آشپزی

کوکو سبزی چطوری درست میشه؟

کوکو سبزی از سری غذاهای نونی فوق العاده خوشمزه ای هستش که همه ما ایرانیا اونو خوردیم و با توجه به منطقه جغرافیایی زندگی مون و تنوع سبزی های محلی هر استان شاید دستور پخت کوکو سبزی محلی هر استان فرق کنه و در کل ساختار اصلی پختن این غذا برای همه ایران به یه شکل بوده و امروز قصد داریم یه کوکو سبزی ویژه رو براتون آماده کنیم تا دغدغه اینکه غذا چی درست کنم رو نداشته باشیم!

برای پختن کوکو سبزی به چیا نیاز داریم ؟

کوکوسبزی از سری غذاهای بدون نیاز به گوشت بوده و در صورتی که مهمان گیاهخوار داشته باشین پختن این غذا برای اون یکی از گزینه های جذاب میتونه باشه. در ادامه مواد اولیه درست کردن این غذای ایرانی رو آماده کردیم براتون:

  • تخم مرغ 3 تا 4 عدد
  • آرد یک قاشق غذاخوری سر خالی
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان کافی
  • تره پاک شده و خردشده 300 گرم
  • اسفناج تازه 5 برگ
  • ساقه پیازچه خرد شده 2 الی 3 عدد
  • پودر نعنا خشک شده 1 قاشق چای خوری

لازمه که بازم یادآوری کنم که با توجه به هر استانی که شما زندگی می کنین ممکنه نوع و مقدار وزنی سبزی که داخل کوکو با سبزی محلی میریزن متفاوت باشه.

کوکو سبزی رو چطوری بپزم؟

تره، اسفناج، پیازچه و نعنای خشک را داخل یه ظرف ریخته و قشنگ هم میزنیم بعد دو تا تخم مرغ بهش اضافه میکنیم و باز هم میزنیم فقط حواس تون باشه زیاد هم هم نخوره که آب بندازه.

آرد و نمک و فلفل و زردچوبه رو با تخم مرغ سوم بهش اضافه کرده و باز هم هم میزنیم تا یه دست مخلوط شه.

آموزش پخت کوکو سبزی
آموزش پخت کوکوسبزی

تابه رو با روغن چرب و با حرارت ملایم گرم میکنیم و از مواد مون به اندازه دلخواه (کوچیک، بزرگ، نازک، کلفت یا مدلی و قالبی) برداشته و داخل تابه ریخته و به نوبت هر طرف اونو سرخ میکنیم تا کاملا آماده خوردن بشه.

آموزش پخت کوکو سبزی
آموزش پخت کوکو سبزی

بعضی از آشپزها تمامی موارد را در یک قالب ریخته و یک سری غذای بزرگ درسته میکنن و بعدا با برش زدن مدلی اون و تزیین غذا، چهره بهتری به خوشمزگی کوکوسبزی اضافه میکنن.

بعضی دیگر از آشپزهای با سلیقه با استفاده از قالب های طرح دار، کوکوسبزی های مدل دار پخته تا طراات وزیبایی و علاقه نیز به غذا ان ها اضافه شود.

کوکو سبزی قالبی
کوکو سبزی قالبی چطوری بپزیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا