آشپزی

آرد سوخاری خانگی درست کنیم!

آرد سوخاری که بعضیا به اشتباه اونو آرد سخاری هم یاداشت میکنن یکی از مواد اولیه پر کاربرد در آشپزی هستش که برای درست کردن انواع غذاهای سوخاری باید حضور ثابت و نقش مهمی داشته باشه. در اوایل یادگیری آشپزی خرید مواد اولیه عالی برای بهتر شدن مزه غذا مهم هستش اما بعد یه مدت که بقول معروف دستتون راه افتاد دیگه باید خودتون هم مقدار هزینه کرد ها رو کاهش بدین یکی از این بخش های که میشه باهاش هزیته تموم شده غذاهای سوخاری رو کاهش داد همین درست کردن آرد سوخاری خانگی به طور رایگان هستش که یکبار درست میکنین و چندین بار ازش استفاده میکنین. مزیت این روش هم اینه که اندازه ریز و درشت بودن آرد سوخاری تون هم دست خودتونه و هرچقد بخواین میتونین ریزش کنین. خب دیگه بریم برای آموزش و سپری کردن مراحل درست کردن آردسخاری خونگی..

مواد لازم برای درست کردن آرد سوخاری خانگی:

نان تست یا هر نوع نان حجیم مثل نون های فانتزی

طرز تهیه آرد سوخاری خانگی با نان:

گاها در خرید نان مقدار بیشتر از نیاز خوراکی مون خرید میکنیم و نون اضافه اومده رو میتونیم جمع کنیم و تا یه حدی که رسید نون رو خشک و ترد کنیم. در مناطق خشک و گرمسیری این عمل به خودی خود انجم میشه اما مناطقی که رطوبت بیشتری دارن میتونن از فر یا گذاشتن نون رو بخاری های که فصل پاییز وزمستون روشن میکنیم استفاده کنیم تا نون های تیکه شده مون قشنگ خشک شن و دیگه هیچ نم و رطوبتی داخلش نباشه.

هرچند فک نکنم ننیاز به گفتن باشه ولی حتما دقت کنین نون هاتون کپک نداشته باشه که دچار مسمویت شین!

برای خشک کردن نون ها بهتره نون ها رو تیکه تیکه کنیم و بعد بذاریم داخل فر و چند دقیقه بمونه تا قشنگ خشک و ترد بشه اونوقت اماده س برای ادامه مراحل تهیه آرد سخاری ویژه خونگی!

آرد سوخاری خانگی ریز شده
آرد سوخاری خانگی ریز شده

نون ها رو تا جایی که میشه با دست خرد میکنیم و میریزم داخل ظرف مناسب و با میکسر خردش میکنیم. اندازه خرد شده به خودتون بستگی داره.

خب حالا آرد سخاری دست سازمون آماده استفاده هستش و میتونین در پختن غذاهای سوخاری خونگی تون ازش استفاده کنین. همینطور می تونین دغدغه ناهار چی بپزم؟! شام چی درست کنم! خودتون رو با وارد شدن به لینک مشخص شده رفع کنین و دستور پخت غذاهای خوشمزه مونو ببینین و استفاده کنین.

آرد سوخاری خانگی
آرد سخاری خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا