اخبار

اطلاعات لازم در خصوص نحوه زندگی در کشور فرانسه

فهرست مطلب

آیا دوست دارید اطلاعاتی درباره هزینه زندگی در فرانسه و یا نحوه رفت‌وآمد بدون ماشین داشته باشید؟ در این مقاله در سایت فاوینو سعی کردیم هر آنچه که باید درباره هزینه زندگی، حمل‌ونقل عمومی، قوانین رانندگی و سایر قوانین عمومی کشور بدانید را برایتان گردآوری کنیم.

هزینه‌های زندگی یکی از مهم‌ترین عواملی است که هنگام مهاجرت به فرانسه باید در نظر بگیرید، زیرا پاریس و لندن گران‌ترین شهرها برای زندگی هستند. پس قبل از عزیمت باید فاکتور بودجه برای مواردی مانند هزینه اجاره، غذا، تحصیل و غیره محاسبه کنید.

شرایط زندگی در فرانسه
شرایط زندگی در فرانسه

 

اطلاعات کاربردی در مورد زندگی در فرانسه

نام کشوری که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم فرانسه است و مساحت آن به طور کلی 64.801 کیلومترمربع است، پایتخت این کشور پاریس است و جمعیتی حدود 65480710 نفر در آن زندگی می‌کنند. زبان مردم فرانسوی است و البته طیف وسیعی از زبان‌های منطقه‌ای سلتی، آلمانی، گالو-رومانی نیز در این کشور استفاده می‌شوند. واحد پول کشور یورو و فرانک است. تعطیلات اصلی این کشور شامل جشن سال نو، کریسمس، دوشنبه عید پاک، روز کار، روز پیروزی اروپا و موارد دیگر است.

دهکده جهانی با سابقه طولانی در آموزش دکوراسیون داخلی تخصصی طراحی همواره سعی نموده است اصول اساسی مهارت آموزی را رعایت و کیفیت خاص در سرویس آموزش ارائه نماید.

هزینه زندگی در فرانسه

میانگین هزینه زندگی در فرانسه نسبتاً بالا بوده و به فاکتورهای مختلفی مانند محل زندگی بستگی دارد. پاریس رتبه اول گران‌ترین شهر در جهان را داراست. اگرچه این شهر یکی از مقاصد مهاجرتی بسیار محبوب است، اما مناطق دیگر فرانسه نیز به همین اندازه زیبا و فریبنده هستند، و البته هزینه زندگی در آن‌ها بسیار پایین‌تر است. هزینه زندگی در شهرهای اصلی قطعاً بیشتر از مناطق روستایی است.

هزینه‌های زندگی در فرانسه

هزینه‌هایی که باید هنگام تهیه بودجه برای مهاجرت به فرانسه در نظر بگیرید شامل هزینه‌های اقامت/ اجاره، غذا، مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل، خدمات، تحصیلات و هزینه کمی برای فعالیت‌های تفریحی است.

بهترین کار این است که هزینه‌های زندگی در محل زندگی کنونی خود را بررسی کرده و آن را با میانگین هزینه‌ها در فرانسه مقایسه کنید. ازآنجایی‌که هزینه‌ها در مناطق مختلف فرانسه بسیار متفاوت است، این مقایسه به شما کمک می‌کند منطقه‌ای که باید در آن زندگی کنید را مشخص کنید.

قیمت مواد غذایی و الکل در فرانسه

هزینه مصرف غذا برای دو نفر در یک رستوران سطح متوسط فرانسه حدود 50 یورو برای سه وعده غذایی خواهد بود. حدود نیم لیتر آبجو داخلی 1.54 یورو قیمت دارد و کالاهای وارداتی قطعاً گران‌تر هستند. انتظار این را داشته باشید که برای یک بطری شراب متوسط حدود 6 یورو پرداخت کنید.

هزینه خدمات

برای خدمات اصلی مانند برق، گاز، آب، زباله  هزینه‌ها ماهانه 140 یورو است. خانوارهای پرجمعیت‌تر باید انتظار 200 یورو در ماه را داشته باشند. برای اینترنت نیز باید ماهانه حدود 30 یورو پرداخت کرد.

هزینه تحصیلات

این ایالت هزینه تحصیل رایگان را برای دانش‌آموزان مقیم فرانسه ارائه کرده است. با این حال، اگر کودکتان را در مدارس خصوصی ثبت‌نام کنید، میانگین قیمت بین 300 تا 600 یورو خواهد بود.

هزینه بهداشت و درمان در فرانسه

مورد دیگری که در این ایالت تقریباً رایگان است، بهداشت و درمان است. دولت تقریباً %70 هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کند، و مابقی آن برای اکثر مردم از طریق بیمه‌های خصوصی پرداخت می‌شود. البته این هزینه‌ها  بسته به سیاست و سابقه درمانی متفاوت است. برای افراد جوان، افراد مجرد، میانگین هزینه بیمه حدود 70 یورو است.

هزینه اجاره

اگرچه قیمت اجاره یک اتاق یک‌خوابه در مرکز شهر حدود 650 یورو است، اما این موضوع را در نظر بگیرید که این قیمت در شهرهای اصلی، به خصوص پاریس بسیار متفاوت خواهد بود.

هزینه حمل‌ونقل و سفر

فرانسه شبکه حمل‌ونقل عمومی گسترده‌ای دارد که ارتباطات مناسبی بین مناطق و شهرهای مختلف این کشور را ارائه می‌دهد. حمل‌ونقل عمومی در پاریس کمی گران‌تر از شهرهای دیگر است.هزینه حمل‌ونقل ماهانه در برخی مناطق حدود 75 یورو است، در حالی که این قیمت در مناطق دیگر ممکن است به 30 یورو هم برسد.

شرایط تفریح و سفر به فرانسه
شرایط تفریح و سفر به فرانسه

فعالیت‌های اوقات فراغت

فعالیت‌های تفریحی در فرانسه گران است. هزینه عضویت باشگاه به طور میانگین حدود 55 یورو است. بلیت سینما حدود 9 یورو است. لباس‌ها نیز در فرانسه بسیار گران هستند.

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرها در فرانسه

گران‌ترین شهرها عبارت‌اند از:

  • پاریس
  • لیون
  • مارسی
  • نیس
  • بوردو

ارزان‌ترین شهرها عبارت‌اند از:

  • متس
  • ورسای
  • مون‌پلیه

فرهنگ و آداب معاشرت در کشور فرانسه

فرانسه از گال‌ها در عصر آهن تا عصر مدرن، سال‌ها فرصت داشته تا سنت‌ها و فرهنگ خود را توسعه دهد. رویدادهای تاریخی بسیاری در این کشور اتفاق افتاده، به ویژه انقلاب فرانسه که از سال 1789 تا 1799 طول کشید. پس از انقلاب، سلطنت فرانسه با ساختار اجتماعی خود به کشور مدرن‌تری تبدیل شد که در آن نه تنها دولت بلکه مردم هم قدرت سیاسی دارند.

شعار فرانسوی

شعار ملی فرانسه liberté, égalité, fraternité یعنی آزادی، برابری، برادری است. ماکسیمیلیان روبسپیر برای اولین بار از این عبارت در سخنرانی‌اش در انقلاب فرانسه استفاده کرد، و از آن زمان به بعد این عبارت به شعار اعتراضات، کنفرانس‌های مطبوعاتی و یادبودها تبدیل شد. این سه کلمه در سکه یک یورویی هم به نمایش درآمده است. برخی جناح‌های سیاسی در برابر این شعار مقاومت کردند، اما مردم فرانسه آن را با هویت و میراث ملی خود مرتبط می‌دانند.

سبک زندگی در فرانسه

فرانسه ترکیب عظیمی از ملیت‌های مختلف است. این کشور یک مقصد مهاجرتی محبوب به شمار می‌رود، و ویژگی‌های کشورهای دیگر به مرور بر زندگی روزمره فرانسه تأثیر گذاشته است. فرقی نمی‌کند بخواهید به شمال یا جنوب بروید، به هر حال احتمال تجربه یک شوک فرهنگی وجود دارد. مردم جنوب کشور از آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های داغ لذت می‌برند. سبک زندگی در این بخش آرام تر و رمانتیک‌تر از چیزی است که در شمال کشور تجربه خواهید کرد.

تعادل کار و زندگی در فرانسه بسیار سالم است و در طول هفته تنها باید 35 ساعت کار کنید. فروشگاه‌ها روزهای یکشنبه تعطیل هستند و هر روز بعدازظهر دو ساعت برای استراحت و ناهار تعطیل می‌شوند.

آداب و رسوم زندگی در فرانسه

فرانسوی‌ها حتی در محیط‌های معمولی هم می‌توانند افراد بسیار رسمی باشند. دست دادن حتی بین همکاران در محل کار برای سلام گفتن و خداحافظی مرسوم است، خانم‌ها حتی برای سلام گفتن ممکن است باهم روبوسی کنند، اما این تنها بین افرادی صدق می‌کند که آشنایی کاملی با هم دارند. در هر شرایطی با نرمی و لطافت صحبت کنید.

هنگام صحبت به زبان فرانسه، “tu” (شما) به عنوان کلمه‌ای غیررسمی تلقی می‌شود و باید بین دوستان و خانواده استفاده شود. اگر برای اولین بار با فردی ملاقات کرده‌اید، یا کسی را دیده‌اید که خوب نمی‌شناسید یا حتی برای نشان دادن احترامتان به افراد بزرگ‌تر باید از عبارت “vous” استفاده کنید.

مردم اغلب تصور می‌کنند فرانسوی‌ها افراد مغروری هستند، اما در واقعیت، آن‌ها به رسوم واقعی فرانسوی احترام می‌گذارند. مثلاً، آن‌ها همیشه در خیابان بی‌عیب و نقص لباس می‌پوشند، و آن هم بدان دلیل است که پوشیدن لباس غیر رسمی در عموم، بی‌احترامی به دیگران تلقی می‌شود.

دورهمی ­های اجتماعی

برای این‌گونه دورهمی­ها، حتماً باید به موقع برسید، ولی هرگز زودتر از موعد نرسید. هیچ‌گاه با بیش از ده دقیقه تأخیر به رویدادی نرسید. اگرچه اگر در جنوب این کشور اقامت داشته باشید این افراد اهمیت کمتری به وقت‌شناسی می‌دهند. فرانسوی‌ها افراد خاصی هستند پس بیش‌ازحد از آن‌ها سؤال نپرسید.

رانندگی در فرانسه

اگر می‌خواهید به شهر بزرگی مانند پاریس سفر کنید، رانندگی اصلاً ضروری نیست. با این حال، اگر می‌خواهید شهرها و روستاها را بگردید، بهتر است از ماشین شخصی خودتان استفاده کنید. اما باید گواهینامه رانندگی در فرانسه را داشته باشید.

خبر خوب این است که مهاجرینی که گواهینامه رانندگی در کشور خود را دارند، مجازند در فرانسه هم رانندگی کنند. البته باید ترجمه رسمی مدرکتان را همراه داشته باشید و شاید از شما بخواهند مجوز رانندگی بین‌المللی را نشان دهید.

 

وضعیت رانندگی در فرانسه
وضعیت رانندگی در فرانسه

قوانین رانندگی فرانسه

قبل از اینکه شروع به رانندگی در فرانسه کنید، باید با قوانین رانندگی آشنا شوید. در ادامه دستورالعمل‌هایی برای شروع کار وجود دارد:

  • در سمت راست جاده رانندگی کنید
  • از محدودیت سرعت پیروی کنید
  • هنگام رانندگی از گوشی موبایل یا هدفون استفاده نکنید
  • هنگام رانندگی چیزی ننوشید
  • کمربند ایمنی ببندید

حمل‌ونقل عمومی

اگر نمی‌خواهید رانندگی کنید، سیستم حمل‌ونقل عمومی فرانسه جایگزین خوبی است. قطارها، هواپیماها، و اتوبوس‌ها با وجود ارتباطات عالی به تمام بخش‌های کشور و گزینه‌های عالی متناسب با بودجه، روش مناسبی برای رفت‌وآمد هستند.

 

در صورتی که علاقمه مند به مهاجرت به کانادا هستید نیز میتونین وارد صفحه مشخص شده بشین و از اطلاعات اون استفاده کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا