آشپزی

آموزش پختن پنکیک برای صبحانه

پنکیک، غذایی که بیشتر ما اسم اونو تو فیلم ها و سریال های خارجی شنیدیم و همیشه دوست داریم یبارم که شده خودمون بتونیم درستش کنیم تا ببینیم چیه! از مزیت های پنکیک اینکه دیگه نیاز نیس صبح یا عصر بریم نونوایی صف بمونیم تا نون بگیریم تا تازه بتونیم میان وعده یا صبحونه رو بخوریم. با آموزش آسان پختن پنکیک در کنار شما هستیم تا همه با هم یه غذای جدید رو برای خودمون داشته باشیم.

بریم که شروع کنیم مراحل پختن پنکیک مون رو . اول باید مواد لازم برای پختن پنکیک رو تهیه کنیم .

مواد لازم برای پختن پنکیک:

  1. آرد 1 پیمانه
  2. شیر پرچرب   سه‌چهارم پیمانه ( در صورتی که گیاه خوار هستین میتنین از شیر سویا استفاده کنین)
  3. کره پاستوریزه  ۵۰ گرم
  4. شکر 1قاشق
  5. تخم‌مرغ 1عدد
  6. بیکینگ‌پودر 1 قاشق مرباخوری
  7. وانیل و نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

حالا که فهمیدیم دقیقا به چه میزاناز چه موادی نیاز داریم میریم که مراحل پختن پنکیک خوشمره مونو شروع میکنیم.

گام اول :

40 گرم از کره مونو میریزیم داخل تابه تا با حرارت ملایمی که بهش میدیم کره مون آب شه.

گام دوم:

ظرف مناسبی رو بر میداریم و شیر رو داخلش میریم و بعد با اضافه کردن تخم مرغ و کره اب شده بهش عمل هم زدن با یه وسیله مناسب انجام میدیم.

گام سوم:

آرد مونو بعد از الکل کردن به همراه نمک، شکر، بکین پودر و وانیل بصورت تدریجی به مواد قبلی مون اضافه میکنیم و با دست خوب هم میزنیم. از همزن برقی هم میتونین استفاده کنین اما همزدن با دست باعث پف دار تر شدن پنکیک مون میشه.

گام چهارم:

تابه نچسب رو داغ کنین یا از تابه معمولی و عمل چرب کردن با روغن یا کره استفاده کنین تا مواد آماده شده مون به کف تابه نچسبه. بعد از داغ شدن تابه با استفاده از ملاقه به اندازه نصف ملاقه مواد پنکیک هامونو در مرکز تابه میریزیم. اندازه پنکیک بعد از دو سه بار انجام این عمل بدرستی برایتان قابل تشخیص خواهد بود. بعد از گذشت یکی دو دقیقه روی پنکیک حباب ظاهر می شود این ظاهر شدن حباب نشان دهنده اماده بودن یک طرف پنکیک است. تا قبل از مشاهده حباب در روی آن از باز گرداندن پنکیک خودداری کنید.

آموزش پختن پنکیک ارزان
آموزش پختن پنکیک ارزان

گام پنجم:

بعد از دیدن حباب ها با یک کفگیر چوبی پنکیک را بر میگردانیم تا سمت دیگر نیز به هماهن خوبی سمت اماده شده، شود و این عمل را تا زمان تمام شدن مواد انجام می دهیم. با این مواد گفته شده حدود 15 پنکیک خوشمزه خواهیم داشت.

تزئین پنکیک:

برای خوردن پنکیک ها بهتر است از حالت همیشگی کره و عسل استفاده کنید اما با ترکیب میوه های فصلی، سس شکلات یا شربت البالو و یا هر نوع ماده شیرین کننده ای که دوست دارد میتونین اونو نوش جان کنید.

آموزش پختن پنکیک و تزیین پنکیک
آموزش پختن پنکیک و تزیین پنکیک

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/tag/پنکیک-رو-با-چی-میخورن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا