تکنولوژی

تعمیر سایبان

فهرست مطلب

تعمیر سایبان

تعمیر سایبان برقی این روزها از دید بسیاری از افراد یک کار تخصصی می باشد و نیاز به دانش و تخصص لازم دارد اما باید در نظر داشته باشید که چنانچه بتوانید با نکات اولیه تعمیرات آشنا شوید قادر خواهید به طول عمر بیشتر سایبان ها کمک نمایید. با توجه به اینکه در حال حاضر از سایبان ها در مناطق مختلف اعم از پارکینگ، منزل، نمایشگاه، رستوران و فروشگاه استفاده می شود لذا یادگیری نحوه تعمیر سایبان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه با آموزش تعمیرات آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

هر آنچه که باید در خصوص تعمیر سایبان ها بدانید:این روزها بیشترین کاربرد سایبان ها در مغازه و پارکینگ ها استفاده می شود که روزانه به مدت زیادی باز بوده یا دائما در حال جمع و باز شدن هستند. از همین رو یادگیری تعمیرات آنان می تواند از یک سو در هزینه صرفه جویی نماید و از سوی دیگر باعث شود شما زمان کمتری را برای تعویض آنها سپری نمایید. به صورت کلی در موارد زیر نیاز می باشد تا سایبان ها تعمیر شوند:

  • ایجاد صداهای غیرمعمول و ناهنجار: در برخی موارد در هنگام باز و بسته نمودن سایبان ها متوجه صداهای زیاد و عجیب آنان خواهید شد. در این شرایط بهتر است تا اجازه دهید تا ابتدا به صورت کامل باز شوند. سپس می بایت بررسی نمایید که صدای ایجاد شده از بازوها و اسکلت آنان می باشد یا از سوی موتور این صدا ایجاد شده است. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که برای سایبان برقی که دارای موتور جداگانه می باشند، ایجاد صدا از آنان، نیاز به پیگیری سریع دارد. این پیگیری ها عموما توسط افراد آگاه و متخصصان صورت می گیرد. اما برای سایر بخش های سازه می توان در ابتدا روغن کاری نموده و نتیجه را بررسی کرد. در صورتی که با روغن کاری مشکل برطرف نگردید به احتمال زیاد نیاز به تعمیر بازوها و اسکلت های اصلی می باشد.
  • موردی دوم در بحث تعمیر سایبان، توجه به پارچه و روکش سایبان می باشد. اگر پارچه سایبان از جنس های بی کیفیت باشد قطعا دچار سوراخ شدن و پارگی خواهد شد که نیاز به تعویض دارد. برای جلوگیری از این موارد می توان از پارچه هایی به جنس پی وی سی استفاده نمود. همچنین برای اینکه عمر سایبان ها بیشتر شود لازم است تا به صورت دوره ای پارچه سایبان را شست و برگ و خاشاک را از سطح آن جدا نمود تا باعث آسیب به پارچه نشود.

تعمیر سایبان مغازه :

در خصوص تعمیر سایبان مغازه مهمترین مشکلی که وجود دارد، عدم تعادل سازه می باشد. با توجه به اینکه این سایبان ها در روز ممکن است بارها باز و بسته شوند لذا این امکان وجود دارد که بالانس آنها بهم بخورد. در این موارد گاها مشکل از بازوهای متحرک می باشد که با آچار کشی برطرف می شود و گاها نیز از سوی سازه اصلی است که لازم است متخصص و نمایندگی آنها را بررسی و رفع نماید. به صورت کلی توصیه می شود تا برای سایبان های اتوماتیک یا برقی حتما با افراد آگاه در این زمینه مشورت نمایید زیرا اغلب خرابی های آنان از گیربکس است که برطرف نمودن آن نیاز به تجهیزات و دانش کافی دارد.

تعمیر سایبان های برقی :

امروزه اغلب افراد برای اینکه از نیروی مکانیکی کمتری استفاده نمایند از سایبان های برقی بهره می برند. طبیعتا در این سایبان ها محل قرار گیری موتور از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا چنانچه در معرض باران و رطوبت قرار گیرد دچار آسیب می شود. در تعمیر سایبان های برقی اولین موردی که بررسی می شود بررسی شیب و زاویه سایبان می باشد زیرا در صورت عدم هماهنگی، موجب می شود تا به موتو دستگاه فشار زیادی وارد شود. سایبان های برقی لازم است که برای تعمیر به صورت کامل باز شوند لذا در محل نمی توان مشکلات آنها را برطرف نمود.

تعمیر سایبان چتری :

سایبان های چتری از دیگر سایبان هایی هستند که افراد از آنها استفاده می نمایند. این موارد در دو دسته اصلی، پایه در وسط و پایه در کنار وجود دارند. مواردی که پایه آنها در وسط وجود دارد اغلب دارای ابعاد کوچکتر هستند و مواردی که پایه آنها در بغل وجود دارد برای مساحت های بزرگ چون استخر مورد استفاده قرار می گیرند. همواره باید در نظر داشت که خرابی این سایبان ها بیشتر از سمت بازوهای آن رخ می دهد زیرا این بازوها مدام باز و بسته می شوند و چون در فضای باز و در معرض باد و طوفان قرار دارند، تراز خود را از دست می دهند. لذا در صورتیکه که این چتر ها برای باز و بسته شدن دچار مشکل شدند، می توان با آچار کشی بازوها مشکل را تا حد زیادی برطرف نمود.

برای متن کامل تعمیر سایبان به سایبان شاهد مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا