آشپزی

سوپ شیر خوشمزه رو چطوری درست کنیم؟

برای افزایس سطح ایمنی و تقویت بدن در برابر بیماری های حال حاضر و جلوگیری از بیمارشدن دلبندانمان باید از غذاهای سالم و مقوی استفاده کنیم تا کمتر دچار مشکلات ناشی از بیماری بشیم. استفاده از سوپهای مثل سوپ شیر که از مواد اولیه گیاهی و شیر تازه تشکیل شده میتونه کمک زیادی برای افزایش قدرت بدن مون بشه. داشتن کلسیم و پروتوئین بالا و هضم راحت غذا در بخش دستگاه گوارش از مزیت های اصلی این سوپ بوده و مناسب برای کودکان و سالمندان هستش. برای دیدن دستور پخت غذاهای خوشمزه دیگه مونم به ناهار چی بپزم؟! شام چی درست کنم! مراجعه کنید.

سوپ شیر چطور درست میشه؟
سوپ شیر چطور درست میشه؟

مواد لازم برای پخت سوپ شیر :

هویج                           2 عدد متوسط
جو                              1 لیوان
ذرت                            نصف لیوان
آرد                              2 قاشق غذاخوری
مرغ                            200 گرم (ترجیحا بدون استخوان)
آبلیمو                           3 قاشق غذاخوری
پیاز                             1 عدد بزرگ
شیر                             3 لیوان
فلفل دلمه                      1عدد کوچک
جعفری خرد شده              به مقدار کافی جهت  تزیین
نمک و فلفل و خامه          به مقدار کافی

پخت سوپ شیر به روش آسان:

 در ابتدا جو را در آب سرد به مدت یک ساعت خیس داده و سپس هویج را خرد میکنیم تا به همراه ذرت در ادامه از آنها استافده کنیم.

فلفل دلمه ای و پیاز را خرد و به همراه مرغ و 4 لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و درب آن را میگذاریم. با حرارت بسیار ملایم به مدت یک ساعت به قابلمه فرصت میدهیم تا مرغ تا حدودی پخته شود. سپس جو، ذرت و هویج را به قابلمه اضافه و درب آن را میگذاریم تا زمانی که تممام مواد اولیه کاملا پخته شود.

بعد از پخته شدن مواد، درب قابلمه را برداشته تا مقداری از آب سوپ شیر کشیده شود. اگر مرغ استفاده شده دارای استخوان بود، استخوان آن را با دقت جدا کنید.

بعد از کشیده شدن آب سوپ، مقدار یک قاشق غذاخوری آرد در یک لیوان شیر سرد مخلوط کرده وبه قابلمه اضافه نماید. در ادامه مابقی شیر را به صورت اهسته و کم به قابلمه اضافه میکنیم . نکته حائز اهمیت این بخش افزودن ارام و تدریجی شیر است.

دیگر با درب قابلمه تا پایان پخت کاری نداریم و حرارت شعله را بیشتر میکنیم. هر چند دقیقه سوپ راهم زده تا ته نگیرد. به طور معمولا حدود یک ساعت بعد از اضافه کردن شیر سوپ شیر آماده مصرف است. هرچند با توجه به نظر خودتان میتوانید غلظت سوپ را با نگه داشتن سوپ روی حرارت مدیریت کنید. قبل ازبرداشتن غذا از روی گاز، فلفل و آبلیمورا اضافه کرده و نمک غذا رو هم چک کنید.

برای یکدست شدن مواد غذا میتوانید قبل از سرو آن را با همزن کاملا هم بزنین و بعد سرو کنید. بعد از کشیدن سوپ داخل ظرف غذا می توانید با جعفری خرد شده و خامه تزئین کنید تا ظاهر دلپذیر تری داشته باشه.

سوپ شیر
سوپ شیر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا