ترفند

پارچه پشمی چیست؟ چگونه پارچه پشمی را بشوییم؟

فهرست مطلب

 

لباس گرم و لباسی که مناسب فصل زمستان باشد، اولین چیزی است که افراد در زمان سردی هوا و فصل سرد سال به آن نیاز پیدا می‌کنند. به خاطر تراکم بالا و ضخامت زیادی که پارچه پشمی دارد، لباس های مخصوص به زمستان را معمولا با آن پارچه تهیه می‌کنند. در این مطلب درباره پارچه های از جنس پشم و کاربرد آن اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم، به این امید که مطالب برای شما مفید واقع شود.

"<yoastmark

پارچه پشمی

سوالی ذهن‌ ما را به خود درگیر می‌کند این است که “پارچه پشمی چیست؟” پاسخی که می‌توان به آن داد؛ پارچه ای که با استفاده از موی حیوان تولید می‌شود را پارچه پشمی گویند. قرن ها است که از این پارچه انسان ها استفاده می‌کنند و منسوجات متنوع و متعددی از آن برای مصارف خود تولید می‌کنند.

ویژگی مهم این پارچه همان طور که قبلا هم بیان کردیم، ضخامت و تراکم بالای پارچه است که از بدن انسان ها در برابر سرما حفاظت می‌کند. به خاطر طبیعی بودن پارچه، عرق بدن را جذب خود می‌کند. و باز به دلیل این که وزن سبکی دارد، فرد احساس راحتی در زمان استفاده از این نوع پارچه دارد.

کاربرد پارچه پشمی

در طول قرن ها از زندگی بشر، آن چه که بیش تر مورد توجه انسان ها قرار گرفته است؛ پارچه پشمی است. به این دلیل که عمر طولانی دارد، در مقابل گرما و شعله آتش مقاومت خوبی از خود نشان داده است.

چون پارچه های از جنس پشم روی بدن فرد خوب قرار می‌گیرد و استیل منحصر به فردی را ایجاد می‌کند، از این نوع پارچه در کت و شلوار های رسمی استفاده می‌شود. البته از پارچههای پشمی در ساخت کلاه، ژاکت، شلوار، پالتو و دیگر البسه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چگونگی شست و شوی پارچه پشمی

در مطالب بالا خدمت شما عزیزان عرض کردیم که، پارچه از جنس پشم از الیاف طبیعی تهیه شده است، بنا بر این در زمان شست و شو پارچه پشمی باید نکاتی را رعایت کنیم تا به آن آسیب وارد نشود.

یکی از نکات مهم این است که، تا جای که می‌شود در زمان شست و شو، به تر است با دست شسته شود و آن هم به دلیل بافت حساس پارچه می باشد. در زمانی که می‌خواهید لباس حاوی پارچه پشمی را با دست بشورید، اول ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در لگنی که حاوی آب سرد باشد لباس را خیس دهید، بعد از شامپو برای شست و شو کمک بگیرید تا اگر لکی در روی لباس بود، از بین برود.

در هنگام شست و شو با دست لباس حاوی پارچه پشمی را نباید چنگ بزنید، زیرا کیفیت خود را از دست می‌دهد. بعد از اتمام مراحل شست و شو، لباس  را در سبدی قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود. نکته خیلی مهم این جا است، که به هیچ عنوان لباس حاوی پارچه ابریشمی را روی بند لباس آویزان نکنید، زیرا باعث تغییر شکل لباس شما می شود و قابل استفاده برای شما نخواهد بود.

احیانا اگر خواستید محصولات تولیدی با پارچه پشمی را به کمک ماشین لباسشویی تمییز کنید، حتما مطابق با دستور العمل موجود در ماشین لباسشویی برای این‌ گونه پارچه ها است بهره ببرید، در صورت رعایت این نکته کیفیت پارچه از بین نمی‌رود.

انواع پارچه از جنس پشم

این مدل از پارچه ها انواع مختلف دارد که از هر کدام در منسوجات مختلفی کاربرد دارند. همه پارچههای پشمی از پشم گوسفند تولید نمی‌شوند. اما انواع این نوع از پارچه پر کاربرد برای انسان ها عبارتند از:

پشم مرینو

این نوع از پشم، متداول ترین و رایج ترین پشم مورد استفاده می‌باشد. قبلا گوسفند مرینو در استرالیا پروش داده می‌شد و از پشم آن برای محصولات صنعتی بهره می‌بردند.

پشم کشمیری

گران ترین و لوکس ترین نوع پشم به حساب می‌آید. این نوع پشم را ازپشم بزهای پوشیده از خز منطقه کشمیر هند تولید می‌شود.

"<yoastmark

پشم موهر

این نوع از پشم را از بز های آنگورا که پشم ها آن ها به طرز عجیب و غریبی مواج و ضخیم است، تولید می‌شود. این نوع پشم به دلیل نحوه جمع آوری آن از روی بز های آنگورا، مدت ها بر سر زبان ها بود.

پشم آلپاکا

در طول سالیان طولانی مردم آفریقای جنوبی، آلپاکا ها را به خاطر پشم های شان تولید می‌کردند. پشم آلپاکای جوان به تر است.

پشم ویرجین، پشم شتر، پشم گاو میش نر، پشم لاما، پشم ویکونا از دیگر انواع پشم های موجود در جهان هستند که از آن ها برای تولید محصولات پشمی بهره می‌برند. چون در نوع از پارچه از پشم حیوانات مختلف استفاده می‌کنند، بنا بر این کیفیت پارچه های تولید شده هم از یک دیگر متفاوت هستند. علاوه بر پشم کشمیری، پشم ویکونا نیز بسیار گران قیمت می‌باشد. تولید کنندگان لباس های پشمی از این دو نوع پشم در تولید لباس های پشمی گران و لوکس استفاده می‌کنند. خرید پارچه های از جنس پشم از این نوع پشم ها مشتریان مخصوص به خود را دارد‌.

 

همچنین برای مطالعه معنی دیدن این مدل از لباس در خواب نیز میتواید به صفحه  تعبیر خواب ابریشم – پوشیدن لباس ابریشمی در خواب یعنی چی؟  مراجعه کنید.

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • پارچه پشمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا