سلامت

امیکرون چیست؟ اُمیکرون شروعی برای پایان کرونا!

فهرست مطلب

طی چند سال اخیر بیماری کرونا جهش های گوناگونی یافته و در اخر موج های خود در زمستان 1400 و در اخرین روزهای سال 2021 میلادی اخرین جهش ویروسی کرونا را شاهد بوده ایم. امیکرون نام آخرین تغییر ویروس منحوس کرونا است.

برای اطلاع از استفاده از کدام واکسن کرونا مقاله  کدام واکسن کرونا را بزنیم؟ سینوفاریوم، آسترازنکا یا اسپوتنیک کارای ایمنی کدام بهتر است؟  را مطالعه کنید.

کرونا سویه اومیکرون
کرونا سویه اومیکرون

کرونا امیکرون چیست؟

امیکرون (Omicron)، نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است. سویه جدید که ابتدا B,۱.۱.۵۲۹ نامیده شد، توسط سازمان جهانی بهداشت، نوع Omicron نام گرفت.

کرونای اومیکرون از کجا اومده؟

تاکنون فقط حدس و گمان‌هایی درباره منشاء اومیکرون مطرح است. به باور یکی از دانشمندان مؤسسه ژنتیک UCL لندن، احتمالاً نوع اومیکرون در طول عفونت مزمن در فردی با نقص سیستم ایمنی (احتمالا مبتلای به HIV/AIDS درمان نشده) تکامل یافته است.

آفریقای جنوبی دارای ۸,۲ میلیون نفر مبتلا به HIV است که بیشترین میزان در جهان است. نوع بتا هم که سال گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد، ممکن است از یک فرد آلوده به HIV منشاء گرفته باشد.

علائم کرونا اومیکرون

  • تب خفیف
  • خستگی
  • خارش گلو
  • بدن درد زیاد
  •  تعریق شبانه و از دست دادن اشتها (برخی از افراد)

 

ویدیو پخش امیکرون

 

امیکرون، پایان دوران کرونا

استاد دانشگاه جانز هاپکینز: دانشمندان در خصوص اعلام پایان همه‌گیری، شیوه‌های خاص خود را دارند. و یکی از مهمترین نشانه‌ها، نشانه “اجتماعی-علمی” است که اینگونه خلاصه می‌شود. اُمیکرون در واقع در حال ترسیم آغاز پایان همه‌گیری است. چون همه دولت‌ها و مردم در حال حاضر کرونا را بخشی از زندگی خود دانسته و به جای فرار از آن، شروع به سازگاری با آن کرده‌اند.

این موضوع به ما نشان می‌دهد که طی چند ماه آینده، در برابر گونه‌های آتی ویروس، ایمنی بیشتری وجود خواهد داشت. امیکرون هر میزان خسارتی را که در آینده نزدیک ایجاد کند اما بشر به زندگی قبل از بهار سال ۲۰۲۰ باز خواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا