تکنولوژی

نصب انواع سایبان

فهرست مطلب

بسیاری از ما دغدغه نگهداری و محافظت از اشیا خود را داریم، به ویژه در شرایط کنونی کشورمان که خرید یک وسیله هزینه‌های زیادی در بر دارد. بنابراین ما به برخی تجهیزات محافظتی برای خانه، ماشین و وسایل خود نیاز داریم. نصب سایبان یکی از راه‌هایی است که نقش زیادی در محافظت از اشیا دارد. اگر در فکر نصب سایبان برقی خانه، سایبان مغازه، سایبان ماشین، سایبان کولر و اشیا دیگر هستید، مقاله زیر را مطالعه کنید تا با چگونگی نصب سایبان، انواع و هزینه‌های آن آشنا شوید.

سایبان برقی
سایبان برقی

سایبان و انواع آن

سایبان پوششی حفاظتی است که بر روی سطح خارجی دیوارهای ساختمان یا اشیا نصب می‌شود. محافظت در برابر تابش نور، گرما، برف و باران، گرد وخاک و ایجاد سایه از جمله کارکردهای یک سایبان خوب است. سایبان‌ها به دو صورت ثابت و متحرک ساخته می‌شوند.

۱‌. سایبان ثابت: این سایبان‌ها روی سازه خود نصب می‌شوند و قابلیت تحرک ندارند.

۲‌. سایبان متحرک: سایبان‌های متحرک قابلیت تا شدن و باز‌ و بسته شدن دارند. این قابلیت می‌تواند به صورت دستی و با کمک اهرم‌های چرخشی سایبان باشد. برخی سایبان‌ها نیز دارای موتور برقی و ریموت هستند. سایبان‌ برقی علاوه بر عملکرد سریع و راحت خود، سبک‌تر و زیباتر است. قابلیت کنترل از راه دور دارد و فضای مطبوعی در محیط ایجاد می‌کند.

به طور کلی تنوع در ساخت سایبان‌ها بسیار زیاد است و بسته به انتخاب شما جنس، نوع موتور محرکه و نوع سایبان می‌تواند متغیر باشد.

چگونگی نصب سایبان

اولین قدم بررسی محیط ساخت سایبان و اندازه‌ گیری ابعاد آن است. ابعاد سایبان باید بادقت مشخص شوند. پس از اندازه‌ گیری ابعاد، انتخاب نوع سازه سایبان و جنس آن قدم بعدی است. براساس محل کاربرد، شما جنس و نوع سایبان را مشخص می‌کنید. وزن سایبان باید متناسب با وزن و جنس پایه آن باشد. سپس کارشناسان کار طراحی سایبان را آغاز می‌کنند. ابتدا یک طرح شماتیک از کار تهیه می‌شود و در نهایت ساخت سایبان عملی می‌گردد.

کاربردهای سایبان

سایبان‌ها در طیف وسیعی از مکان‌ها قابل استفاده هستند. علاوه بر پنجره‌های خانه، یک سایبان را می‌توان در تمامی مکان‌های زیر نصب کرد.

سایبان مغازه:

برای جلوگیری از تابش مستقیم گرما به داخل مغازه‌ها به یک سایبان باکیفیت نیاز است. به طور معمول سایبان‌های متحرک از نوع تاشونده در روی سقف ورودی مغازه‌ها نصب می‌شوند.

سایبان پارکینگ:

با نصب یک سایبان روی دیوارهای حیاط ساختمان می‌توان یک پارکینگ مسقف ساخت. با این کار ساده و کم هزینه می‌توان از خودروها در مقابل گرما، باران و برخورد اشیا محافطت کرد.

سایبان کولر:

معمولا کولرها که خود وسیله سرمایشی هستند، در معرض گرما و نور قرار دارند. نصب سایبان کولر عملکرد موتور آن را بهینه می‌کند و مانع اتلاف انرژی می‌شود. هزینه نصب سایبان کولر معمولا چندان نیست اما مزیت‌های آن بسیار است.

سایبان آلاچیقی:

از این نوع سایبان در مکان‌های تفریحی مثل پارک‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

سایبان چتری:

این نوع سایبان‌ها را به دلیل وزن کم و حمل و ‌نقل راحت می‌توان در حیاط خانه و ویلا به کار برد. در سواحل تفریحی، محوطه هتل‌ها و کافه‌ها نیز انتخاب خوبی برای ایجاد سایه هستند. معمولا به صورت دستی باز وبسته می‌شوند و طراحی ساده‌ای دارند.

انواع سایبان

سایبان‌ها بر اساس جنس و کارکرد خود دسته بندی می‌شوند. جنس سایبان‌ها می‌تواند از پارچه، شیشه، پلی کربنات، چوب، حصیر، فلز و … باشد. هرکدام از این انواع برای استفاده خاصی و کاربرد ویژه‌ای متناسب هستند. در ادامه با هریک از این سایبان‌ها و کارکردهای آن آشنا می‌شویم.

سایبان‌های پارچه‌ای:

می‌توان برای ساخت سایبان از پارچه به ویژه پارچه‌های برزنتی، پی‌وی‌سی، پنبه و پلی‌استر استفاده کرد. پارچه‌‌های مورد استفاده باید ضد آب و ضد اشتعال (نسوز) باشند. پارچه‌ کاربردی باید در برابر نور رنگ خود را از دست ندهد، همچنین علاوه برکیفیت لازم دارای زیبایی ظاهری نیز باشد. معمولا سایبان‌های پارچه‌‌ای روی یک پایه فلزی سبک نصب می‌شوند و قیمت کمتری دارند. به طور معمول سایبان مغازه‌ها و سایبان‌های ساحلی و چتری را از جنس پارچه می‌سازند.

برای خرید سایبان برقی به سایبان منصف مراجعه کنید

سایبان‌های شیشه‌ای: در ساخت یک سایبان شیشه‌ای دقت و ظرافت زیادی لازم است. سایبان شیشه‌ای مانع نفوذ گرما می‌شود، اما نور را عبور نمی‌دهد و فضای پشت آن قابل مشاهده است، به همین علت در مکان‌های تفریحی، پارک‌ها و رستوران‌ها بسیار کاربردی است.

سایبان فلزی:

احتمالا بارها این دسته از سایبان‌ها را بر روی دیوارهای ساختمان‌ها دیده باشید. سایبان‌های فلزی محافظ بسیار خوبی در مقابل گرما، نور و باران هستند. یک سایبان فلزی مانع مستحکمی در برابر سقوط و برخورد اشیا است، اما زیبایی ظاهری چندانی ندارد. سازه نگه‌دارنده آن‌ نیز باید محکم و سنگین باشد. بسته به محل کاربرد نوع فلز به کار رفته در سایبان متغیراست. این فلز می‌تواند آهن، الومینیوم، فولاد و حلبی باشد.

سایبان پلی کربنات:

این نوع سایبان به شکل ورقه‌های گسترده‌ شفافی ساخته می‌شود. همانند سایبان‌های شیشه‌ای سایبان پلی‌ کربنات نور را عبور می‌دهد و فضای پشت آن قابل رویت است. به همین دلیل این نوع سایبان علاوه بر محافظت، فضای زیبایی در محیط خلق می‌کند. وزن سایبان پلی‌کربنات از شیشه کمتر است. علی‌رغم ظرافت خاصی که دارد، نصب آن سخت نیست و هزینه نصب آن بیشتر از سایبان‌های معمولی است.

هزینه نصب سایبان

 

قیمت سایبان بستگی به اندازه و جنس آن دارد. ابتدا باید جنس و نوع سایبان را مشخص کنید. مسلما سایبان‌های برقی هزینه بیشتری در بر دارند. همچنین سایبان‌های شیشه‌ای و پلی کربنات به دلیل طراحی هنرمندانه‌تر قیمت بیشتری دارند. بنابراین اطلاع از هزینه نصب سایبان مغازه، سایبان ماشین، کولر و… پیش از سفارش دادن ممکن نیست. می‌توانید به صورت آنلاین ایتدا ابعاد و مشخصات سایبان مورد نظر خود را به کارشناسان اطلاع دهید. پس از طراحی شماتیک و اولیه از سفارش شما هزینه‌های ساخت و نصب سایبان مشخص خواهد شد.

می‌توان از سایبان به عنوان یک روش محافظتی از اشیا استفاده کرد. درفصل تابستان انواع سایبان‌ها از جمله، سایبان مغازه، سایبان ماشین و سایبان کولر بسیار سفارش داده می‌شوند. هزینه نصب سایبان بسته به جنس، ابعاد و کاربرد آن متفاوت است. یک سایبان باکیفیت مانع تابش نور و گرما، برخورد برف وباران و اتلاف انرژی وسایل سرمایشی می‌شود‌. برای سفارش سایبان به وبسایت شرکت‌های معتبر رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا