ترفند

ساخت خانه چوبی برای کودکان | چگونگی خانه جنگلی کوچک

فهرست مطلب

دوران کودکی، دورانی خاص و تکرار نشدنی است. افراد وقتی به سن بزرگ سالی می رسند با توجه به قدرت، ثروت و شهامتی که دارند در راه رسیدن به آرزو های خود قدم بر می دارند. اما آرزو های کودکی اگر در این دوران بر آورده شوند، جذاب خواهند بود نه در دوران بزرگ سالی. حال اگر فرزندی دارید که علاقه به داشتن یک خانه  و یا کلبه را دارد برای  تحقق این آرزو و رویایش دست به کار شوید. برای ساخت یک کلبه جنگلی و یا خانه چوبی مینیاتوری شما به کمی حوصله و پول نیاز مند هستید، مطمئن باشید که اگر بخواهید می توانید این آرزو کودک خود را برآورده کنید.

این مسئله را بدانید که کلبه کوچک چیز عجیب و غریبی نیست. در واقع همان خانه ماست البته بدون دردسر های زیاد. کلبه کوچک، همان نمونه کوچکی از یک خانه واقعی است که ما آن را به اسم خانه کودک یا خانه بازی کودک می شناسیم. در طراحی این خانه ها به قد و اندازه کودک و البته دنیای کودکانه شان توجه نشان می دهند. و باز به دلیل این طراحی کودکانه است که کودک ما نسبت به آن از خود علاقه نشان می دهد.

در این جا ما به شما اطلاعاتی در زمینه ساخت خانه یا کلبه کوچک ارائه می دهیم، امیدواریم که مفید واقع شود. همچنین با ورود به صفحه ساخت کلبه چوبی | آموزش ساخت خانه جنگلی میتوانید از دیگر اطلاعات در این خصوص بهره مند شوید.

 

خانه چوبی
خانه چوبی

محل ساخت خانه چوبی برای کودک

اگر بخواهید که یک کلبه کوچک برای فرزند تان درست کنید، باید کمی درباره محل ساخت و چگونگی آن اطلاعات کسب کنید‌. در زمان پیدا کردن محل ساخت کلبه و در زمان اجرا، شما کار سختی در پیش روی خود ندارید. برای این که این آرزوی فرزند خود را بر آورده کنید نیاز به یک فضای بزرگ نیست، همین که یک اتاقک یک متر و نیم در یک متر و نیم باشد، کافی است. مسئله قابل توجه این جا است که اگر شما بخواهید کلبه کودک خود را در فضای بزرگ تری بسازید، عملا در تعریف کلبه کودک دست برده اید.

این اتاقک کوچک را می توان در گوشه حیاط، باغ و یا مهد کودک قرار دارد. البته شما می توانید در صورتی که بام خانه تان از نظر امنیتی مشکلی وجود ندارد، این کلبه کودک را در آن جا هم قرار دهید. اگر خود می توانید به وسیله نقشه، قطعات کلبه را روی هم سوار کنید و کلبه کودک را بسازید، عالی است. اما اگر به تنهایی قادر به انجام این کار نیستید، کافی است از کسانی در انجام این امور توانایی لازم را دارند و به اصطلاح اهل فن هستند، درخواست کمک کنید.

دهکده جهانی با سابقه طولانی در آموزش دکوراسیون داخلی تخصصی طراحی همواره سعی نموده است اصول اساسی مهارت آموزی را رعایت و کیفیت خاص در سرویس آموزش ارائه نماید.

عملکردی مطابق سلیقه کودک خود داشته باشید

این مسئله را به یاد داشته باشید که شما کلبه کودک را برای فرزند خود می سازید، پس مطابق با نظر و خواسته او باشد. البته در زمینه مباحث فنی مثل محل قرار گیری این کلبه، مواد و مصالحی که برای ساخت کلبه مورد نیاز است، ارتفاع و اندازه پله و البته نکته های که رعایت آن برای امنیت کودک لازم است تصمیم گیرنده شما هستید.

اما سعی کنید در بخش های که شخصی تر می شوند، مانند این که رنگ دیوارها می خواهد چه رنگی باشد؟، دوست دارد چتری در نزدیکی خانه او نصب کنید یا نه؟، علاقه مند به داشتن تاب و سرسره است یا نه؟، می خواهد خانه اش درختی باشد یا خیر؟، دوست دارد فضای خانه کمی بزرگتر باشد تا دوستان خود را به آن دعوت کند یا خیر؟ و هزاران سوالی دیگر از این قبیل.

پس در ساخت کلبه کودک خود، از او بخواهید تا برای شما آرزو خود را شرح دهد تا شما کلبه را مطابق با نظر او بسازید.

به کار گیری تزئینات در خانه چوبی برای کودک

در هنگام ساخت کلبه کودک، می توانید ایده های به کار ببرید تا این کلبه برای کودک شما دلنشین و زیبا باشد.‌ ایده هایی که باعث جالب تر شدن کلبه کودک شما شود. در این بخش ما چند ایده برای شما مطرح می کنیم، شما با به کار گیری از این ایده ها کودک خود را خوشحال کنید.

ایده های جالب در زمان ساخت کلبه کودک عبارتند از:

  • در یک گوشه کلبه کودک خود، از تاب و یا سرسره استفاده کنید.
  • در زمان ساخت کلبه کودک، آن را دو طبقه بسازید و به وسیله یک نردبان، آن طبقات را به هم متصل کنید.
  • پنجره های بزرگ در کلبه فرزند خود قرار دهید.
  • اگر این امکان برای شما وجود دارد، سقف آن را به شکل شیب درست کنید.
  • دیوار های کلبه را رنگ کنید، البته رنگ های که کودک شما دوست دارد.
  • در نور پردازی کلبه هم می توانید از چراغ های ریسه ای کمک بگیرید. در شب کلبه فرزند شما زیبا خواهد شد.

نحوه ساخت کلبه جنگلی برای کودک

در این بخش ما سعی می کنیم با دادن اطلاعاتی شما را در ساخت کلبه چوبی برای کودک تان یاری کنیم.

تقریبا بیش تر کودکان دل شان می خواهد یک کلبه درختی کوچک برای خود داشته باشند. حال اگر این درخت وجود ندارد که برای فرزند خود روی آن کلبه بسازیم، می توانیم یک کلبه چوبی درست کنیم و او را خوشحال از بابت داشتن این کلبه کنیم.

با وجود کلبه چوبی یا کلبه کودک او یک مکان برای خودش خواهد داشت که در زمان بارندگی باران، از هوای تازه  لذت ببرد. نکته قابل توجه دیگر این جا خود را نشان می دهد که خانه درختی یا کلبه چوبی باعث توسعه تخیل، استقلال و جامعه پذیری کودک می شود.‌ زیرا کودک می تواند دوستان خود را به عنوان مهمان در خانه خود بپذیرد و از بابت این امر خوشحال شود.

با سه راه شما امکان داشتن این کلبه چوبی یا خانه درختی را به فرزند خود می دهید.

  • خانه چوربی را به سلیقه خود و همکاری با کودک تان بسازید!
  • خانه های درختی پیش ساخته را خریداری و خود سرهم کنید.
  • خانه چوبی آماده را خرید کرده و برای شما نصب شود.

با هر کدام از این سه روش امکان داشتن خانه چوبی را به فرزند خود داده اید. البته هر کدام نیز معایب و مزایایی مخصوص به خود را دارا می باشند. مثلا مورد سوم بسیار پر هزینه است. در مورد اول هم شما نیاز به مجموعه از ابزار ها، توانایی لازم برای ساخت و امکان محاسبات لازم برای میزان وزنی که درخت مورد نظر شما باید تحمل کند، دارید. البته برای ساخت خانه باز به یک سری مواد مناسب نیاز پیدا خواهید کرد.

در مورد گزینه اول هم شما باید از موادی با کیفیت بالا، در نظر گرفتن وزن بچه و دوستانش و همین طور خلاقیت لازم از سوی پدر یا پدر بزرگی که این خانه درختی را می خواهد بسازد را مورد توجه قرار دهید. یکی از مزایایی که این بخش دارد این است که مطابق با نقشه و دستور العملی که همراه خانه آماده است، می توانید پیش بروید‌. خواندن این نقشه برای همه افراد امکان پذیر است و شما مرحله به مرحله در ساخت خانه چوبی پیش می روید.

 

خونه درختی
خونه درختی

 

در تمام موارد بالا با وجود داشتن تفاوت های ریز و ظریف، آن چه از اهمیت بالایی بر خوردار است، امنیت این خانه است که در زمان ساخت مورد توجه باید قرار بگیرد.

این خانه های چوبی را می توانید در پارکینگ، اتاق کودک تان و یا در حیاط خانه بسازید، اجازه بازی در آن را به کودک خود بدهید و او را به خاطر داشتن این خانه خوشحال و شاد ببینید.

برای ساخت خانه باید یک سری مراحل را طی کنید، که ما آن مراحل را برای راحتی شما در ساخت خانه کودک تان خدمت شما ارائه می دهیم.

مراحل ساخت خانه چوبی:

  • کلافه سازه مورد نظر خانه خود را بسازید و اسکلت خانه را کامل کنید‌. می توانید در قسمت چپ خانه، درب ورودی قرار دهید.
  • برای این که کلاف ها را آسان تر به هم متصل کنید از اتصالات مدرن چوب موجود در بازار کمک بگیرید.
  • در بخش دیوار های داخلی از تخته استفاده کنید و ان ها را با تخته بپوشانید.
  • در قسمت سقف هم از چوب برای پوشاندن استفاده کنید تا از ورود گرما، سرما و حشرات جلوگیری نماید. روی بیرونی سقف یک ورق آلومینیومی یا گالوانیزه قرار دهید تا در صورت بارندگی باران یا برف، خانه شما خراب نشود.
  • در بخش نمای سقف هم می توانید از چوب استفاده کنید. به این صورت که ابتدا چوب را به شکل دلخواه در تعداد مورد نیاز ببرید، بعد آن را با چسب چوب روی ورق آلومینیومی بچسبانید. با این روش در زیبایی خانه کودک خود قدمی بر داشته اید.
  • تکه های از چوب های بریده شده را می توانید در نمای بیرونی دیوار ها هم استفاده کنید.

بر اساس آن چه که در اختیار دارید می توانید به تزیین خانه کودک خود بپردازید. در مطالب بالا اشاره کردیم که شما می توانید با رنگ های شاد، خانه را رنگ کنید.

با تلاش خود و یا کمک اهل فن یک خانه چوبی زیبا مطابق با سلیقه کودک خود بسازید و به عنوان کادو تولدش، فرزند خود را سورپرایز کنید. با این کار خود به او یاد آور می شوید که چقدر برای تان کودک شما و آرزو های او مهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا