سلامت

قرص سیلدنافیل چیست؟ موارد مصرف قرص سیلدنافیل کجاست!

فهرست مطلب

قرص سیلدنافیل (Sildenafil) ;که با نام های قرص ویاگرا ، قرص رواتیو و قرص اس دی اف نیز در ایران مشهور است. مصرف این قرص برای مردانی است که دچار بیماری نعوظ هستن کاربرد دارد . نعوظ در الت تناسلی مردان یکی از رایج ترین بیماری در بین آقایان است و استفاده از قرص سیلدنافیل (Sildenafil) در در اغلب موارد توانسته راه حل مناسبی برای فرار از دست نعووظ و بالا رفتن کیفیت رابطه جنسی در بین آقایان شود.

نام های قرص سیلدنافیل:

اسم های دیگر قرص سیلدنافیل بر اساس شرکت های تولید کننده آن عبارت است از : ویاگرا، ارکتو، اس دی اف و ویزارسین . با توجه به ترکیبات هر شرکت که از مواد ترکیبی سیلدنافیل و ترامادول ( ترامادول دارویی برای درمان زودانزالی) استفاده میکنند تاثیر و عوارض ثابتی بر روی اشخاص ندارد و برای هر شخص ممکن است یک یا دو نوع از این قرص ها برای وی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

قرص سیلدنافیل در دو دز 50 و 100 متاسفانه بدون نسخه برای افراد قابل دسترس است و هرچه دز بالاتری توسط شخص استفاده شود ممکن است تاثیر بیشتری در کوتاه مدت برای وی داشته باشد اما عوارض بلند مدت این دارو بعدها به سراغ وی می آید. در گاهی از اوقات استفاده از قرص سیلدنافیل دز 25 ( نصف قرص قرص سیلدنافیل 50) نیاز بیمار را رفع کرده و به همان نسبت عوارض کمتری برای وی دارد.

قرص سیلدنافیل
قرص سیلدنافیل

قرص های مشابه قرص سیلدنافیل:

داروهای با کارایی تقریبا مشابه با قرص سیلدنافیل عبارت است از:

  •  تادالافیل (با نام تجاری سیالیس)
  •  واردنافیل (با نام تجاری لویترا)
  •  آوانافیل (با نام تجاری استندرا)

قرص های ذکر شده باعث ایجاد نعوظ و سفتی آلت تناسلی نمی شوند بلکه باعث افزایش قدرت نعوظ (یعنی افزایش سفتی و نیز افزایش مدت زمان سفتی) می شوند. بعبارتی برای اثربخشی این داروها بایستی شهوت، هوس جنسی و میل جنسی وجود داشته باشد و رابطه ی جنسی با میل و اشتیاق واقعی شروع شود تا این داروها بتوانند تاثیر خود را نشان دهند. در افرادی که میل و شهوت و هوس جنسی ندارند و اصولا علاقه ای به انجام فعالیت جنسی ندارند این داروها هیچ تاثیری در ایجاد و تقویت نعوظ ندارند.

چگونگی استفاده از قرص سیلدنافیل استفاده شود ؟

فاصله زمانی 30 الی 60 دیقه ای تا شروع رابطه جنسی تایم پیشنهادی پزشکان است که بهترین زمان ممکن پیشنهای پزشکان یک ساعت قبل از شروع رابطه جنسی را پیشنهاد داده اند.

با یک لیوان آب کامل خورده شود.

مصرف دارو با غذا بخصوص غذاهای چرب عمل جذب دارو توسط بدن را دچار اختلال کرده و احتمال کارایی قرص را کاهش می دهد.

برای جلوگیری از عوارض ناشی از قرص ویاگرا بهتر از مقدار استفاده از دز دارو را کم کم بالا برده تا استفاده بیش از حد از دارو برای بدن شخص مشکلات بعدی را کاهش دهد.

عوارض سیلدنافیل :

  • سردرد
  • سوء هاضمه
  • احساس سرخی و گرگرفتگی در صورت
  • درد عضلانی، کمر درد
  • گرفتگی بینی
  • تاری دید

لازم به ذکر است که عوارض این دارو بعد از مدت کوتاهی از بیش می رود .

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • قرص اس دی اف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا