسیار مفید باشد. به طور مثال می توانید بپرسید که، چرا در یک موقعیت خاص، عصبانی یا ناراحت یا نگران یا خوش‌حال شده است.

گوش کردن  با دقت و بدون پیش‌فرض

در بیشتر اوقات، همسر یا پارتنر  در خلال گفت‌وگو های عادی، چیزهایی درمورد خودش خواهد گفت که؛ بدون شک اطلاعاتی در آن زمینه نداشتید. برای به دست آوردن این اطلاعات، بهتر است با دقت و بدون پیش فرض به سخنان او گوش کنید. نکات مهم در رابطه با این مسئله، عبارت هستند از:

  • تمرکز
  • نپریدن وسط حرف های او
  • هم دردری کردن
  • عدم قضاوت کردن و حکم دادن

توجه به سرگرمی ها شخص مقابل

از جمله راه های عملی برای رسیدن به شناخت بهتر، انجام سرگرمی های همسر یا پارتنر است. هنگام بازی و سرگرمی، چهره‌ی متفاوتی از افراد به نمایش خواهد آمد که، معمولا در حالت عادی از او، نمی توان دید. دیدن این چهره و رفتار افراد در طول بازی، می‌تواند برای شناخت بیشتر بسیار موثر باشد. از دیگر مزیت این کار، پیدا کردن بازی‌ ها و سرگرمی‌ های است که؛ حس لذت را به هر دو طرف هدیه خواهد داد.

سفر کردن با یکدیگر

یک جمله معروف در این رابطه، از قدیم وجود دارد که؛ تا مرد [یا زن] سفر نکرده باشد، عیب و هنرش نهفته باشد. بنابراین بدون تردید در طول سفر،  قطعا چیز های جدید در مورد همسر یا پارتنر خود متوجه خواهید شد. مثلا عکس‌العمل او در برابر تاخیر چند ساعته‌ پرواز ها یا رفتار او بعد از یک مسیر هشت ساعته در اتوبوس، مطمئنا اطلاعات بسیار زیادی به شما ارائه خواهد داد. سفر کردن پر از تجربه‌ های جدید است که هرکدام، می‌توانند یک نکته‌ جدید در مورد همسر یا پارتنرتان به شما بیان کند.

آشنایی با دوستان قدیمی او

دوستان قدیمی و صمیمی، بدون شک اطلاعات بسیاری در رابطه با خلق و خوی، رفتا و کردار همسر شما ارائه خواهند داد. در نتیجه اگر به دنبال شناخت بیشتری از همسر خود هستید،  باید او را در جمع دوستان  قدیمی ببینید. البته آشنایی شما نیز با آن ها، کمک بزرگی در شناخت بهتر از پارتنر خواهد داشت.

اوقات بیشتری با هم سپری کردن

در مراحل ابتدایی رابطه، شناخت می‌تواند با وقت گذراندن بیشتر شکل بگیرد. این وقت گذراندن ‌های دو نفره، منجر به ایجاد صمیمیت بیشتر و برقراری راحت ‌تر ارتباط، کمک خواهد کرد. بدون تردید این فرآیند، در استحکام رابطه بسیار موثر است.

صادق بودن با یکدیگر

باید برای ساختن یک فضای امن دو نفره، تلاش کرد. فضایی به دور از پیش‌داوری‌ ها و قضاوت ‌های بی‌خود، که هر دو طرف در آن احساس کنند می‌توانند خودشان باشند. بنابراین در طول رابطه، خودتان باشید. به شخص مقابل خود نیز، اجازه دهید تا خودش باشد. در بلند مدت، این قطعا بهترین کار ممکن است. اگر نتوانید چنین فضایی در رابطه‌ ایجاد کنید، هیچ‌وقت نخواهید توانست به شناخت کاملی از یکدیگر برسید.

سوالاتی از عشمان بپرسیم
سوالاتی از عشقمان بپرسیم

سخن پایانی

برای شکل گیری یک رابطه جدید و حتی ادامه دادن رابطه های که سال ها از عمر آن گذشته است، پرسیدن سوال بسیار مهم است. البته این سوالات باید کاملا در یک فضای آرام و بدون تشنج، مطرح شوند تا پاسخ شخص مقابل نیز، بدون اغماض و پرده پوشی باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که، هیچ وقت نمی توان شخصی را به طور کامل و 100 درصد شناخت. زیرا آدم ها، در طول زمان تغییر خواهند کرد.

پرسیدن سوال، سفر رفتن یا وقت گذراندن با هم، در راه شناخت همسر یا پارتنر کمک کننده هستند؛ اما کافی نخواهند بود. زیرا در برخی از موارد افراد، بازیگران خوبی بوده و به راحتی خود را پنهان خواهند کرد. پس سعی کنید از همه راه های شناخت همسر یا پارتنر مطرح شده در این مقاله، استفاده کنید تا بهتر آن ها را، بشناسید.

 

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/25056/چه-سوالاتی-از-عشقمان-بپرسیم؟پرسش-های-ک/
  • سوال از پارتنر
  • سوال برای پرسیدن از پارتنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا