ترفند

خواستگار ندارم چه دعایی بخونم + 10 دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر مناسب

فهرست مطلب

ازدواج و نکاح یا پیوند زناشویی عهدی است که بعد از بستن آن به شکل عمومی یک زن و مرد با هم شریک و متحد می‌شوند و تشکیل خانواده‌ می‌دهند. در واقع هدف نهایی پیمان ازدواج تشکیل خانواده ای سالم است. حال در برخی جوامع افرادی اعم از دختر و پسر تمایل به امر داشته، اما شرایط و امکانات آن مهیا نیست. یکی از این شرایط وجود خواستگار مناسب برای دختران است. در احادیث و روایت و کتب گران قدر در مورد دعای ازدواج دختر بسیار سخن گفته شده است.

در این مطلب به بیان برخی از دعاهای ازدواج برای دختران خواهیم پرداخت.  امیدواریم با مطالعه این مقاله اختصاصی تالیف شده از طرف بلاگ سایت فاوینو نکات جدیدی به زندگی شما بیافزاید و در طی سالیان متمادی از آن استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین می توانید از پست های دیگر سایت بوفچه مون هم بازدید کنید.

دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر
دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر

دعای ازدواج دختر مجرد در قرآن

در قرآن کریم آیات زیادی برای روشن سازی مسیر زندگی و کمک به پیشرفت آمده است. از جمله این کمک های قرآن در زمینه دعا برای ازدواج دختران دوشیزه است.

آیه ۲۹ سوره فاطر برای دعای ازدواج

توصیه شده که دختر بی خواستگار پیوسته و بطور منظم روزانه این آیه را تلاوت کند. این عمل مجرب است و بسیار موثر در بخت گشائی. نتایج و عجایب بسیار دارد.

متن آیه ۲۹ سوره فاطر :

إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ.

قواعد تلاوت آیه ۲۹ سوره فاطر برای دعای ازدواج  خواسته شده به شرح زیر است:

تلاوت آیه را به مدت چهل روز به طور مرتب انجام داده و در اوقات مختلف ادامه دهید. بهترین زمان پس از انجام فریضه نماز است. روزانه چهل مرتبه خوانده شود مطلوب است. پس از نماز حتما از خداوند جل جلاله طلب بخت نیکو کنید. توجه کنید که قبل و بعد از طلب حاجت صلوات بفرستید. اذکار دفع سحر را دائم به کار بندید، چون که جهت از بین بردن هر گونه بستگی و مانع در کارها بسیار موثر است.  عمل به آن ها در روزهای سعد ( یکشنبه و پنج شنبه و جمعه در ساعات اولیه یعنی زمان طلوع آفتاب است) بسیار نیکو است. البته هر زمان دیگری نیز می توان انجام داد.

دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر
دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر

سوره فلق و ناس برای دعای ازدواج

سوره های فلق و ناس را هر روز در صبح و شب تلاوت نمایید. به وقت خواب معوذتین سوره های فلق و ناس را بخوانید. معوذتین را در کاغذ بدون خط بنویسید و همیشه همراه خود داشته باشید.

دعای ازدواج پسر با آیه الکرسی

پایان هر نماز آیه الکرسی را حداقل یک بار تلاوت نمایید. آیه اول آنرا بخوانید تا و هو العلی العظیم. حتما حتما در هنگام اذان یا اندکی قبل یا پس از آن که درهای استجابت دعا  گشوده است جهت عنایت بخت نیکو از جانب خداوند متعال دعا و طلب حاجت کنید.

آیه ۳۲ سوره نور مناسب دعای ازدواج دختر

بهتر است برای این منظور آیه 32 سوره نور روزی ۳ مرتبه خوانده شود.

آیه: وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ ۚ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

معنی آیه: و البته باید مردان بی‌ زن و زنان بی‌ شوهر و کنیزان و بندگان شایسته خود را به نکاح یکدیگر درآورید، اگر آن مردان و زنان فقیرند خدا به لطف و فضل خود آنان را بی ‌نیاز و مستغنی خواهد فرمود و خدا رحمتش وسیع و نامتناهی و به احوال بندگان آگاه است.

دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر
دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر

آیه ۱۳ سوره یس دعای ازدواج

این آیه نیز جهت بخت‌ گشایی می ‌تواند کمک‌کننده باشد.

آیه: وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا أَصْحَابَ الْقَرْيَةِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُونَ

ترجمه: برای این مردم حال آن قریه (انطاکیه) را مَثَل زن که رسولان حق برای هدایت آنها آمدند.

دعای ازدواج قرآنی با سوره احزاب | چه دعا یا سوره ای برای زیاد شدن خواستگار خوبه؟

سفارش به تهیه این دعا برای ازدواج و گشایش بخت نیز بسیار است و روایت و تفاسیر معتبری از ائمه و معصومین در کتابهای مختلف درمورد استفاده از این دعا برای گشایش بخت و ازدواج وجود دارد. نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی برروی پوست آهو بسیار سفارش شده و معروف است. البته باید به این نکته توجه داشت که شاید موانعی و سخت گیری هایی از خانواده ها و خود افراد باعث بروز مشکلات و تاخیر در امر ازدواج میشود و اول از همه باید این مشکلات را برطرف کرد و بعد به دنبال یک دعا برای گشایش بخت مانند نوشتن سوره احزاب برای ازدواج بود.

میخوام یه خواستگار خوب برام بیاد چکار کنم؟ دعای ازدواج برای دختر دم بخت

اگر دختر خانمی هنوز شوهر نکرده و یا خواستگاری برایش نیامده و یا آمده و هنوز کار به پایان نرسیده و به خانه بخت نرفته است به مدت چهل روز بعد از هر نماز واجب بلافاصله بدون اینکه با کسی حرف بزند یک صلوات بفرستد و هفت مرتبه این آیه مبارکه را تلاوت کند

“رَبِّ لا تَـذَرنی فَـرداً وَ اَنتَ خَیرُا لوارثـین” (سوره انبیا آیه ۸۹)

انشالله که به سلامتی به خانه بخت برود و ازدواج کند.

تذکر: در زمان خاصی که نماز نمی خونید از خواندن این آیه مبارکه خودداری کنید.

دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر
دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر

برای دختری که خواستگار ندارد، چه دعایی باید خوانده شود؟

خواهران محترمه ای که مشکل ازدواج و نداشتن خواستگار را دارند امید شان به خدا باشد و از دعا و توسل غافل نباشند و لذا  به علت ارائه راهکار عملی و چگونگی عرض حاجت برای گرفتن نتیجه در این بخش مطالبی را برایتان می نویسیم پيشنهاد مي‏كنيم راهكارهاي عملي زير را عمل کنيد امیدواریم همه جوانان در ازدواجشان موفق شوند.

در خواص  آیات سوره یاسین در حاشیه زاد المعاد علامه مجلسی (ره) فرموده اند که سوره یس آیه 13 وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا أَصْحَابَ الْقَرْيَةِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُونَ را به جهت گشایش بخت بر کاغذ بنویسد و با گلاب بشوید و بخورد.

در کتاب جنه الواقیه مرحوم کفهمی و کتاب خواص الصور از امام صادق علیه السلام نقل شده است که سورع احزاب را بر پوست آهو یا کاغذی بنویسد و در کوزه کوچکی قرار دهد و آن کوزه را در خانه ای که دختر در آن خانه مانده و خواستگار ندارد قرار دهند ان شاء الله خواستگار دختر زیاد شود.

دعایی که با خواندنش در مدت خیلی کم خواستگار مناسبی پیدا می شود؟ دعای ازدواج خوب و سریع

مرحله اول : برای ازدواج و خواستگار آمدن برای دختران جوان یالطیف را هر روز صدو بیست و نه بار بخوانید.

مرحله دوم : آیه “وَ أَنکِحُواْ الْأَیَامَى‏ مِنکمُ‏ وَ الصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکمُ‏ وَ إِمَائکُمْ إِن یَکُونُواْ فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ”( آیه سی ودو سوره نور) را موقع اذان بخوانید.

طلسم و دعای ازدواج بسیار عالی برای جذب خواستگار

دعای شریف ذیل برای تسریع در امر ازدواج و همچنین سهولت در امر ازدواج و باز شدن بخت و تأهل می باشد و بسیار مجرب است که در برخی از کتب ادعیه معتبره به شأن و عظمت این دعای شریف بسیار تأکید نموده اند. دستورالعمل این دعای شریف بدین شرح است که باید همراه با نیت خالصانه و با تقرب به درگاه الهی و با طهارت و وضو در شب جمعه ای که سعد باشد دو رکعت نماز حاجت به جای آورد و بعد قرائت نماید سوره انشراح را به تعداد ٣۱٣ مرتبه و در پایان هر ده مرتبه ای که سوره انشراح را قرائت می نماید.

دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر
دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر

دعای شریف ذیل را بخواند. گفته شده که اگر اعمال را صحیح و با خلوص قلب و توجه باطنی انجام دهد در سومین جمعه به مقصود خواهد رسید.

اللهم اشرح صدور أولاد آدم و بنات حواء اللهم ارزقنی الرجل الصالح الذی تحبه وترضاه.

و یا اگر که مرد باشد بگوید:

اللهم اشرح صدور أولاد آدم وبنات حواء اللهم ارزقنی الزوجة الصالحة التی تحبها وترضى عنها .

دعای ازدواج به گفته آیت الله بهجت

از آیت الله بهجت جهت گشایش بخت دختران دستوری خواستند. در جواب فرمودند : آیه ” رَبّنا هَبْ لَنا

مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتّقینَ إِمامًا ” (سوره فرقان آیه 74) را برای دعای ازدواج زیاد بخوانند.

دعاهای مجرب برای ازدواج دختر

  • این دعا را بنویسد و در آب اندازد و صورت خود را با ان آب بشوید .بعد از آن بخت او گشاده شود دعا این است :

بسم الله الرحمن الرحیم اه اه اه اه له له له هیسا ” هیسه بلا هبه

امین لا لا لا ابن جا لعجیل لعجیل لعجیل فافع مار

  • جهت بخت گشایی، دختر این دعا را بنویسد و همراه داشته باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدُ لله رَبّ العالمین یَرجونَ تِجارَة ً لَن تبور.

  • حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: هر یک از شما که خواست ازدواج کند باید ابتدا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره ی فاتحة الکتاب و سوره ی یس را بخواند، وقتی که از نماز فارغ شد بعد از حمد و ثنای پروردگار، این گونه بگوید:
دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر
دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً صَالِحَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَى نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَةٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَةً فَاجْعَلْهَا فُرْقَةً إِلَى خَیر.

ترجمه دعا : پروردگارا، همسری مهربان و بچه آور و شکرگزار و با غیرت به من عطا کن که اگر به او نیکی کردم شکرگزار باشد و اگر به او بدی کردم مرا ببخشد و اگر یاد خدا کردم مرا یاری کند و اگر خدا را فراموش کردم مرا به یاد خدا بیندازد و اگر از نزد او خارج شدم ( اسرار و اموال و آبروی مرا ) حفظ کند، و اگر بر او وارد شدم مرا خوشحال سازد  و اگر او را به کاری امر کردم مرا اطاعت کند و اگر بر علیه او قسم خوردم (که او کاری را انجام دهد) او (آن کار را انجام داده) و مرا از آن قسم بریء¬الذمّه ¬کند، و اگر بر او غضب کردم مرا راضی سازد. ای پروردگار صاحب جلال و اکرام، چنین همسری را به من ببخش! پس به درستی که من او را از تو خواسته ام و به من نمی رسد مگر آن چیزی که تو منت می گذاری و عطا می کنی.

دعای سریع‌ الاجابه برای ازدواج با پسر مورد علاقه

دعای ازدواج ذیل در کتاب بحار الانوار جلد ۱۰۳ باب الدعاء به نقل از حضرت علی (ع) ذکر گردیده است: “هر که قصد ازدواج داشته باشد دو رکعت نماز گذارد در هر رکعت پس از حمد سوره یاسین بخواند پس از اتمام نماز حمد و ثناى پروردگار گذارد و این دعا را بخواند: اللهم ارزقنى زوجه صالحه ولودا ودودا غیورا قنوعا ان احسنت شکرت و ان اسئت غفرت و ان ذکرت الله تعالى اعانت و ان نسیت ذکرت و ان خرجت من عند‌ها حفظت و ان دخلت علی‌ها سرت و ان امرت ‌ها اطاعتنى و ان اقسمت علی‌ها ابرت قسمى و ان غضبت علی‌ها ارضتنى یا ذالجلال والاکرام هب لى ذلک فانما اسالک ولا اجد الا ما قسمت لى”.

دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر
دعای ازدواج دختر مجرد برای پیدا کردن شوهر

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/25013/دعای-ازدواج-دختر-مجرد-و-آمدن-خواستگار-و/
  • آیه 13 سوره یس برای بخت گشایی نی نی سایت
  • https://favino ir/25013/دعای-ازدواج-دختر-مجرد-و-آمدن-خواستگار-و/#:~:text=آیه ۳۲ سوره نور مناسب دعای ازدواج دختر&text=معنی آیه: و البته باید به احوال بندگان آگاه است
  • برای ازدواج روی سه تیکه پارچه سوره ناس مینویسن
  • خواستگار ندارم چه دعایی بخونم
  • دعای دختر خانه مانده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا