تکنولوژی

سایبان چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور لغوی سایبان برقی به روکش ثانویه که در بخش خارجی دیواره ساختمان قرار دارد گفته میشود. به طور کلی سایبان­ها از جنس فیبر اکریلیک یا رشته های پلی استر و پنبه ساخته شده است. برای ساخت سایبان از وینیل نیز می توان استفاده نمود تا یک سطح روکشی برای چارچوب و سازه اصلی سایبانها که از عموما از جنس آلومینیوم، آهن و فولاد یا چوب و مواد شفاف است ایجاد شود.

 

سایبان چه کاربردی دارد

از سایبان ها برای حفاظت انسان ها و کالاهای مختلف در برابر نور شدید خورشید، بارش باران و برف و تگرگ استفاده میشود اما با اندکی خلاقیت میتوان با نوشتن متن های مانند: عنوان شکرت تجاری خود یا نوشته های مذهبی و دیگر آثار هنری بر روی آن در کنار استفاده از ویژگی اصلی سایبان، از آن برای تبلیغ نیز بهره برد.

همچنین می توانید مانند هتل ها و مراکز که ورودی بزرگی دارند متراژ سایبان درب وروردی خود را بزرگ‌تر کرده تا مشتریان و خریداران از این سایبان برای رفاه حال بیشتر خود در ایام سرد و گرم استفاده لازم را برده و یک اپشن خاص برای مجموعه خود ایجاد نمایید.

 

سایبان حیاط
سایبان حیاط

 

در مناطق سردسیر از سایبان در فصوول پاییز و زمستان که بارش برف وباران زیاد است بیشتر استفاده میشود و در ایام دیگر که آفتاب می تابد سایبان را جمع میکنند. پس باید از سایبان های متحرک جمع شونده استفاده کنند تا این امکان برای آن ها فراهم شود.

 

سایبانها دارای دو مدل کلی هستند:

  • سایبان ثابت: سایبانی که در آن سقف سایبان ثابت بوده و برای هر بار استفاده از آن نیاز به باز و بسته کردن نیست.
  • سایبان متحرک: سایبانی که امکان جمع کردن وباز شدن دلخواهی را دارد و خود به بخش سایبان متحرک دستی و سایبان متحرک موتوری تقسیم میشود.

 

سایبان دستی : این نوع از ساده‌ترین و پرکاربرد ترین نوع سایبانها در کشورمون بوده و کم‌کم جای خودشو به سایبان های موتوری داره میده و همونطور که از اسمش معلومه برای باز و بسته کردنش از دست و یک میل لنگ استفاده میشه.

سایبان موتوری (سایبان برقی ): سایبانهای که به طور فراگیر در حال افزایش اونا در سطح جهان هستیم وبرای باز و بسته کردن اون از ریموت کنترل های استفاده میشه تا موتور ها رو به سمت و جهت خاصی هدایت کنندتا سایبان باز یا بسته بشه.

سایبان آلاچیقسایبان آلاچیق

استفاده از انواع سایبان در طرح های مختلف و برای بخش های مختلف ساختمان ها توسط طراحان ساختمان یکی از نوآوری های آن ها می باشد. با توجه به کم شدن فضای ساختمان ها باید به بهترین شکل تابش نوروبارش برف و باران را کنترل کنیم و از طرفی بتوانیم به ساختمن زیبایی بدهیم. به طور مثال در رستوران های که محوطه بازی دارند استفاده از سایبان درتایم های که تابش و بارش زیاد است می تواند مشتریان را راضی نگه دارد و در ساعات خنکی شب که بارشی هم نیست میتوانند زیر آسمان باشند. دو فضای متفاوت در یک محل تنها با استفاده از سایبان متحرک که به خودی خود یک نوآوری در این صنعت است.

از سایبان ها برای ایجاد آلاچیق های خاص نیز میتوان بهره برد از مصارف دیگر و کاربردی آن ها میتوان به ایجاد پارکینک برای خودروها باشد تااز تابش و بارش، خودرو در امان بماند.

 

سایبان پارکینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا