اخبار

پلنیوم باکس ها

پلنیوم باکس ها تجهیزاتی هستند که با استفاده از ضخامت های متفاوت ورق گالوانیزه تولید می شود و پشت دریچه های خطی نصب می گردند . پلنیوم ها در حقیقت نقش واسطه را بین خط اصلی کانال هوای رفت و دریچه های خطی دارند. خاصیت اصلی این ابزار ایجاد میزان فشار همگن و یکسان در تمام طول دریچه است تا از تمام نقاط طول دریچه های خطی مقدار یکسان هوا خارج شده و سرعت خروجی هوا در تمام طول دریچه خطی یکسان باشد و در این مقاله هم درمورد دریچه فن کویل بیشتر بخوانید.

معمولا پلنیوم ها به صورت تکه های یک متری در طول خط مورد نظر برای نصب دریچه خطی در کنار هم قرار می گیرند و دریچه تا طول قابل تولید به صورت یکپارچه روی آنها نصب می گردد. یکی دیگر از مزیت های استفاده از این محصول قابلیت نصب دریچه های خطی بدون استفاده از پیچ است که به زیبایی نهایی کمک شایانی می کند .

ابعاد دهانه پلنیوم باکس ها با توجه به ابعاد پشت دریچه خطی اسلوت انتخاب می شوند . تعداد و ابعاد طوقه ورودی هوا نیز با توجه به حجم هوای عبوری از پلنیوم و طراحی هوادهی دریچه های خطی طراحی می شوند. در شرایطی که احتمال ایجاد تقطیر و تعریق رطوبت هوا روی سطح پلنیوم وجود داشته باشد باید از عایق های حرارتی در پلنیوم باکس ها استفاده کرد.

عایق کاری و نصب پلنیوم باکس

فاوینو جهت عایق کردن پلنیوم باکس از عایق های متفاوتی مانند عایق های پلی اورتان فوم های الاستومری فوم های متالایز و …لستفاده می شود . محتمل ترین مکان مکان جهت ایجاد تقطیر وجه روبروی ورودی هوا است اما تنها عایق بندی این وجه کافی نیست زیرا با توجه به دمای هوای تهویه شده و دمای زیر سقف (محل نصب پلنیوم )احتمال ایجاد تقطیر در تمام وجوه پلنیوم وجود دارد. لذا عملیات عایق کاری در تمام وجود پلنیوم باکس به صورت کامل انجام می پذیرد. عایق کاری پلنیوم معمولا از داخ توسط عایق های روکش دار (جهت عدم تماس عایق با هوای عبوری)عایق بندی می شوند . با توجه به وجود محدودیت جهت ضخامت عایق نصب شده داخل پلنیوم در مناطقی که میزان رطوبت هوا بسیار زیاد است عایق کاری روی آن انجام می شود .

شایان ذکر است نصب پلنیوم باکس ها به روش های متفاوتی مانند نصب روی شاسی فلزی نصب روی سازه سقف های کاذب خشک (کناف و…)و نصب توسط ساپورت گیری از سقف (گوشواره جهت اتصال راد های ساپورت گیری در محل کارخانه قابل نصب است) قابل انجام است .

فاوینو موفق به دریافت پروانه کاربرد نشان ملی استاندارد اجباری دریچه های هوا برای اولین بار در ایران گردید و بنابر حکم اداره ملی استاندارد ایران به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد شروع به کار نمود. کلیه محصولات تولیدی در فاوینو از جمله این محصول قابلیت انجام انواع مختلف تست در حضور ناظرین و مشتریان مطابق با استاندارد های 7693 و 7695 جهت افت فشار، طول پرتاب ، الگوی پخش جریان و دیگر پارامتر های مد نظر وجود دارد.

مشخصات پلنیوم باکس فاوینو

  • محل نصب: پشت دریچه اسلوت (داخل سقف یا دیوار کاذب)
  • جنس ( گالوانیزه )
  • قابلیتها: از آنجا که دریچه های خطی اسلوت بصورت دکوراتیو و در طول های بالا کار می شوند و امکان هوادهی یکنواخت در طول بالای دریچه وجود ندارد. استفاده از پلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا در طول، امری لازم و ضروری است. پلنیوم باکس ها معمولاً در طول بالا با ورودی های گرد به فواصل حداکثر ۲/ ۱ متر پشت دریچه های خطی نصب می شوند.
  • امکان ساخت پلنیوم باکس با اندازه های دلخواه
  •  امکان ساخت با اتصال کلینچ یا پرچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا