تعبیر خواب با الف

تعبیرخواب افتادن دندان + افتادن دندان در خواب چه تعبیری دارد ؟ سایت فاوینو

فهرست مطلب

دیدن رویاهای صادقه و خواب های که بیانگر بخشی از روزهای آینده و بلایا و حوادث خوشایند  در آینده هستند می تواند به کمک انسان بیاید. تعبیرخواب افتادن دندان در خواب نیز از جمله این اتفاقات در اینده است که با بررسی دقیق مطالب بیان شده از معبیرین مختلف به دنبال ی تفسیر مناسب بنا به جزپیات خواب شما خواهیم بود.

 

توصیه میکنیم برای دیدن جزئیات دقیق تر در خصوص تعبیر خواب ابتدا این بخش را بخوانید  >>> تعبیر خوابم چیه؟

 

تعبیر خواب افتادن از دیدن  تونی کریسپ:

  • اگر شخصی را در خواب بدون دندان یا با دندان‌هایی اندک مشاهده کنیم، معمولا این احساس در ما برانگیخته می‌شود که آن شخص قدرت و تاثیر خود را در حیات از دست داده است، او زندگی را “باخته است” و این دقیقا همان چیزی است که از دست دادن دندان‌ها در رویا به تصویر می‌کشند: از دست دادن و “باختن” حتی اگر موقتی باشد. این امر ممکن است به این صورت به تجربه نوعی مرگ، یا از دست رفتن نفس تا درجه‌ای خاص منجر می‌شود.
  • اگر فقط یک دندان افتاد: این رویا ممکن است به از دست دادن چیزی، تغییر و یا مرگ کسی اشاره کند.

تعبیر خواب افتادن از نظر آنلی بیتون:

  • اگر خواب ببینید یکی از دندان‌های شما می‌افتد، نشانه آن است که خبرهایی بد به گوش شما خواهد رسید.
  • اگر خواب ببینید دوتا از دندان‌های شما می‌افتد، علامت آن است که ناخواسته به اوضاع بدی کشانده خواهید شد. و اگر خواب ببینید که سه تا از دندان‌های شما می‌افتد، نشانه آن است که اتفاقات خیلی بدی برایتان رخ خواهد داد.
  • اگر خواب ببینید تمام دندان‌های شما می‌افتد، نشانه آن است که مرگ و قحطی در اجتماع رواج خواهد داد.
  • اگر خواب ببینید در اثر ضربه‌ای دندانتان می‌شکند، نشانه آن است که با مرگ و میر و حوادثی تلخ روبرو خواهید شد.
  • آنلی بیتون همچنین درباره تعبیر خواب دندان شکسته یا پوسیده می‌گوید: این رویا نشانه آن است که در موقعیت بدی قرار خواهید گرفت. طرح‌ها نیمه تمام متوقف خواهد شد، بیماری گریبانتان را خواهد گرفت. و سیستم عصبی اندامتان دچار اختلال خواهد گردید.

 

تعبیر خواب افتادن دندان در اسلام

معبیرین اسلامی در خصوص افتادن دندان در خواب چنین نظراتی دارند:

تعبیر افتادن دندان بالا در خواب از دید علامه مجلسی (ره) :

سقوط دندان‌های بالا تعبیر شده به مرگ خویشان پدری و دندان پایین به خویشان مادری.

محمدبن سیرین  در خصوص افتادن دندان جلو در خواب چه میگوید:

اگر بیند دندان پیشین او بر کنار یا بر زمین افتاد و به خاک آلوده نگردید، دلیل که او فرزندی یا خواهری یا برادری آید، اگر بیند دندان پیشین او بر زمین افتاد و در میان خاک ضایع گردید، دلیل که از این جماعت یکی بمیرد یا جدا شود، چنانکه هیچکس از وی نشان ندهد.

افتادن دندون در خواب از دیدگاه ابراهیم کرمانی:

اگر بیند دندان‌هایش جمله در کنارش افتاد، پس جمله را در کف خود گرفت، دلیل که خویشان خود را جمع کند و نگذارد که از او جدا گردند.

منوچهر مطیعی تهرانی در باب افتادن دندان بر روی زمین در خواب:

اگر بیننده خواب ببیند که دندانش روی زمین افتاده دو حالت دارد: اگر دندان با خاک کثیف و آلوده نشد و مفقود نگردیده باشد یکی از خویشانش بیمار می‌شود یا آسیبی به او وارد می‌آید ولی اگر در خاک آلوده و یا مفقود شده او می‌میرد، با توجه به این که آن دندان کدام است.

یوسف نبی علیه السلام برای افتادن دندون چه تعبیری دارد؟

دیدن افتادن دندان یکی از خویشان از او جدا گردد.

 

تعبیرخواب افتادن دندان
تعبیرخواب افتادن دندان

 

 

تعبیر خواب افتادن دندان در دست

به تعبیر برخی معبرین اسلامی، تعبیر دیدن افتادن دندان‌های بالا کف دست به منزله رسیدن سود و منفعب به صاحب خواب است. چنانچه دندان‌هایتان را در حال ریزش کف دستتان ببینید نشانی از بچه، برادر، یا خواهری دارد که قرار است به دنیا بیاید. همچنین این خواب می‌تواند نشان دهنده رسیدن منفعتی از جانب آن‌ها به شما نیز باشد. افتادن دندان‌های بالا کف دست شما می‌تواند به منزله رسیدن پول به شما نیز تلقی شود. به تعبیر برخی دیگر از معبرین، افتادن دندان کف دست نشان دهنده آن است که شما ثروتمند خواهید شد. شما همچنین دارایی فراوان و موقعیت اجتماعی مناسبی پیدا خواهید کرد.

 

تعبیر خواب افتادن دندان جلو

ابن سیرین در بیان تعبیر افتادن دندان جلو در خواب، این دندان‌ها را به فرزندان، خواهران و برادران صاحب خواب نسبت داده است

حضرت دانیال نیز این دندان‌ها را علاوه بر تعبیری که ابن سیرین از آن داشته به پدر یا مادر نیز مرتبط دانسته است. برخی دیگر از معبرین نیز دندان‌های جلو و دندان‌هایی که در طرف راست بوده را به پدر و بستگان او نسبت داده و دندان‌های طرف چپ را به مادر و بستگان وی مربوط دانسته‌اند. دیدن اینکه دندانی از دندان‌های پیشین شما در خواب بیفتد به از دست رفتن تاثیر آن فرد در زندگی شما و یا احساس شما در این‌باره دلالت دارد.

 

تعبیر خواب دندان افتادن با خونریزی در بین معبیرین غربی

چنانچه افتادن دندان در خواب با درد و خونریزی همراه باشد نشان دهنده آن است که شما در حال از دست دادن چیزی هستید که آن چیز می‌تواند دارایی یا سلامت شما باشد.

دیدن افتادن دندان بالا به همراه خونریزی نشان دهنده آن است که بزرگتر شما به پولی دست خواهد یافت و شما نیز احتمالا از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

به تعبیری دیگر دیدن خونریزی دندان یا لثه در خواب نشان دهنده آن است که شما احتیاج دارید مدتی کارها را برای خود آسان کنید. به بیانی دیگر نباید کارهای محوله را بر خودتان سخت بگیرید.

 

تعبیر خواب افتادن دندان بدون خونریزی در اسلام

تعبیر خواب افتادن دندان بدون درد و خونریزی بیانگر کارهای بی ارزشی است که در حال انجام دادن آن هستید. در واقع شما کارهایی را انجام می دهید که هیچ ارزش افزوده‌ای نه برای شما و نه برای هیچ کس دیگری ندارد.

 

تمامی تعبیرهای کارل گوستاو یونگ  در خصوص تعبیر خواب افتادن دندون در حالت های روحی و روانی مختلف:

۱. خود بینی

یک تئوری این است که خواب در مورد دندان، منعکس کننده نگرانی های شما در مورد ظاهرتان است و اینکه به چشم دیگران چگونه میایید. دندان هاتان به شما کمک می کند تا تصویری جذاب ارائه کنید و نقش مهمی در فرآیند ارتباط با جنس مخالف دارند، خواه برق زدن دندان از سفیدی باشد خواه در فرآیند بوسیدن و نوازش کردن. پس این خواب ها ممکن است ناشی از ترس از رد شدن، طرد شدن، حس کردن این مساله که جذاب نیستید، حس کردن اینکه از نظر جنسی فرد مطلوبی نیستید، یا ناشی از افزایش سن باشد. برای پشتیبانی ازین تئوری، یک تحقیق در مورد خواب، دریافته است که زن ها در دوران یائسگی، بیشتر در مورد دندان هاشان خواب می بینند. پس به نظر می رسد که ارتباطی است بین بالا رفتن سن و دیدن خواب های بیشتری در مورد دندان.

۲.  ارتباطات

وقتی که دندان ندارید، شما ممکن است سختتان باشد که حرف بزنید یا کلمات را ادا کنید. پس خواب دیدن افتادن دندان ممکن است ناشی از مسائل ارتباطی باشد. شما در مورد چیزی صحبت نمی کنید یا حس می کنید که از انجام کاری بازداشته می شوید. شاید شما مشکلاتی در ابراز عقیده، یا بیان منظورتان داشته باشید.

۳.  خجالت

خواب دیدن اینکه دندان هاتان بیرون می افتد یا خراب می شود ممکن است برگردد به ترس هایتان در مورد شرمنده شدن از اینکه در برخی موقعیات، از خود حماقت نشان دهید. شاید شما حس می کنید که برای وظیفه ای که در دست دارید، آماده نیستید و می ترسید که دست انداخته شوید. این خواب ها، نگرانی های شما را خیلی بزرگتر از حد معمولی که هستند نشان می دهد. در بیشتر موارد، همه ی نگرانی شما بی دلیل است. برخی اوقات چیزی که تصور می کنید، بدتر از چیزی است که در واقعیت است

۴.  بی قدرت بودن

دندان ها برای گاز زدن، پاره کردن، جویدن و خرد کردن استفاده می شود. به همین خاطر، دندان ها سمبلی از قدرت هستند. و از دست دادن دندان ها در خوابتان ممکن است ناشی از حس بی قدرت بودن باشد. آیا در موقعیت فعلی، قدرتی ندارید؟(روی موقعیت فعلی تسلط ندارید؟) شما حس ناامیدی می کنید وقتی که صدایتان شنیده نمی شود و کسی به حرفتان توجه نمی کند. ممکن است حس پست بودن (دون شان بودن) کنید و شاید حس می کنید که در برخی موقعیت ها یا روابط در زندگی تان، اعتماد به نفس ندارید. این خواب ممکن است بیانگر این باشد که شما نیاز دارید با اعتماد به نفس تر باشید و به اهمیت چیزی که باید بگویید، باور داشته باشید

۵. مرگ

ما معمولا باور نداریم که خواب ها، پیشگو یا پیش بینی برخی از وقایع آتی هستند. اگرچه افرادی هستند که اعتقاد دارند این خواب ممکن است به بیماری یا مرگ یکی از نزدیکان مربوط باشد. ما این مورد را هم به عنوان امکان تعبیر این رویا در اینجا قرار می دهیم. تصمیم با شماست.

۶. پول

خواب دیدن اینکه دندانتان می افتد بیانگر این است پولی به دست شما خواهد رسید. این گفته مبتنی بر افسانه ی قدیمی فرشته دندان است. اگر شما یک دندانتان بیفتد و زیر بالش گذارید، فرشته ی دندان برای شما پول بیاورد.

۷. فریب و نیرنگ

طبق گفته ی چینی ها، گفته می شود که اگر دروغ بگویید دندان شما می افتد. پس خواب ممکن است بیانگر این باشد که شما در مورد موضوعی، صادق نیستید یا حیله به خرج می دهید.

 

نظر یونگ در خصوص افتادن دندان و جا زدن دندان در خواب :

 

خواب دیدن اینکه دندان‌هاتان افتاده است و شما تلاش می کنید که آنها را به دهانتان برگردانید بیانگر نبود اعتماد به نفس و خجالت است. شما می ترسید که دیگران از کمبود های شما مطلع شوند. اگر شما در خوابتان آرام رفتار کردید، پس ممکن است به این اشاره کند که چگونه می توانید از هر موقعیت، بهترین را استخراج کنید. شما قادرید بر فرآیندهای نامطلوب فائق آیید.

 

تعبیر افتادن دندان در کتاب فرهنگ تفسیر رویا / معنی افتادن دندون در خواب از دید تونی کریسپ :

  • ریختن دندان‌ها:
    اغلب حس از دست دادن را به تصویر می‌کشد، از قبیل از دست دادن اعضای خانواده یا عزیزان، روند پیری که به پختگی و جا افتادگی منجر می‌شود، بنابراین،‌ نگرانی‌های در مورد پیری و عوض شدن تصویر شخص را نیز به همراه دارد. وقتی نخستین دندان‌های ما در حدود هفت سالگی می‌ریزد،  این امر احتمالا نخستین تجربه ما در زمینه‌ی از دست دادن بخش‌هایی از بدنمان است و گویا چیز غریبی روی می‌دهد، شاید بترسیم که سایر اعضای بدنمان نیز بیفتند و آن ها را از دست بدهیم. احساس از دست دادن چیزی، یا احساس اینکه پیر و ناخوشایند به نظر آییم.
  • به بیرون تف کردن مقدار زیادی دندان:
    چیزی شما را وادار به اعتراف؛ سخن گفتن و یا ابراز عواطف می کند.
  • کشیدن دندان:
    به زعم یونگ، این رویا برای زنان به معنای زایمان است. به طور کلی، این رویا به فقدان و یا لطمه‌ای دردناک اشاره دارد.

 

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/23013/تعبیرخواب-افتادن-دندان-افتادن-دندان-د/
  • https://favino ir/tag/تعبیر-خواب-افتادن-دندان-و-گذاشتن-سر-جاش/
  • https://favino ir/tag/تعبیر-خواب-افتادن-دندان-بعد-از-اذان-صبح/
  • https://favino ir/tag/تعبیر-خواب-فاصله-افتادن-بین-دندان-جلو/
  • https://favino ir/tag/تعبیر-خواب-افتادن-دندان-از-دیدگاه-اهل-س/
  • https://favino ir/tag/افتادن-دندان-گربه/
  • https://favino ir/tag/تعبیر-خواب-افتادن-دندان-شیری-کودک-نی-نی/
  • https://favino ir/tag/تعبیر-خواب-افتادن-لمینت-دندان/
  • تعبیر خواب افتادن دندان بعد از اذان صبح
  • https://favino ir/tag/تعبیر-خواب-افتادن-دندان-و-قورت-دادن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا