دنیای مد

لباس برای عروسی چی بپوشم؟! 8 نکته برای پوشیدن لباس مهمان در عروسی

فهرست مطلب

این روزها دغدغه خوشتیپ و خوش پوش بودن برای همه مهم شده، چه خانمها و چه آقایون در همه سنین؛ و حتی در مکان هایی دارای اصول و قواعد خاص خودش شده است، از جمله در عروسی که مهمه لباس برای عروسی چه بپوشیم. و در این مقاله به مطالبی که در زیر به نوع لباس پوشیدن در عروسی ها اشاره میشه خواهیم پرداخت. در ادامه با سایت فاوینو همراه باشید.

  • اقوام نزدیک و خانواده عروس و داماد لباس برای عروسی چه بپوشیم.
  • اقوام و دوستان درجه دوم و سوم عروس و دوماد باید لباس برای عروسی چه بپوشیم.
  • برای نوع مکانی برگزاری مجلس لباس برای عروسی چه بپوشیم.
  • خانمها لباس برای عروسی چه بپوشیم.
  • آقایان لباس برای عروسی چه بپوشیم.
  • چه زیورآلات و کیفی برای عروسی بپوشیم.
  • چه پارچه هایی لباس برای عروسی بپوشیم.
لباس برای عروسی
لباس برای عروسی

پوشیدن لباس برای عروسی بستگی به چندین آیتم دارد، از جمله:

اقوام نزدیک و خانواده عروس و داماد لباس برای عروسی چه بپوشیم:

 

اقوام درجه یک عروس و داماد مثل والدین و خواهر و برادر و خانواده باید لباس فاخر تری برای عروسی بپوشند؛ البته نباید اینو فراموش کرد که هیچ کس نباید در عروسی به گونه ای لباس بپوشد که از عروس و داماد بیشتر جلب توجه کند.

خانمها در پوشیدن لباس در عروسی، از لباس سفید و پفی و تاج گذاشتن باید دوری کنند. خانم های اقوام درجه یک عروس و داماد، یه لباس بلند که حداقل زیر زانو یا ماکسیِ بلند میباشد، برای عروسی بپوشند.

 

وآقایان اقوام درجه یک عروس و داماد باید کت و شلوار رسمی تک رنگ با ست رسمی و کفش و متعلقات رسمی استایل مانند دکمه سرآستین، کراوات، پاپیون و کفش مجلسی رسمی برای عروسی بپوشند. یا حتی بسته به مکان و نوع مجلس از «تاکسیدو»( نوعی کت و شلوار رسمی مردانه) که یکی از لباس های رسمی آقایان برای عروسی و مجالس رسمی می باشد، برای عروسی بپوشند.

 

همه مهمانها بخصوص اقوام درجه یک عروس و داماد باید در عروسی از پوشیدن لباس های کوتاه و تنگ و جلف دوری کنید؛ و باید ساده و شیک و فیت تن و بدون جلب توجه زیادی برای عروسی لباس بپوشید‌. چون شب عروسی برای عروس و داماد است، و فقط باید عروس و داماد در توجه باشند.

اقوام درجه یک عروس و داماد میتوانید لباس مجلسی با پارچه های تک رنگ با برش اندک، عمودی و افقی، و یا با اندکی سنگ دوزی و اپلیکه دوزی (طرح های کار شده آماده نصب) برای عروسی بپوشید.

 

اقوام و دوستان درجه دوم و سوم عروس و داماد باید لباس برای عروسی چه بپوشیم:

سایر اقوام و دوستان عروس و داماد هم سعی کنید لباس های ساده با برش متناسب، و رنگ ملایم و خنثی لباس برای عروسی بپوشید؛ و از رنگ های جیغ و شارپ و پارچه با طرح شلوغ و چندین رنگ بپرهیزید.

و کلاً همه اقوام سعی کنید ساده و متین و شیک لباس برای عروسی بپوشید؛ و از زرق و برق افراطی، شلوغی و حتی زیورآلات  زیادی و شینیون های خیلی شلوغ در مجالس عروسی دوری کنید.

 

برای نوع مکانی برگزاری مجلس لباس برای عروسی چه بپوشیم:

بستگی به مکان، زمان و شرایط عروسی، لباس پوشیدن برای عروسی میتواند متفاوت باشد.

لباس برای عروسی
لباس برای عروسی

پوشیدن لباس در عروسی  ساحلی و فضای باز در روز:

 

در عروسی ساحلی یا کوچک که در ساعات روز و فضای باز برگزار میشود، میتوانید راحت تر و آزادتر لباس برای عروسی بپوشید.

خانم ها در عروسی ساحلی و فضای باز در روز میتوانند، از پارچه و لباس با برش و دوخت آزادتری لباس برای عروسی بپوشند؛مثل پارچه حریر یا نخ با طرح های شادتر حتی کمی گلدار.خانمها در عروسی ساحلی میتوانند کفش و صندل راحت تر و اسپرت تر برای عروسی بپوشند.

 

آقایان هم در عروسی ساحلی و فضای باز در روز میتواند آزادتر لباس برای عروسی بپوشند. مانند پوشیدن کت و شلوار های اسپرت و راحت از جنس لنین با رنگ های روشن؛ حتی می توانند پیراهن یا کت مردانه تک رنگ روشن با شلوار کتان لباس برای عروسی بپوشند.

آقایان در عروسی کوچک فضای باز میتوانند از آیتم های رسمی مثل کراوات و پاپیون و دکمه سردست هم چشم پوشی کنند؛ و حتی یقه لباس خود را کمی باز بگذارند!

آقایان در عروسی ساحلی و باز میتواند کفشی که آنچنان رسمی نباشد برای عروسی بپوشند. مثلا می توانند کالج و حتی کتانی «وَنس» سفید در لباس پوشیدن برای عروسی استفاده کنند.

پوشیدن لباس در عروسی تالار، سالن و فضای بسته و در شب:

 

خانمها در مجالس عروسی تالار و شب باید رسمی تر لباس برای عروسی بپوشند باشد؛ و همانطور که گفتیم زیاد کوتاه و تنگ و جلف لباس نپوشند.از پارچه مجلسی تر مثل ساتن، حریر، کرپ، سیلک و مخمل و… در مجالس رسمی تر و تالار و سالن لباس برای عروسی بپوشند.و در چنین عروسی هایی بهتره خانمها  رنگ خنثی تر و با برش عمودی یا افقی و… متناسب و شیک لباس برای عروسی بپوشند.

 

آقایان هم در عروسی های تالار و فضای بسته و شب بهتره رسمی لباس بپوشند؛ و حتما با کت و شلوار و کفش و « اکسِسُوری »( زیورآلات و آیتم تزئینی) رسمی لباس برای عروسی بپوشند.آقایان باید در عروسی فضای بسته و شب از جنس پارچه لباس رسمی مردانه مثل فاستونی و… لباس برای عروسی بپوشند. آقایان در عروسی رسمی و تالار و فضای بسته بهتر است، کت و شلوار و لباس تیره رنگ یا رنگ خنثی مثل نوک مدادی، طوسی لباس برای عروسی بپوشند.

لباس برای عروسی خیلی رسمی :

یک سری مجالس عروسی هستند که دارای شرایط خاصی می باشند، و خیلی رسمی تر هستند؛ و تعداد افراد شرکت کننده در این مجالس عروسی خاص و محدود می باشد. و حتی در بعضی از این مجالس عروسی رسمی، جای ورود کودکان هم نمی باشد.

لباس پوشیدن برای عروسی خانمها در این سبک مجالس عروسی رسمی، باید با وقار و متین تر باشد. و اصولا در این مجالس عروسی رسمی، از لباس مجلسی ماکسی و بلند، با رنگ خنثی تا تیره و تک رنگ، و بیشتر برش عمودی برای کشیده تر کردن اندام استفاده میشود. البته برش های افقی  و ساده کم هم مناسب می باشد.

دانلود کلیپ عاشقانه استوری

خانمها در مجالس رسمی از اکسسوری کم و ساده و شیک برای عروسی بپوشند.

لباس برای عروسی

آقایان در عروسی رسمی کت و شلوار رسمی تیره رنگ و تاکسیدو مشکی رنگ برای عروسی بپوشند؛ به همراه اکسسوری شیک و ساده همچون دکمه سردست، ساعت، کراوات و پاپیون مشکی یا سفید استفاده کنند.

در بعضی از عروسی ها هم در کارت دعوت گفته شده چه سبکی لباس برای عروسی بپوشید؛ بهتره تا جایی که در توانتان هست « دِرِسکُد »(استایل و سبک پوشش مخصوص)مراسم را رعایت کنید.

چه زیور آلات و کیفی برای عروسی بپوشیم:

زیورآلات و اکسسوری ساده و کم برای عروسی بپوشید، چون شیک تر میباشد. حتی کیف ساده و کوچک و کلانچ ( نوعی کیف دستی مناسب مجالس ) استفاده کنید. و از پوشیدن افراطی طلا و جواهر و زیورآلات شلوغ، و کیف دوشی یا کیف دستی بزرگ، با کلی محتویات در عروسی دوری کنید. یادتان نرود عروسی جای شوآف ( نمایش) داشته هایتان نیست!

چه پارچه هایی لباس برای عروسی بپوشیم:

در عروسی با توجه به مکان و فصل و آب و هوا از پارچه های مختلفی استفاده میشود. در عروسی فصل بهار و تابستان، بیشتر از پارچه و لباس مجلسی خنک تر مثل حریر، کرپ نازک، سیلک، تور و… استفاده میشود؛ و اگر در فضای باز هستید از پارچه هایی با ترکیب نخ و با رنگهای ملایم تر و روشنتر و راحتتر لباس  برای عروسی بپوشید.

پارچه لباس مجلسی در پاییز و زمستان می تواند ضخیم تر و تیره تر باشد؛ از جمله پارچه مجلسی مثل مخمل که یکی از پارچه های شیک اصیل مجلسی در فصل سرد می باشد.

 

نکات مهم برای پوشیدن لباس خاص در مجلس عروسی

 

در آخر هم باید متذکر شوم، بهتر است تمام آیتم های گفته شده را به طوری در سبک لباس پوشیدن خود و اجتماعی که در آن زندگی میکنید ادغام کنید؛ تا بقول معروف در عروسی همرنگ جماعت باشید. یعنی اگر در شهر و کشور و محیط محجبه یا غربی زندگی می کنید؛ طی همان اصول پایه، نکات گفته شده در این مقاله را هم در بیس لباس پوشیدن در مجالس عروس رعایت کنید.

مثلا اگر در جمع و مجالس سبک محجبه هستید یقه و آستین لباس پوشیده تر یا کلا پوشیده باشد. و بسته به جو محیط و نوع پوشش خودتان لباس مناسب طبق گفته های مقاله در عروسی بپوشید.

 

سوالات زیادی در رابطه با لباس پوشیدن در عروسی وجود دارد؛ از جمله این سوالات را در این بخش به شما معرفی میکنیم به عنوان مثال:

لباس مناسب برای عروسی دوست صمیمی ، لباس برای عروسی برادرم ، برای عروسی چی بپوشم ، لباس برای عروسی مختلط ، لباس برای عروسی ساحلی ، لباس مناسب برای آقایان در انواع عروسی ، تیپ خوشگل برای عروسی، زیورآلات مناسب برای عروسی ، لباس مناسب جشن عروسی و… از جمله سوالاتی هستند که کاربران آنها را جستجو می‌کند.

 

در این مقاله ما به سوالات بالا پاسخ داده ایم و شما را در انتخاب استایل مناسب برای لباس پوشیدن در عروسی راهنمایی نمودیم، امیدواریم که از این مقاله استفاده کامل را برده باشید.

 

 

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/24521/لباس-برای-عروسی-چی-بپوشم؟-8-نکته-برای-پو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا