تکنولوژی

وایرشو چیست؟!

فهرست مطلب

قطعات زیادی در صنعت برق وجود دارد که برای ایمنی بیشتر در کار از آن ها استفاده می شود. وایرشو نیز برای جلوگیری از پخش شدن رشته های سیم افشان استفاده میشود که در نهایت باعث کاهش میزان برق گرفتکی در حد بالایی می شود. نام دیگر این قطعه کاربردی سرسیم نیز می باشد.

از طرفی استفاده به جا از وایرشو موجب زیبا سازی محیط برقکاری شده و حرفه ای شدن کار می شود.

 

>>> گچ حرارتی یا شمع حرارتی! <<<

 

طرز اتصال وایرشو چگونه است:

قسمت عایق وایرشو و سیم بر روی یکدیگر و قسمت هادی وایرشو بر روی بخشی از سیم که لخت هستش قرار می گیره. پس از اطمینان از محل قرار گیری درست با توجه به اندازه وایرشو و سیم آن با استفاده از دستگاه پرچ مناسب عمل یکی کردن وایرشو و سیم انجام میشود و سپس با استفاده پیچ وایرشو را در محل مناسب سفت میکنیم.

وایرشو چیست| کاربرد وایرشو
وایرشو چیست| کاربرد وایرشو

اتصال وایرشو (سرسیم) یا اتصال با چسب برق؟

برای اتصال دو سیم یا باید با استفاده از روش سنتی و عامیانه لخت کردن سر دو سیم و عایق چسب برق استفاده کنیم یا با بهره بردن از وایرشو یک کار حرفه ای، تمیز و بدون ایراد تحویل مشتری دهیم. در ادامه مزیت های وایرشو رو با هم بررسی میکنیم.

مزیت های وایرشو:

افزایش سرعت کار

افزایش ایمنی در کار

عدم استفاده از ابزارهای جانبی مانند چسب در هر باز و بسته کردن محل اتصال

 

انواع سرسیم ، مدل های وایرشو:

وایرشو به دسته های گوناگونی مثل جنس قطعه از نوع الومینیوم و مس و از لحاظ شکل ظاهری به زاویه دار و ساده و از لحاظ کاربرد در کار به دو سوراخه و چند سوراخه تقسیم میشه. وایرشو بر اساس نوع نصب به سه دسته پیچی، پرسی و لحیمی نیز تقسیم می شود. بنا به نیاز در کار شخص برقکار نیاز به استفاده از هر کدارم از انواع این محصول کاربردی در صنعت برق را می کند.

وایرشو چیست| کاربرد وایرشو
وایرشو چیست| کاربرد وایرشو

در تصویر بالا نیز انواع مختلف وایرشو را نیز میبینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا