ترفند

ساخت کلبه چوبی | آموزش ساخت خانه جنگلی

فهرست مطلب

نیاز به آرامش و راحتی در وجود همه ما است. در رویا های خود همیشه در مناطقی و در خانه های زندگی می کنیم که به دور از همه مشکلات و گرفتاری های روزمره است. می خواهیم یک کلبه چوبی در دل جنگل داشته باشیم، با سفر به آن جا از زندگی عادی دور شویم و روح مان آسوده گردد. در ادامه مطلب ما به شما درباره ساخت کلبه چوبی، مزایایی آن اطلاعاتی  در اختیار شما قرار می دهیم. به این امید شما آن ها را به کار ببرید. همچنین شما می توانید با ورود به صفحه  ویلاهای ارزان قیمت در روستاهای گیلان به دنبال کسب اطلاعات لازم در خصوص خرید ملک ارزان باشید.

 

کلبه چوبی
کلبه چوبی

 

نکات مهم درباره ساخت خانه چوبی

کلبه و خانه چوبی مزایایی بسیاری نسبت به دیگر سازه ها دارد. از جمله مزایایی آن، کاهش مصرف انرژی و یا کاهش نخاله های ساختمانی می باشد. در کل استفاده از این گونه سازه منجر به بالا رفتن سطح کیفی محیط زیست می شود.

اسکان شدن در سازه های چوبی خود نیز مزایایی دارد. دوام بالا، مقاوم بودن این سازه در برابر زلزله از مزایایی زندگی در خانه های چوبی است.

دهکده جهانی با سابقه طولانی در آموزش دکوراسیون داخلی تخصصی طراحی همواره سعی نموده است اصول اساسی مهارت آموزی را رعایت و کیفیت خاص در سرویس آموزش ارائه نماید.

حفاظت از محیط زیست با خانه چوبی

کلبه چوبی اولین انتخاب دوست دار محیط زیست برای زندگی است. این گونه از افراد جامعه به طبیعت و بافت چوبی علاقه دارند. به خاطر همین ترجیح می دهند در یک کلبه چوبی زندگی کنند تا در آپارتمان های شلوغ و خانه های بزرگ و مدرن.

سازگاری با محیط زیست مهم ترین ویژگی خانه های چوبی محسوب می شود. چوب خیلی راحت در طبیعت در طول سال ها تجزیه می شود و به بخشی از طبیعت تبدیل می شود.

 

کلبه چوبی
کلبه چوبی

ساخت کلبه چوبی در خاک سست

وضعیت اقتصادی نقش مهمی در خانه دار شدن افراد دارد. همه افراد چه آن ها که اوضاع اقتصادی درستی ندارند، و چه افرادی از نظر اقتصادی متمول شناخته می شوند، امکان سکونت در خانه های چوبی برای شان فراهم است. نکته قابل توجه در این جا مسئله شرایط اقلیمی، آب و هوایی  و خاک مکان مورد نظر جهت ساخت کلبه چوبی است، که باید به طور ویژه در نظر گرفته شود. در هر نقطه آب و هوایی و اقلیمی نمی توان به ساخت این سازه پرداخت.

بهترین انتخاب برای ساخت سازه چوبی در منطقه است که خاک آن سست باشد. این مسئله بسیار مهم است، زیرا میزان مقاومت خانه های ساخته شده در این خاک سست، در مقایسه با خانه هایی که از بتن و سیمان ساخته شده اند، بیش تر است. به این دلیل که سازه وزن کمتری دارد. و همین امر باعث ایمن بودن آن در برابر نیرو های وارده مثل زلزله خواهد بود.

صرفه جویی در انرژی

خانه چوبی نماد و نشانه از طبیعت است. در سرما و گرما خانه هایی چوبی از عایق بندی بالای بر خوردار هستند‌. این مسئله در صرفه جویی انرژی کمک زیادی می کند‌. چوب در طول روز گرما را جذب خود می کند و از نفوذ سرما در طول شب جلوگیری می کند. این امر باعث کاهش مصرف انرژی جهت گرم کردن منزل می شود.

مزییت داشتن کلبه چوبی

ساخت کلبه چوبی یا خانه چوبی و داشتن آن همان گونه که در مطالب بالا اشاره کردیم، مزایایی بسیاری دارد.

مزایایی داشتن خانه چوبی عبارت است از:

عمر خانه چوبی

بر خلاف تصور مردم، خانه های چوبی عمر بالایی دارند. اما لازمه این عمر طولانی، انتخاب درست چوب و مراقبت از چوب در برابر حشرات موذی و …. است. چوب انواع مختلف دارد و از هر کدام، در سازه های متفاوتی به کار برده می شود. برای اینکه رطوبت در چوب نفوذ پیدا نکند و محلی برای زندگی حشرات نشود، حتما چوب را عایق بندی کامل کنید. عایق بندی باید قبل از شروع ساخت و ساز بر روی چوب انجام شود. در زمان استفاده از خانه هایی چوبی هم باید استفاده درست انجام دهید تا خانه چوبی تخریب نشود.

گردش هوا و تهویه

اگر استشمام هوای با کیفیت برای شما مهم است، از خانه های چوبی برای سکونت خود بهره ببرید. چوب به تصفیه هوا می پردازد، کربن و آلودگی را جذب خود می کند. سازه های چوبی هوای خانه را از نظر رطوبت تنظیم می کنند و نیازی به استفاده از دستگاه تصفیه هوا در این خانه ها نیست.

انرژی خورشیدی

چون این گونه از سازه های چوبی در محیط های جنگلی ساخته می شوند، در نتیجه وسعت بسیاری دارند. بنا بر این شما با پنل های خورشیدی می توانید از نور خورشید انرژی تهیه کنید. با این کار در مصرف انرژی برق صرفه جویی می کنید.

نکاتی برای مراقبت از سازه های چوبی

برای اینکه خانه چوبی عمر طولانی کند، کافی است قبل از شروع ساخت چوب را عایق کنید. این گونه از وجود حشرات تخریب کننده چوب در امان خواهید بود.

مسئله مهم دیگر، دوری از رطوبت است. رطوبت خاک منطقه که خانه چوبی بر آن بنا نهاده شده، سبب پوسیدگی الوار ها می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا