ترفند

18 ایده افزایش فالور در اینستاگرام، فیسبوک، تویتر

فهرست مطلب

شبکه های اجتماعی به واسطه رایگان بودن و در عین حال محلی برای تجمع غیرحضوری همیشگی مخاطبین توانسته بازار رقابتی خوبی برای فروشندگان باشد. اما این پیج های فروشگاهی عمدتا از هرگونه نوآوری و محتوا جذاب به دور هستند. امروز در سایت فاوینو به دنبال معرفی ایده افزایش فالور در ایستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی خواهیم بود.

ما به معرفی ایده هایی جهت انتشار محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی می پردازیم. تمامی این ایده ها در عین ساده بودن، مخاطب را جذب شما می کند و به همین دلیل، باعث افزایش دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی و در آخر مشتری های زیادی برای خرید محصول و یا خدمات ارائه شده توسط شما می شود. همچنین شما با ورود به صفحه  هشتگ پربازدید اینستاگرام و راه های افزایش فالور میتوانید از اطلاعات این صفحه نیز بهره مند شوید.

راه های افزایش فالور در اینستاگرام
راه های افزایش فالور در اینستاگرام

چگونگی پرورش ایده افزایش فالور در اینستاگرام

یکی از راه های تاثیر گذار و البته مهم در جهت بهبود بخشیدن به فعالیت بازار یابی دیجیتالی برند و شرکت ها، بالا بردن و افزایش دنبال کننده و یا اصطلاحا فالور در شبکه های اجتماعی و جلب نظر کاربران این گونه رسانه ها می باشد. از وظایف مهم در بخش بازار یابی، مدیریت شبکه اجتماعی و انجام دادن به ترین برنامه ریزی ها جهت بالا بردن تعداد دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی است.  بیش تر افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، با یک مشکل بزرگ که همان “کمبود ایده جهت منتشر کردن محتوای جذاب” باشد، مواجه هستند.

دنبال کنندگان این شرکت ها و برند ها در فضای مجازی، همواره انتظار محتوا های جذاب و با کیفیت را از سوی مدیران این شرکت ها را دارند. به خاطر همین مسئله بعد از مدتی از تشکیل برند و شرکت، چالش اصلی مدیران این شبکه پیدا کردن ایده و موضوعی است مطابق با محتوای برند که علاوه بر جذاب بودن، باید کیفیت لازم را برای جذب مخاطب موجود و جدید را هم داشته باشد.

دهکده جهانی با سابقه طولانی در آموزش دکوراسیون داخلی تخصصی طراحی همواره سعی نموده است اصول اساسی مهارت آموزی را رعایت و کیفیت خاص در سرویس آموزش ارائه نماید.

۱. انتشار محتوای تولید شده توسط طرفداران و فالور ها

زمانی که برند شما محتوای را که به واسطه دیگران علی الخصوص دنبال کنندگان شرکت شما تولید شده باشد، بیشتر جذب می شوند. در این بخش این امر باعث ایجاد رابطه عمیقی میان شما و مشتریان برند شما می شود. اگر چه محتوای که توسط مردم به خصوص فالور ها تولید شود، بیش تر از محتوای که توسط صاحبان برند تولید شود باعث ایجاد حس اعتماد می شود. تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است که نشان می دهد، ۱۰۰ درصد مردم به پیشنهاد خرید از سوی مشتری آن برند بیش تر اعتماد می کنند.

محتوای که توسط کاربر برند شما تولید شود بیان می کند که شما به تنهایی نه، بلکه مخاطبان برند شما نیز نظر مثبتی نسبت به برند شما دارند. برای مثال فرض کنید که یک شرکت تولید کننده لوازم داخلی، عکسی از لوازم تولید شده شرکت خود را که توسط مشتری منتشر شده است را در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر کند‌. در کپشن پست هم، به نحوه درست و مناسب چینش لوازم بپردازد.

راه های افزایش فالور در اینستاگرام
راه های افزایش فالور در اینستاگرام

۲. جشنواره، هدیه و جایزه

مردم همیشه نسبت به محصول رایگان و هدیه این محصولات علاقه نشان می دهند و شما باید از آن به عنوان یک ایده افزایش فالور استفاده کنید. در نظر گرفتن جشنواره های متعدد برای دادن جایزه به مشتری، باعث می شود که مشتری درگیر پیج و صفحه برند شما در رسانه های اجتماعی شود و این امر حتی تعداد دنبال کنندگان شما را نیز زیاد می کند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، نشان می دهد که پیج مجری جشنواره و برنامه هایی جهت دادن جایزه، ۷۰ درصد بیش تر از بقیه پیج ها گسترش پیدا می کند.

در برگزاری جشنواره می توان از انواع مختلف این نوع جشنواره ها برای مشتریان و مخاطبان صفحه مجازی کمک گرفت. به عنوان مثال برگزاری مسابقه جهت منتشر کردن عکس های محصولات و تبلیغ آن برای برند، یکی از راه های جذب مخاطب است و به همان اندازه محتوای تولید شده از سوی مخاطب را نیز زیاد می کند.

۳. تگ کردن دوستان

کاربران شبکه های مجازی و به خصوص در بخش نظرات پست ها، دوستان خود را تگ می کنند تا از این طریق، آن ها را از این پست ها مطلع کنند. شما هم محتوای جذاب تولید کنید و از کاربران صفحه خود بخواهید تا دوستان خود را در منشن تگ کنند. البته پست های خنده دار، پست های که در ارتباط با موضوعات و معضلات روز جامعه باشد، امکان تگ شدن بالایی را توسط مخاطبان و کاربران صفحه مجازی خواهند داشت.

۴. انتشار عکس و ویدیو از پشت صحنه شرکت

یکی از ایده های جذاب بازار یابی در شبکه های اجتماعی، منتشر کردن عکس و یا ویدئو از فعالیت و کار کردن کارمندان و مدیران شرکت و برند می باشد. این محتوا، نشان دهنده تلاش مدیران و کارمندان برای عرضه محصولات به تر به مخاطب است‌. این امر باعث ایجاد یک رابطه صمیمی میان مخاطب برند با برند می شود.

برای مثال این بخش از راه های ایده جذاب برای جذب مخاطب، می توان به مراحل اسباب کشی، توسعه محصول و خدمات جدید، تغییر دکور دفتر و یا حتی پخش زنده از محیط و فضای کار کارمندان برند پرداخت.

راه های افزایش فالور در اینستاگرام
راه های افزایش فالور در اینستاگرام

۵. استفاده از قابلیت Reaction فیس بوک

فیس بوک این رسانه اجتماعی فعال و پر کاربرد مدت زمانی است که در ایران در بخش کسب و کار چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد، اما هنوز در جهان یک رسانه اجتماعی فعال است. اظهار نظر با شکلک های زیاد در کنار دکمه لایک، از قابلیت های جدید این رسانه اجتماعی است. شکلک ها به بیان حالات و احساسات مشتری می پردازند.

اگر کمی در فیس بوک فعالیت کنید و به باز خورد کاربران خود توجه نشان دهید. از طریق بیان احساسات مخاطبان متوجه می شوید که محتوای تولید شده شما تا چه اندازه برای آن ها جذاب بوده است. مثلا اگر محتوای تولید شده شما بیش تر شکلک عصبانی دریافت کرده باشد، نشان می دهد که شما در انتشار محتوا های برند خود باید بیش تر دقت به خرج دهید.

۶. استفاده از شکلک ‌ها

یکی از راه های ایجاد رابطه صمیمی با مخاطب همراه با چاشنی شوخی و طنز، استفاده از ایموجی و شکلک است. شرکت “هوت‌ سوت” به بررسی نظر سنجی پرداخته است که این نظر سنجی بیان می کند کاربران شبکه توئیتر ۲۵.۴ درصد بیش تر به پیام های که حاوی ایموجی و شکلک باشد علاقه نشان می دهند. این مسئله در فیس بوک به ۵۷ درصد می رسد. در مدیریت درست شبکه اجتماعی، آشنایی با معنی ایموجی ها و زمان استفاده از آن ها، یک پیش نیاز مهم به حساب می آید. این را به یاد داشته باشید که این شکلک ها اکنون تبدیل به زبان امروز جهان شده اند و استفاده از آن ها در زمان نا مناسب می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد.

۷. انتشار ویدیو های آموزشی

یکی از راه های عالی برای برقراری ارتباط با مخاطب، ویدیو می باشد. محتوای قابل توجه را با آموزش ویدیو در اختیار مخاطب خود قرار دهید. شما با این ویدیو ها انواع گوناگون کار ها را به مراحل ساده تقسیم بندی می کنید و این کار ها را خیلی کاربردی به مخاطب آموزش می دهید. مطمئن باشید که برند شما از طریق این ویدیو ها از سوی مخاطب دنبال می شود.

نکته دیگر در این بخش این است که، شانس جذب مخاطب جدید بیش تر می شود. وقتی ویدیو تولید می کنید آن را در چند سرویس ارائه دهید تا مخاطبان مختلف آن ویدیو را ببینند.

۸. رای گیری، ایده افزایش فالور

در رسانه های اجتماعی مثل توییتر و فیس بوک امکان رای گیری وجود دارد. از این امکان در تمامی رسانه اجتماعی بهره ببرید، زیرا از به ترین راه ها برای جذب مخاطب می باشد. اگرچه این امر کمک زیادی برای برنامه ریزی های بعدی شما نیز می کند. این امر مخاطب صفحه شما را اذیت نمی کند، هزینه هم برای او ندارد ولی برای شما و برند تان مفید خواهد بود.

۹. پخش زنده

امکان انتشار پخش زنده در رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستا گرام وجود دارد. انجام این کار باعث جذب مخاطب می شود. بر اساس آمار های جهانی امکان بازدید ویدیو زنده سه برابر بیش تر از ویدیو ضبط شده است. این را به یاد داشته باشید به دلیل تربیت نسل ما با تلویزیون، ویدیو زنده برای ما از ارزش بالای برخوردار است.

در این بخش شما برای جذب مخاطب می توانید با پرسش و پاسخ، معرفی یک محصول آن هم به شکل زنده و یا یک وی لاگ ساده کمک بگیرید.

۱۰. شراکت با برند های دیگر

اگر این امکان را دارید که با برند ها و شرکت های شبیه برند خود همکاری کنید، این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که همکاری شما با رقیب تان غیر مستقیم باشد، داشتن مخاطبان مشترک کفایت می کند. مثلا شرکت های لوازم آرایشی و شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی، امکان استفاده از مخاطبان مشترک را دارند.

۱۱. تغییر شکل محتوا ایده افزایش فالور

منتشر کردن محتوای اختصاصی الزاماً به معنی تولید محتوای جدید و تخصصی نیست. با اندکی تغییر و البته خلاقیت در محتوا های قبلی، محتوای جدید تولید کنید. مثلا می توانید مطالب موجود در ویدیو ها را به متن تبدیل کنید و در صفحه مجازی خود منتشر کنید.

مثالی که می توان در این راه کار ارائه شده، به شما ارائه داد این است که استوری اینستا گرامی صفحه شما، مخاطب را به دیدن ویدیو طولانی آن در شبکه اجتماعی دیگر هم چون توییتر ترغیب کنید.

راه های افزایش فالور در اینستاگرام
راه های افزایش فالور در اینستاگرام

۱۲.بازنشر محتوای دیگران

قانونی مبنی بر ممنوعیت باز نشر محتوا رسانه های اجتماعی وجود ندارد. شما در حساب کاربری خود مشخص می کنید که کسی اجازه باز نشر محتوای موجود در حساب تان را دارد یا نه. اگر چه هیچ شرکتی حاضر به استفاده از محتوای تولید شده رقیب خود در صفحه اجتماعی خود نیست. شما می توانید با ارائه مقاله از جانب منبع های متفاوت، بر ارزش افزوده مخاطب خود بیافزایید و این مسئله بیان کننده فعال بودن برند و شرکت شما می باشد.

۱۳. اشاره به موضوعات داغ

پرداختن به مباحث داغ که اصطلاحا با آن “ترند” گویند، از دیگر راه های جذب مخاطب می باشد. توییتر و فیس بوک برای پرداختن به این موضوع امکان لازم را دارا می باشند. پی گیر مباحث داغ باشید و از طریق این ترند ها فعالیت صفحه خود در دنیای مجازی را بالا ببرید.

در پرداختن به ترند ها و ایده افزایش فالور شما باید یک سری نکات را رعایت کنید‌. این نکات عبارتند از:

  • از موضوع و ترند داغ اطلاعات کافی را داشته باشید.
  • دلیل ترند شدن موضوع را بدانید.
  • اگر میان ترند داغ و برند شما یک رابطه است، آن را خوب بشناسید.
  • به آن ترند داغ، محتوای جدیدی بیافزاید و با این کار اهمیت آن ترند در نزد خود را نمایش دهید.
  • شرکت و برند خود را درگیر مسائل سیاسی و جناحی نکنید، این نکته اهمیت زیادی در بقا برند شما دارد.

۱۴. انتشار نکات کاربردی

دلیل وجودی شما در رسانه های اجتماعی، فقط به خاطر تبلیغ محصول نیست. بلکه شما باید بتوانید مشکلات مشتریان خود را با محصولاتی تولید خود برطرف کنید. برای اینکه نشان دهید برای مخاطبان خود ارزش قائل هستید، به تولید محتوای کاربردی و تا حدودی آموزشی  روی بیاورید و آن را به اشتراک بگذارید. شرکت های بزرگ روزانه به تولید محتوا های که شامل نحوه کار کردن با محصولات خود و هم چنین نکات کاربردی که این محصولات دارند، می پردازند.

۱۵. انتشار محتوای مصاحبه با مشتریان

مطمئنا به تر از مشتریان فعلی شما، کسی نیست که به تبلیغ محصولات برند شما بپردازد. با انتشار ویدیو که در آن به مصاحبه با مصرف کنندگان محصول خود پرداخته اید، یکی از راه های مهم در جذب مخاطب جدید است. اگر این مصاحبه ها از طریق ویدیو با پخش زنده باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت. راه دیگری که می توانید از آن برای جذب مخاطب بهره ببرید، این است که از مشتری بخواهید خود ویدیو تولید کند تا این گونه ارزش محتوای تولید شده بیش تر شود.

۱۶. رویدادهای پرسش و پاسخ

برگزاری و ایجاد پرسش و پاسخ زنده، ارتباط بین برند تان و مخاطب شما را عمیق تر می کند. پرداختن به این امر در رسانه های اجتماعی زیاد شده است. از یک سو مشتری بالقوه شما با رویداد پرسش و پاسخ، به برند شما جذب می شود و علاقه مند می گردد. از سوی دیگر، مدیر برند با دغدغه مشتری خود بیش تر از قبل آشنایی پیدا می کند. اگر در زمان برگزاری این رویداد یک موضوع مشخص تعیین کنید، در آخر کار محتوای تولید شده شما ارزشمند و مفید خواهد شد.

۱۷. واگذاری کنترل شبکه ‌ها به متخصصان

برند ها و شرکت های بزرگ این کار را انجام می دهند و از افراد متخصص پیشگام در این صنعت بهره می برند. راه و روش کار هم این گونه است که برند های بزرگ مدیریت صفحه مجازی خود را به اشخاص  شناخته شده و معتبر در دنیای مجازی می سپارند و این اشخاص هستند که با توجه به نظر خود محتوا را در رسانه های اجتماعی پست می کنند. این امر باعث می شود که مخاطب متوجه شود که میان یک برند و اینفلوئنسر مشهور یک رابطه عمیقی است‌. خود این کار برای مخاطب جذاب خواهد بود و از سوی دیگر محتوا تولید شده هم تکراری نخواهد بود.

۱۸. توجه به رویدادهای عمومی و سنتی

رویدادهای سنتی مختلفی در فرهنگ های مردم جهان وجود دارد. مثلا در ایران شب یلدا و عید نوروز از جمله رویداد های مهم و پر طرفدار است. صاحبان برند می توانند با تولید محتوای مرتبط با این رویداد ها بر تعداد مخاطبان خود بیافزایند. این گونه تعداد زیادی کاربر در تیر رس برند قرار می گیرند. در آخر کار این برند و شرکت است که می تواند یک محتوای اختصاصی تولید کند و با شخصی سازی و طراحی که مناسب با رویداد، محتوای خود منتشر نماید. از این طریق از جذب شدن مخاطب به محتوا خود، نهایت بهره را ببرد.

 

هر کدام از این شیوه ها  در خصوص ایده افزایش فالور باید به درستی انجام پذیرد تا بازدهی قابل قبولی برای شما داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا