سلامت

پن کیک آرایشی چیست؟! آموزش نحوه استفاده از پن کک آرایشی

فهرست مطلب

در این عصر، خانم ها برای زیبا شدن صورت خود از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. از جمله لوازم آرایشی که باعث می‌شود، جای لک را بپوشاند و صورت را صاف و یک دست نشان دهد؛ استفاده از پن کیک یا کرم پودر است. در این جا ما به شما در مورد پن کیک، نحوه استفاده از پن کیک و هم چنین کاربرد پن کیک توضیحاتی خدمت تان ارائه می‌دهیم، امید داریم که مفید واقع شود.

پنکک مناسب برای پوست صورت
پنکک مناسب برای پوست صورت

پن کیک آرایشی چیست؟

پودر خشک و فشرده که در هنگام آرایش از آن استفاده می‌شود، پن کیک نام دارد. پن کیک بیش تر برای افرادی کاربرد دارد که پوست چربی دارند و از چرب بودن پوست خود به خصوص در زمان آرایش کردن صورت ناراضی هستند.

در هنگام آرایش، بعد از استفاده از کرم پودر از پن کیک استفاده کنید. زیرا چربی اضافی ناشی از کرم پودر را روی صورت شما پاک می‌کند و پوست صورت شما را صاف  تر از همیشه نشان می‌دهد. نیاز نیست در زمان استفاده از پن کیک، قبل آن از کرم‌ پودر یا کانسیلر استفاده شود. برای پوشاندن جای لک و صاف نشان دادن صورت به تنهایی می‌شود از این پودر برای آرایش به تر استفاده کرد.

کارایی پکیک آرایشی در انواع پوست

کاربرد پن کیک برای افرادی که پوست چرب دارند در زمان آرایش بیش تر است. زیرا اگر فرد در مجاورت گرما قرار بگیرد، این پن کیک روی صورت خراب نمی‌شود و مثل لحظه اول استفاده آن می‌باشد. افرادی که پوست چربی دارند برای آرایش کردن مشکل دارند، زیرا بعد از چند ساعت آرایش صورت، زیبایی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه استفاده از پن کیک برای افراد با پوست چرب  در هنگام آرایش کردن صورت لازم است.

متناسب با پوست، پن کیک ها هم متفاوت هستند. انواع پن کیک ها:

  • پنکک متناسب با پوست چرب
  • پنکیک آرایشی برای پوست خشک
  • پنکک سازگار پوست معمولی

زمانی که می‌خواهید پن کیک انتخاب کنید به پوست صورت خود توجه نشان دهید. چون پن کیک ها برای رنگ پوست هم انواع مختلفی دارند. در استفاده از پن کیک بیش ترین توصیه ما به افرادی است که پوست چرب دارند، به خاطر این که به دلیل استفاده از این لوازم آرایشی، آرایش صورت شان در هنگام رطوبت و گرما خیلی کم تر از حد معمول این‌ گونه افراد ریزش پیدا میکند و نابود می‌شود.

پنکک - پنکیک مناسب برای پوست
پنکک – پنکیک مناسب برای پوست

نکات مهم برای آرایش پنکیک

در نحوه استفاده از پن کیک، نکات ضروری وجود دارد که با رعایت آن ها، آرایش صورت شما زیبا تر به نظر خواهد رسید. نکاتی که باید در زمان آرایش صورت با پن کیک رعایت شوند:

  1. موهای خود را با کش مو یا کیلیپس جمع کنید و ببینید تا در زمان آرایش مو های شما روی صورت تان نریزد و در آرایش کردن صورت اختلال ایجاد نکند.
  2.  اگر از قبل آرایش دارید، خوب آرایش از صورت تان پاک کنید. از مرطوب کننده، برای مرطوب کردن صورت استفاده کنید. پنج دقیقه صبر کنید تا پوست صورت شما مرطوب کننده را به خوبی جذب کند، بعد این از ۵ دقیقه صورت خود را با کرم پودر متناسب با نوع پوست و رنگ پوست بپوشانید. دقت کنید که در زمان خرید کرم پودر متناسب با رنگ پوست خود، یک درجه روشن تر تهیه کنید .
  3. پد آرایش خود را مرطوب کنید بهتر است این کار را با یک اسپری انجام دهید (آب اضافی آن را بگیرید) و بعد آغشته به پن کیک کنید و به صورت خود بزنید.
  4. در نحوه استفاده از پن کیک اول پیشانی و گونه خود را آغشته به این پودر کنید، بعد صورت و گردن را با پن کیک صاف و یک دست کنید.
  5. بعد از پوشاندن صورت و گردن به پن کیک، به صورت و گردن خود در آینه خوب نگاه کنید تا جای را از قلم ننداخته باشید و به کمک پن کیک تمامی لک ها و جوش ها را پوشش داده باشید.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم |‌ رژیم کتوژنیک چطوریه ؟

کاربرد پن کیک

یکی از کاربرد های پن کیک، پوشش دهی جای لک و جوش است. کاربرد های دیگر نیز دارد که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم تا در زمان آرایش صورت خود به کار تان بیایید. نکات کاربردی پن کیک عبارتند از:

  •  ضد آفتاب: به خاطر داشتن spf در برخی از پن کیک ها، خاصیت ضد آفتابی از کاربرد پن کیک است.
  • زیر سازی: برای زیر سازی آرایش صورت، ابتدا با مرطوب کردن پد آرایشی و در ادامه پن کیک، صورت خود را برای ادامه مراحل آرایش آماده کنید.
  • پر پشت نشان دادن مژه ها: برای این که مژه های شما پر پشت نشان داده شوند، کافی است قبل از استفاده از ریمل، با برس های مخصوص آرایش کمی مژه ها را با پن کیک آغشته کنید و در ادامه از ریمل استفاده کنید.
  • مات کردن رژ: کاربرد پن کیک در زمان استفاده از رژ، کافی است کمی روی رژ پودر پن کیک را بمالید تا مات شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا